• Anonym (längt­ar)
    Äldre 22 Jan 12:07
    294096 visningar
    1436 svar
    +2
    1436
    294096

    Brudar 2016 här kan vi följas åt :)

    Väljer att lägga tråden anonymt då jag är rädd för påhopp eftersom jag börjat planera så tidigt.

    Det är ju ett tag kvar men det måste väl finnas några fler som längtar och väntar...?

    Hur går det för er andra med planeringen?

    Hittills har vi bestämt: Prel datum, börjat titta på ringar, tittar på lokaler, valt kyrka, spanar på känningar, valt ut save-the-date som ska skickas om ett år (tidigt jag vet, men vi vill att alla ska kunna komma). Jag har nu börjat fundera på färgtema och dekorationer och ska snart fråga min tänkta tärna.

    Hoppas här finns några andra som är tidiga planerare med:)

  • Svar på tråden Brudar 2016 här kan vi följas åt :)
  • Äldre 8 Jun 20:43
    #69

    Oj vad ni är duktiga!


    Klänning färdigt, vet hur ni skall ha håret ....

    Vi har inte kommit så långt, skall nu i sommar på semestern ta reda på vilken typ av klänning han tycker om! Själv vill jag bara ha en enkel sommar klänning i och med att vi kommer att ha en annan typ av bröllop med mycket akrivitet så skall den vara bekväm och enkel + väldigt sköna skor (typ Ecco sandal) för vi skall upp på ett berg och ta foton!

    Bilderna på "vår" kyrka kom igenom såg jag!

    Så spännande och härligt att hänga på här - ni ger en sådan inspiration.


    Juli 2016
  • Äldre 8 Jun 21:52
    #70

    Ja känningen är grymt fin :D

    Ja jag vet på ett ungefär hur jag vill ha håret o även sminket :)

  • Äldre 10 Jun 22:36
    #71

    www.facebook.com/groups/1429672173962239/

    Länkar till Facebooks gruppen som jag har gjort, vet ej om de funkar att länka. Men om de blir som de vart för sambon så måste ni logga in för att se gruppen, alltså när ni har tryckt på länken

  • Äldre 11 Jun 13:52
    #72

    Och så kom dagen då jag skulle få min förlovningsring.. Men NEJ!
    Först så var det senast den 4e den skulle komma, men de slarvade ju bort beställningen så de lovade idag den 11e istället.


    Jag blir så besviken..... Inte ens smset som de lovat om att ringen har skickats iväg har kommit.
    Ingen har hört av sig  från vigselbutiken, inte ens fått ett förlåt för att de missat min betalning i en vecka och nu för tiden tar det över en dag att få mejlsvar ifrån dom (vilket de i början när jag hade fråågor gjorde på bara någon timmme). När de svarar svarar de också på fel saker... T.ex. skrev jag att deras försening gjorde det väldigt komplicerat för mig då jag ska resa bort så de får skicka det till mina svärföräldrar men att jag då inte kanske kunde hämta dom i tid på utlmningsstället, men då svarade dom att allla deras paket sker i rek. post vilket inte var allls det jag frågade? Varje gång jag mejar och svarar så får jag alltid ett orelevant var tillbaka som inte hjälper alls eller visar att de tar ansvar för sina misstag.

    Usch, det börjar bli lite halvt ångestladdat. Sen som student är det inte så superkul att ha legat ute i 2 veckor nu med 3000kr utan att veta nåt om min ring.

  • Äldre 11 Jun 16:42
    #73
    Blivandefrueriksson skrev 2014-06-10 22:36:12 följande:

    www.facebook.com/groups/1429672173962239/

    Länkar till Facebooks gruppen som jag har gjort, vet ej om de funkar att länka. Men om de blir som de vart för sambon så måste ni logga in för att se gruppen, alltså när ni har tryckt på länken


    Tack - nu fick jag den...... :)
    Juli 2016
  • Äldre 11 Jun 22:30
    #74

    ViskesLopme jag lider med dig! Avskyr när man får svävande svar som låter som att de kommer från en manusbok och inte alls är vad man ville veta. Känner du någon som är bra på att ringa och skälla och vara auktoritär? Inte för att jag inte tror att du är tydlig och klar i dina mail och samtal men för att det enligt min erfarenhet ibland hjälper om man blandar in ytterligare en person som kan tala om att det inte är acceptabelt. Du är ju nu så utlämnad i att dina pengar är på vift och du inte får något bevis om huruvida din ring finns och kommer att komma! Men hoppas verkligen verkligen att den gör det snart och att du ger vigselbutiken den feedback de förtjänar... Usch.

    Amandicus: UNDERBAR KLÄNNING! Tror att det kan bli jättefint med ett extra lager tyll på, såg nästan framför mig en mycket blekt puderrosa/blush typ? Om man gillar det förstås! Jag ska själv prova en klänning som jag hittat på Blocket på lördag morgon, passar den så slår jag nog till...

    Blivandefrueriksson, din klänning ser också fantastisk ut! Härligt med något så stilrent som ändå får lov att vara prinsessigt.

  • Äldre 12 Jun 15:08
    #75

    Idag fick jag hämta ut den, ca 9 dagar försenad.
    Så nöjd och glad att jag äntligen fick en ring i pallladium!

  • Äldre 13 Jun 12:33
    #76

    Den är jättefin! Väldigt stilren men ändå lite rolig med kanterna! Förstår verkligen att du är nöjd! :) Slänger upp en bild på min som jag fick för ett par månader sedan (är fortfarande helt salig, älskar den!) 

  • Äldre 14 Jun 15:08
    #77

    Jaha dagen är nu här den dagen jag ville glömma för idag så skulle vi ha gift oss egentligen. Men lite saker hände i vintras så att vi fick ställa in bröllopet idag :( men men.

  • Äldre 6 Jul 20:49
    #78

    Tråkigt att höra, blivandefrueriksson, ibland ska livet stöka och komma emellan. Men ni blir gifta 2016! 

    Vi har svängt om i lokalplanerna! Nu ser det ut som att det ändå blir på Karlberg slott! Gäller att ligga på luren i juni nästa år när bokningarna släpps för 2016.. IIIH känns bra, mannen vill gärna ha det där då man kan lägga till med båt. Ooooch så tycker han att det känns praktiskt (urk för praktiskt) då kapellet är på samma plats så man slipper transport mellan vigsellokal och middags/festplats. 

    Hur går det för er andra såhär i semestertider? Haft ro att fundera och planera?

Svar på tråden Brudar 2016 här kan vi följas åt :)