• Anonym (längt­ar)
    Äldre 22 Jan 12:07
    294048 visningar
    1436 svar
    +2
    1436
    294048

    Brudar 2016 här kan vi följas åt :)

    Väljer att lägga tråden anonymt då jag är rädd för påhopp eftersom jag börjat planera så tidigt.

    Det är ju ett tag kvar men det måste väl finnas några fler som längtar och väntar...?

    Hur går det för er andra med planeringen?

    Hittills har vi bestämt: Prel datum, börjat titta på ringar, tittar på lokaler, valt kyrka, spanar på känningar, valt ut save-the-date som ska skickas om ett år (tidigt jag vet, men vi vill att alla ska kunna komma). Jag har nu börjat fundera på färgtema och dekorationer och ska snart fråga min tänkta tärna.

    Hoppas här finns några andra som är tidiga planerare med:)

  • Svar på tråden Brudar 2016 här kan vi följas åt :)
  • Äldre 16 Oct 22:28

    Men om den som vill gå med ger mig sin mejl adress så kan jag lägga till i gruppen :)

  • Äldre 20 Oct 10:42

    Marleo, vilka fina ringar! Snyggt att de matchar.

    Själv är jag äntligen förlovad!! 

    A tog med mig till restaurangen där vi hade våran första dejt... Perfekt kväll, vackra vågor, 30 grader varmt... Han gick ner på knä vid enn klippa där vi brukade kasta macka när vi först träffades :)

    Fick äntligen ha min ring på mig, så här ser våra ringar ut på:

  • KoA201­6
    Äldre 20 Oct 13:33

    Groken: Åh, vilken fin ring det blev!  SoligSkål
    Det låter som att ni hade en jättehärlig dag tillsammans.
    Har ni berättat för era nära och kära än? Hur blev reaktionen? (Alltid spännande att höra, tycker jag). Vad kul att ni äntligen (antar jag) kommer få planera lite mer "på riktigt"/ offentligt.
    (Du behöver inte svara på allt om du inte vill.)

  • Äldre 20 Oct 16:04
    Groken  Grattis, låter om den perfekta förlovningen!!!! Vilka fina ringar! Skrattande 
    Ja, vi ville vara lite så där traditionella med våra förlovningsringar och ha likadana (med undantag för min sten då). Solig 

    Jag ställer samma frågor till dig som KoA2016! *Nyfiken i en strut*

    Åh, vad jag längtar!! Provade ringen i smyg idag när han var på jobbet och jag längtar så jag går i baklås... (Ni får förlåta mig för att jag tjatar om mina ringar men jag är helt galet förälskad i dom och skulle vilja tapetsera hela internet med bilder på dom) Skäms

    Tyvärr så var hans ring för liten när dom kom så vi lämnade in den på förstoring förra veckan och på onsdag ska den vara klar. Det är en himla massa väntan alltså.. Tungan ute

    Jag har otroligt smala fingrar och liten hand så jag var orolig att min ring skulle se för stor ut men den är ju helt perfekt. :D

  • Äldre 21 Oct 09:30

    Ja det var en underbar förlovning! Även fast man vetat så långt innan att det kommer hända kan man liksom inte förbereda sig! Det blev både tårar och skratt. Egentligen hade A planerat att vi skulle äta på restaurang efter, men det blev bara champange, det kändes liksom lustigt att sitta fint vid bord när man vill studsa runt och vara glad haha :) Vi köpte hem sushi istället och myste hemma.

    Jag ringde min familj på kvällen som blev jäääätteglada! Lite jobbigt att man inte får krama om dem dock.... Men de älskar verkligen A och min pappa hade en liten gjäldetår i ögat :) Kunde inte låta bli att fråga syrran på direkten om hon vill vara maid of honour hehe :)

    Ringde min bästa vän hemma i Sverige, visade sig att hon förlovat sig 3 dagar innan (var fortfarande en hemlig dock det var därför jag inte visste) så det var ju en riktig slump :)

    As pappa blev glad, men hans mamma är lite besvärlig om jag ska vara ärlig. Hon är extreeeeemt religös och "kan" inte vara glad när hennes son är sambo innan giftermål, ska gifta sig med någon som inte är religiös osv.... Men just nu skiter vi båda i det och njuter i fulla drag :)

    Marleo: Verkligen superfin, jag kunde inte heller låta bli att prova ringen så fort A inte var hemma haha.

    KoA2016: Ja, tack, det var superhärlig dag! :D

  • Äldre 22 Oct 19:03

    Åh!! Jag blev så irriterad och besviken idag att jag nästan exploderade! Rynkar på näsan
    När han skulle hämta sin ring på smycka så säger dom att dom inte kunde förstora ringen och att det var nått problem med materialet och gravyren..

    Hallå, dom har haft ringen en hel vecka utan att höra av sig! Och när han kommer dit och dom säger det försöker dom sälja på honom en annan likvärdig ring. Fy fasen så dålig service! Skrikandes

    Kontaktade den vi köpte dom av och det var inga som helst problem! Det blev till och med 100:- billigare fast jag fick skicka den med posten nu i kväll!

    Och vadå problem med gravyren? Betalar man 500:- för förstoring så brukar ny gravyr normalt sett ingå om man är tvungen att arbeta där det finns. Nej, buuuuu på smycka! Försöka göra sig lite mer pengar på ett otroligt fult sätt!

