• Anonym (längt­ar)
    Äldre 22 Jan 12:07
    293961 visningar
    1436 svar
    +2
    1436
    293961

    Brudar 2016 här kan vi följas åt :)

    Väljer att lägga tråden anonymt då jag är rädd för påhopp eftersom jag börjat planera så tidigt.

    Det är ju ett tag kvar men det måste väl finnas några fler som längtar och väntar...?

    Hur går det för er andra med planeringen?

    Hittills har vi bestämt: Prel datum, börjat titta på ringar, tittar på lokaler, valt kyrka, spanar på känningar, valt ut save-the-date som ska skickas om ett år (tidigt jag vet, men vi vill att alla ska kunna komma). Jag har nu börjat fundera på färgtema och dekorationer och ska snart fråga min tänkta tärna.

    Hoppas här finns några andra som är tidiga planerare med:)

  • Svar på tråden Brudar 2016 här kan vi följas åt :)
  • Äldre 15 Jul 12:02
    #79

    Vi kommer nästa vecka att befinnas oss på plats och ställe för vårat bröllop, vilket innebär perfekt tid att boka in oss.


    Då kommer vi också att berätta offentligt "Att vi kommer att gifta oss" - ingen som egentligen vet ännu.

    Känns ganska spännande och kul att berätta öppet för alla att detta är på gång (får se vad mina egna barn tycker att mamma skall gifta sig).

    Njuter nu av budgetering - brainstorming och känns gott att ha bra med tid för ändringar och planering. Njuter av att ha "någon" att planera med (mitt förra bröllop planerade jag i stort utan "hjälp").

    Skön sommar alla! 


    Juli 2016
  • Äldre 14 Aug 00:42
    #80

    Hej vad härligt att jag inte är ensam om att vara ute i god tid! ????

    Är helt ny här på sidan och i ett forum, så har inte helt kläm på hur de går till. Men det kommer nog!

    Jag friade till min fästman i juni i år och skulle vilja att vi gifter oss om ca två år.

    Jag vill gärna vara med och följa era planer och kanske få några tips.

    Jag kommer förmodligen att ta många av besluten själv, då min blivande har en hjärnskada som gör att han blir extremt utmattad när han måste ta beslut och blir presenterad för för många intryck! Fast jag har blivit grymt duktig på att smyga in frågor så behöver jag nog lite extra tid för att dagen även ska präglas av han. Det är väldigt viktigt för mig att även han får det som han vill! ????

    Min mamma är uppvuxen på en ö, det är en otroligt vacker miljö och vi skulle gärna vilja vigas o den kyrkan som finns där, problemet är att vi har ganska stor släkt och kommer antagligen bjuda ca 95pers. Det finns ingenstans på ön man kan vara så många för en middag.

    Tycker ni det skulle vara konstigt om man ordnade buss för gästerna till ett annat ställe och är det isåfall för långt att låta dom köras en och en halv timma från vigseln till festen?

    Tacksam för tips och idéer!

  • Äldre 14 Aug 12:46
    #81

    [quote=4393990][quote-nick]Lillyrockabilly skrev 2014-08-14 00:42:19 följande:[/quote-nick

    [/quote]

    Våra gäster kommer få åka ca 1,3 mil mellan vigsel och middag på en halvtrång byväg.

    Jag har fått uppfattningen om att avståndet vi har emellan är mer än vad som vanligen ses som "acceptabelt" även.om det nog inte att mer än en halvtimme för alla att ta sig dit.

    Men mycket beror det nog på vilken typ av tillställning man har och hur relationerna med gästerna är. Jag tror knappast någon av våra gäster kommer bry sig om att de måste åka bil en kvart mitt ute i ingenstans för att komma till lokalen. Däremot hade jag varit osäker på att ha längre än 45 min emellan (då räknar jag in att de tar lite tid för alla att lämna parkering och fixa med barnvagnar och etc.

    Under dagen och dagen innan kommer vi och våra föräldrar åka mellan platserna mååånga gånger och om det tar lång tid emellan förlorar man så otroligt mycket tid!

  • Äldre 14 Aug 13:02
    #82
    ViskesLopme skrev 2014-08-14 12:46:31 följande:

    [quote=4393990][quote-nick]Lillyrockabilly skrev 2014-08-14 00:42:19 följande:[/quote-nick


    Våra gäster kommer få åka ca 1,3 mil mellan vigsel och middag på en halvtrång byväg.

    Jag har fått uppfattningen om att avståndet vi har emellan är mer än vad som vanligen ses som "acceptabelt" även.om det nog inte att mer än en halvtimme för alla att ta sig dit.

    Men mycket beror det nog på vilken typ av tillställning man har och hur relationerna med gästerna är. Jag tror knappast någon av våra gäster kommer bry sig om att de måste åka bil en kvart mitt ute i ingenstans för att komma till lokalen. Däremot hade jag varit osäker på att ha längre än 45 min emellan (då räknar jag in att de tar lite tid för alla att lämna parkering och fixa med barnvagnar och etc.

