• Anonym (längt­ar)
    Äldre 22 Jan 12:07
    293994 visningar
    1436 svar
    +2
    1436
    293994

    Brudar 2016 här kan vi följas åt :)

    Väljer att lägga tråden anonymt då jag är rädd för påhopp eftersom jag börjat planera så tidigt.

    Det är ju ett tag kvar men det måste väl finnas några fler som längtar och väntar...?

    Hur går det för er andra med planeringen?

    Hittills har vi bestämt: Prel datum, börjat titta på ringar, tittar på lokaler, valt kyrka, spanar på känningar, valt ut save-the-date som ska skickas om ett år (tidigt jag vet, men vi vill att alla ska kunna komma). Jag har nu börjat fundera på färgtema och dekorationer och ska snart fråga min tänkta tärna.

    Hoppas här finns några andra som är tidiga planerare med:)

  • Svar på tråden Brudar 2016 här kan vi följas åt :)
  • Äldre 25 Sep 16:23

    Vi kommer också att ha vårat utomhus - så jag hoppas verkligen att det är fint väder --- annars får vi alla bara sätta sådana kläder att vi klarar att vara ute.

    Vi kommer att gifta oss första helgen i juli.
    Men kommer att ha lite annorlunda, eller kanske ganska annorlunda bröllop med bastukväll för de som vill!


    Juli 2016
  • Anonym (18/6 -2016)
    Äldre 25 Sep 21:12

    Va lustigt, vi funderar också på utomhus bröllop.

  • Äldre 26 Sep 20:48

    När hade ni tänkt börja titta PÅ RIKTIGT på brudklänning?


    Om en månad åker vi två till Stockholm för en weekend på vår 5års dag så jag tänkte att det skulle vara det perfekta tillfället att göra en första koll!
    Jag som vanligtvis inte är den tjejiga-tjejen känner att jag borde prova olika modeller och färger och se vad som passar, ifall det skulle visa sig att jag kanske passar i och tycker om något helt annat än vad jag trott?
    Men det känns ju lite tidigt att komma till en butik och typ "näe men det är 1 1½2 år kvar, men jag provar klänningar ändå..


    Hade också tänkt gå ner 15-20kg till bröllopet som jag gick upp när jag var sjuk tidigare, så egentligen kan det ju ändras mycket vilken klänning som är smickrande eller ej.

  • Äldre 27 Sep 11:46

    PÅ RIKTIGT kommer jag att "beställa" hem mina önske klänningar i typ januari 2016.


    Då den storlek som jag skall ha mm.

    jag har också en viktresa på ca 15-20kg innan dess!  


    Juli 2016
  • Äldre 27 Sep 12:00

    Jag har hela tiden (wow, ja sen maj då xD) känt mig supersäker på att jag vill ha en axelbandslös chiffongklänning utan släpp och med hjärtformad urringning. Men sen här om veckan slog det till i mitt huvud att tänkt om det inte alls är det som passar mig? Jag måste ju prova på alla typer av modeller och se vad som smickrar min kropp.
    Sen vet jag att min sambo kommer heja för en sjöjungfrumodell.

  • Äldre 27 Sep 12:10

    Jag kan inte ha axelbandslöst (bröstlös) så det blir det inte - LOL!

    De är ofta jättesnygga!

    Detta är mitt andra äktenskap så jag kommer att satsa på blå klänning, jag har valt ut en och m2b har valt ut en - tänker beställa båda (hoppas att de då finns kvar) och så får vi se vilken det blir!

    Gå och prova för att se vad som passar dig och din kropp bäst!


    Juli 2016
  • Äldre 29 Sep 07:26

    Jag och min kärlek pratar om bröllop 2016 och även om det är långt kvar så är det så himla roligt att drömma!

    Men jag är i en lite bakvänd situation. Vi vet nästan helt när vi ska gifta oss och vi har bestämt att det blir 2016 men han har inte friat och jag är inte förlovad, haha.

    Vi beställde våra ringar i fredags och när dom blir klara så kommer han gömma undan dom för mig tills han friar.

