• Anonym (längt­ar)
    Äldre 22 Jan 12:07
    294020 visningar
    1436 svar
    +2
    1436
    294020

    Brudar 2016 här kan vi följas åt :)

    Väljer att lägga tråden anonymt då jag är rädd för påhopp eftersom jag börjat planera så tidigt.

    Det är ju ett tag kvar men det måste väl finnas några fler som längtar och väntar...?

    Hur går det för er andra med planeringen?

    Hittills har vi bestämt: Prel datum, börjat titta på ringar, tittar på lokaler, valt kyrka, spanar på känningar, valt ut save-the-date som ska skickas om ett år (tidigt jag vet, men vi vill att alla ska kunna komma). Jag har nu börjat fundera på färgtema och dekorationer och ska snart fråga min tänkta tärna.

    Hoppas här finns några andra som är tidiga planerare med:)

  • Svar på tråden Brudar 2016 här kan vi följas åt :)
  • Äldre 5 Jun 23:45
    #59

    ViskesLopne - gud så frustrerande! Har du några nyheter än?

  • Äldre 6 Jun 09:52
    #60
    Mimmigull skrev 2014-06-05 23:45:10 följande:

    ViskesLopne - gud så frustrerande! Har du några nyheter än?


    De mejla att den kommer den 11e, men eftersom jag är bortrest så måste jag byta adress så det skickas till mina svärföräldrar.

    Sen är jag väldigt förvirrad då de skrev att de endast missat en dag och att det blir 11e istället för 10e. Men min betalning hade överförts den 28 och det skulle HÖGST ta en vecka.

    På nåt sätt måste de ha missförstått? Om jag beställde 28 så är det ju två veckor efter köpet, samtidigt som de säger att deras miss endast försenat en dag?
  • Äldre 6 Jun 12:54
    #61

    Mimmigull:  Marie Gown (alltså 4an) var ju.. värd att dö för. Har man figur för den så.. nää... fin. Den första var himla söt! Gillar att den är skir upptill. Jag är ju en sucker för spets så inte så konstigt att jag gillar 4an bäst kanske. Nackdelen med den kan ju kanske vara att.. du inte kan röra sig så bra? En kortare luftig modell gör ju att man kan svinga sina lurviga OCH gå på toaletten. Det är ju en ganska bra grej att kunna göra. Men.. spetsklänningen är ju mer "bröllopig" och som du sa; meningen är att man gör det en gång, så varför inte passa på?

    Vigselstället skulle kosta sisådär 15 tusen. 15 helt oinräknade tusen. Men samtidigt så känns det ju som att festlokalen ruinerar oss (hurra för stockholm!) så vilken skillnad gör det egentligen? Tanken att vara i något helt otraditionellt men otroligt mäktigt med världens aukustik med kör etc för mig att småle lite creepy för mig själv.. *my precioussssss* Det är värt det. Absolut. Om inte något helt otroligt fab dyker upp.

    Det där med tunt extralager är smart. Ska tala med skräddaren när det börjar närma sig. Grundutförandet älskar jag ju. Sedan är ju faktiskt belysningen dunkel så den kommer ju inte sticka folk i ögonen. Förhoppningsvis. Hoppas på att en gymnasievän till mig kan tänka sig att hjälpa till. Hon hänger på tillskärarakademin och jag vet att hon har otroligt bra smak och är väldigt lyhörd. Vi har dock inte någon nära kontakt nu, mer än grattis-och-likes-på-facebook men fråga går ju att göra. 

  • Äldre 6 Jun 12:58
    #62

    Viskeslopme: Så typiskt! Klart det blir sådär när det för en gångs skull är lite mindre marginal. Om man beställer något med god framförhållning blir det altid klart i tid.. Jättetråkigt. Har du räknat med helger? Det lär ju vara arbetsdagar de räknar med. Men du! Upp med hakan ringen kommer komma och den kommer säkert vara helt fantastisk! 

  • Äldre 6 Jun 20:02
    #63

    Ok. Efter snack om klänningar hit och dit blev jag tvungen att fota av min (konstigt och svårt att ta på den själv måste jag ju säga) och som sagt är den för stor och jag kunde inte knyta fast midjebandet.. men ni fattar!



    Som ni ser behöver ärmarna tightas till sisådär två centimeter..



    Brodyren på ärmen



    Och den där får vara sned, går inte att snurra rätt. Antingen får jag odla ett par DD-tuttar eller så sys den in! Ska sitta åt runt dekollaget och absolut inte rynka sig. I dunkel glittrar den jättefint och inte för mycket. Allting slätas liksom ut.. Är naturligtvis inte alls säker på att klänningen kommer användas på dagen D, men den är precis som drömklänningen. Nu suktar jag efter samma modell och princip fast med småspets all over the place istället för brodyr. 

    Har gott om tid på mig och är ju skönt att veta att om allt skiter sig så har jag åtminstone en fin klänning i reserv! ;) 

    Kommentarer mottages tacksamt

    Mvh neurotisk tjej som måste planera och strukturera.

  • Äldre 6 Jun 21:22
    #64

    Hej!

    Hoppar in igen. Har gjort en ny inloggning (hette snartfrueriksson88)

    Som sagt vi gifter oss 16 juli 2016 :) har bestämt kyrka o hittat min klänning :)

  • Äldre 6 Jun 22:37
    #65

    Blivandefrueriksson, släng upp en bild! Är så nyfiken att jag dör!

  • Äldre 6 Jun 22:53
    #66

    Försökte men det gick inte så bra :/ får kolla mer på det imorgon :)

  • Äldre 7 Jun 14:04
    #67
  • Äldre 7 Jun 19:12
    #68

    Verkligen stilren och jättefin!

Svar på tråden Brudar 2016 här kan vi följas åt :)