    Under dagen och dagen innan kommer vi och våra föräldrar åka mellan platserna mååånga gånger och om det tar lång tid emellan förlorar man så otroligt mycket tid!

    [/quote]

    Ja vi får nog tänka oss nån annan lösning. Just som du säger så är det ju inte så praktiskt när man ska fixa iordning innan att det är på två ställen så långt isär! :)

    Vi hade även en tanke på att ha det mer som en familjedag och inte ha en traditionell sittning, men då är ju allt så väderberoende å ja vet inte om man vågar det en sån dag.

    Nån av er som vart på picnicbröllop? :)
  • Äldre 14 Aug 14:56
    #83
    Lillyrockabilly skrev 2014-08-14 13:02:24 följande:

    Vi kommer ha utomhus hemmagjord buffé och funderade först på picknick men det var bara jag som intresserad av det. Tanken är att vi ska använda hembygdsgårdens (som jag utgått ifrån att vi får hyra) utemöbler (lite snyggt halvslitna turkosa bänkar och träbord som vi ställer ute på en gräsplan när köket.


    Det är ju det där med vädret som gör allt så... riskabelt.
    Vår lösning: Vi har bestämt oss för ett ställe som har en dansbana med tak så om det regnar kan vi vara där under samtidigt som vi är utomhus!
    Om det regnar under vigseln är det ett helt annat problem som jag inte orkar oroa mig för än...
    Men jag tycker picknick låter mysigt om man inte vill ha det särskilt formellt ändå även om det inte passar alla i smaken. Man vet själv vilka relationer man har med gästerna och om det passar. Det smarta är ju att om man har picknick och gästerna tar med sig eget så behöver man inte begränsa sig över vilka man ska bjuda. Vår planerade gästlista har redan vuxit från 40 till 60 och vår budget sätter stop där trots att vi lätt skulle kunnat bjuda 100!

  • Äldre 14 Aug 21:40
    #84

    Ja just det, det läste jag ju, när ja sträckläste alla inlägg i natt!! Haha

    Det låter supermysigt, bra med en nödlösning då med dansbanan! :)

    Tanken vi hade med picnicbröllop isåfall var just en familjedag med bad och umgås med varandra hela dagen där även alla barn skulle vara välkomna och sen eventuellt ha tårtbuffe efteråt nånstans! Då skulle vi alltså stå för picknickarna själva.

    Det är fortfarande bara en tanke, men jag gillar den! :))

    [quote=4394091][quote-nick]ViskesLopme skrev 2014-08-14 14:56:40 följande:[/quote-nick]

    V

  • Äldre 15 Aug 10:13
    #85

    Har inte varit aktiv här på jättelänge ..... men planeringen har ju inte stannat för det!

    Har mycket bokat och allt är egentligen färdigt planerat....gäller bara att få en bra tidtabell nu så att allt klaffar sedan.

    Klänningen har jag 2 olika som jag velar mellan, skorna vet jag vad jag vill ha, frisyr - hmmmm??? det skall vara enkelt som jag kan fixa själv på morgonen efter duschen iom att vi kommer att ha fm bröllop (vill inte sitta hos frissan från kl 05), make up använder jag aldrig annars så det blir det nog också sparsamt med....

    Känns under kontroll - men det är ju också 2 år kvar LOL


    Juli 2016
  • Äldre 15 Aug 10:49
    #86
    Amandi­cus

    J
    ag kan tipsa om  floriskompaniet på Norrlandsgatan för blommor och för foto vid Karlberg, sök på Fotograf Malin Norlen
  • Äldre 18 Aug 13:01
    #87
    weddinghelena skrev 2014-08-15 10:49:08 följande:
    Amandi­cus

    J
    ag kan tipsa om  floriskompaniet på Norrlandsgatan för blommor och för foto vid Karlberg, sök på Fotograf Malin Norlen
    Härligt! Ska kolla upp det! Tusen tack! :)
  • Anonym (18/6 -2016)
    Äldre 26 Aug 17:22
    #88

    Jag går också med i den här tråden! Glad

    Eftersom inget är offentligt ännu så väljer jag att vara anonym. (Även om vi inte är så anonyma irl om saken. Men ja, det känns lite som att jag vill vara anonym ändå.)

    Vi planerar och pratar om det och datumet vi vill ha är ju mitt anonyma nick. Hjärta

    Oj, vad ni hunnit med! Jag som brukar vara snabbast av alla på allt har bara datum/år att gå efter, färgerna och tärnor/best man klara. Skrattande

    Vi velar lite i vilket sorts bröllop det blir (kyrka/utomhus/tält).
    Och det känns som att jag inte riktigt vill kolla på klänningar och liknande innan vi bestämt oss för vilket sorts bröllop det blir.

    Svensk sommar, romantik, vackert och roligt är iaf orden vi kommer att gå efter. Solig

Svar på tråden Brudar 2016 här kan vi följas åt :)