    Så passar jag in här även om vi inte blivit officiellt förlovade ännu? Solig

  • Anonym (Stock­holm)
    Äldre 29 Sep 09:48
    Amandicus skrev 2014-05-28 11:14:31 följande:

    Åååh-ååh-åh så roligt med lantligt! Som tnoivies ovan sa, så finns det så himla mycket! Jag kan tänka mig att pyssla åt er ;) 

    Vi har ju gjort och prel. gästlista och tagit reda på vad saker kostar. Har också ett drömställe för vigseln, men vi får inte riktigt kontakt med dem så bara att tjata eller leta vidare. Vi har 120 personer uppskrivna, men förhoppningsvis kommer inte alla. Har räknat ut att det vi vill ha kommer landa på strax över 150 tusen. Sinnessjuka summor.. 

    Jag har redan min klänning och mannen kommer ha sin mässdräkt på sig. Så.. den punken är avklarad. Annars vill vi ha det stiligt och klassiskt, utan massa rosa sidenbandoch flufffluff. Neutrala färgtoner; champagne, aprikos! Har kollar runt på inbjudningar för att samla insiration och när jag väl hittar de vi ska ha hugger vi.. Vi ville först ha det på Karlberg, men det känns inte så kul att behöva ha deras catering och alkohol, vi vill köpa själva då mannen är himla kinkig med vin och det är ett intresse för honom. Samma för mig och mat. Så nu funderar vi eventuellt att ha festen på K1 i Stockholm.. dock är salen lite långsmal men det skulle vara helt fantastiskt att dansa där inne. Vad vi fått prisförslag är på skyddsrummet på söder, riktigt fin middagslokal! Ruffugt, tegel men med kristallkronor i taket! De var dessutom himla flexibla med tjänster och himla snabba att svara på mail. Så vi funderar vidare. November 2016 som sagt men då bör det bokas sommaren 2015 (senast) för att kunna plocka den dag man vill.. Jag står lite i valet och kvalet: slottsmiljö eller ruffigt för kontrast? Ugh.. vet inte alls. Tur att vi är ute i tid! ;) 

    Här är färgskalan jag tänkt mig: 


    Jag kan tipsa om foto i Sthlm, det är också något man verkligen kan boka i tid då många fotografer bara tar ett bröllop per lördag
    www. fotografmalinnorlen.viewbook. com/
  • Äldre 29 Sep 18:59


    klänning 1 och klänning.


    Självklar ska det vara wow faktorn. Jag vill också ha en axelbandslös organza med släpp och hjärtformad urringning, ball growm.
    Jag ska ha två klänningar, båda vita, en till mottagning då blir det sjöjungfrumodell i satin med lite släpp så att man kan släppa lost i dansgolvet Lol. Jag kommer att prova de två modeller sen för jag beställa på ebay eller aliexpress. Jag har hittat de klänningar som jag gillar, en är bara jag måste ha, varje gång jag ser känner jag glädje i hela kroppen. Älskar båge två dock  (klänning1) har för långt släpp, ska försöka hitta någon likande med lite släpp annars blir det klipp och omsy.
  • Äldre 30 Sep 22:33
    Marleo skrev 2014-09-29 07:26:35 följande:

    Jag och min kärlek pratar om bröllop 2016 och även om det är långt kvar så är det så himla roligt att drömma!

    Men jag är i en lite bakvänd situation. Vi vet nästan helt när vi ska gifta oss och vi har bestämt att det blir 2016 men han har inte friat och jag är inte förlovad, haha.

    Vi beställde våra ringar i fredags och när dom blir klara så kommer han gömma undan dom för mig tills han friar.

    Så passar jag in här även om vi inte blivit officiellt förlovade ännu? Solig


    Jag spelar i samma lag, min sambo kommer inte fria förrän vi köper våra ringar nästa juni när vi är i New York. Vi har kommit överens om att ringarna är för honom att förvalta tills han väljer ut ett tillfälle att fria. Planerad spontanitet, haha.


    Däremot har vi redan bokat kyrka och festlokal till slutet på maj 2016. Vi känner likadant båda två med att det är fantastiskt att sväva på molnen efter ha bestämt oss för att ta ett sådant här steg, men det är frustrerande att inte kunna berätta för hela världen. Det får vänta tills ett frieri ägt rum.


    Jag känner mig väldigt.. udda Förvånad 

Svar på tråden Brudar 2016 här kan vi följas åt :)