    Groken: Tack!! Haha, ja vi är nog hopplösa när det finns ringar i närheten. Men man längtar ju sååå tills den sitter på fingret och basunerar ut till hela världen "Han är min och vår kärlek äkta!". Solig

    Låter helt underbart och att din bästis också är förlovad är ju bara jackpott! Nu har du ju nån att prata med irl som kommer vara lika bröllopsinriktad som du. Det är inte ofta man har turen att planera bröllop samtidigt som en vän. Jag blir nästan lite avis, haha. Glad

  • Anonym­91
    Äldre 26 Oct 16:10

    Groken: Jag förstår din känsla! dock så fick jag den känslan när jag och min fästman skulle bli sambos för lite mer än ett år sedan. Min far försökte övertala mig att gifta mig åtminstone genom rådhuset innan vi flyttade ihop för TÄNK vad familjen kunde säga. Det var en riktigt jobbig period, men jag beslöt mig om att hellre leva utan en fadersfigur än någon som försöker göra mig olycklig. 
    SOM TUR ÄR så släppte han det tillslut och förstod väl att det bara var att släppa, speciellt i ett sådant fritt land som Sverige. (plus att han inte hade argument om att min bror flyttade ut och blev sambo SAMT fick barn utan äktenskap) mer än att han är kille. Det där med att leva i antikens grottor... blä! MEN NU är vi väldigt glada allihopa.

    Marleo: Åh fyfasen vad tråkigt! jag ser att ringarna är väldigt fint mönstrade och tyvärr när man skall förstora en ring eller förminska den så gör man det oftast genom sträckning eller ihoptryckning. Vid mönstrade ringar kan detta bli väldigt svårt men det ser man med blotta ögat! Det där med gravyr så är det tyvärr ingenting jag känner till att "det ska ingå" trots att man kan logiskt tänka sig att det borde. Men om gravyren inte är gjord inom företaget och inte ringen så blir det inte lönsamt i längden för att kostnaderna för att göra allt det blir för stora då intäkten på varken ringen eller gravyren fanns inom företaget om du förstår vad jag menar? Däremot så är det galet knäppt att ni inte fick höra det tidigare, men tyvärr så är det alltid guldsmeden som avgör vad som är möjligt och inte säljaren. Så misskommunikation måste det nog tyvärr handla om i ditt fall. 

    Det är alltid bäst att gå till ursprungliga leverantör då de har säkert stött på denna typ av problem innan, exempelvis så är det jättefint och bra med slitstarka titan ringar (för att dra ett exempel) men det är lika dyrt att göra ny än att försöka storleksändra dem då metallen är så stark. Men vad bra att det löste sig iallafall :)
    jag håller tummarna att du ska få ha på dig din fina ring alldeles snart! Jag kommer ihåg att jag själv gick och provade den såfort jag var ensam hemma (mannens gömställe var inte så svår att hitta) haha

  • Äldre 5 Nov 11:00

    Så roligt att se att jag inte är den enda som har börjat planera mitt bröllop så pass tidigt!

    Jag sitter väl lite i samma märkliga sits som andra här då jag planerar ett bröllop och väntar på ett frieriTyst.

    Än så länge har vi satt ett preliminärt datum 7 maj 2016(kristihimmelsfärd helgen) och bestämt vart vi ska ha bröllopsfesten.

    Inför festen har vi börjat samla på oss nödvändigheter så som porslin då lokalen vi hyr inte har en uppsättning för 50 pers. Hitills har jag hittat superbilliga bestick och tallrikar på ikea så det får man väl vara nöjd med Tungan ute Vår budget ligger runt 50.000 exklusive bröllopsresa. Vi hoppas att kunna göra det mesta själva så att vi kan komma undan lite billigare. För oss är det viktiga en bra fest med god mat och dryck! Vi har nog båda lite tur att ha matintresserad familj så tanken är att vi lagar all mat själv och har buffe.

    Jag har även beställt två brudklänningar som jag spänt väntar på. Den ena är beställd från de berömda "kina sidorna" och den andra är en enklare klänning beställd från laredout .

  • Äldre 7 Nov 09:46

    hej allesammans! åå vilken underbar stämning det är här inne! jag har läst lite och bara kände att jag MÅSTE vara med här! :D 


    Jag går och väntar på frieriet, vi ska kolla på ringar snart säger sambon och jag väääntar på den dagen,.
    Jag ville ha vitt guld ända tills jag läste här inne att det kräver mer underhåll :P 


    Så det får väl bli silver då ;) Egentligen var jag helt emot silver då min sambo och hans EX hade det i förlovningsringar, jag själv har aldrig haft det. Bara rött guld. Men sen såg jag alla era fina ringar och kombinationer så då fick jag lite ljus i tunneln ;) 


    Vi båda har varit förlovade förut så därför så kommer vi inte att "bara förlova oss" Han vill fria till mig och han vill ha mig som sin fru, så jag längtar och väntar... <3 2016 ser ut att bli året för oss isf ;) 

  • Äldre 7 Nov 09:55

    Just det ! Vi har till och med kommit överens om vilka färger vi ska ha i temat inför dagen D ;) Vitt och aquablå :) 

Svar på tråden Brudar 2016 här kan vi följas åt :)