• Anonym (längt­ar)
    Äldre 22 Jan 12:07
    294046 visningar
    1436 svar
    +2
    1436
    294046

    Brudar 2016 här kan vi följas åt :)

    Väljer att lägga tråden anonymt då jag är rädd för påhopp eftersom jag börjat planera så tidigt.

    Det är ju ett tag kvar men det måste väl finnas några fler som längtar och väntar...?

    Hur går det för er andra med planeringen?

    Hittills har vi bestämt: Prel datum, börjat titta på ringar, tittar på lokaler, valt kyrka, spanar på känningar, valt ut save-the-date som ska skickas om ett år (tidigt jag vet, men vi vill att alla ska kunna komma). Jag har nu börjat fundera på färgtema och dekorationer och ska snart fråga min tänkta tärna.

    Hoppas här finns några andra som är tidiga planerare med:)

  • Svar på tråden Brudar 2016 här kan vi följas åt :)
  • Äldre 2 Jun 12:13
    #50

    Idag tog vi en promenad förbi hembygdsgården jag haft i åtanke och trott att min sambo skulle gilla, vi är ändå så och hälsar på släkt i trakten

    trakten

    Den ligger i byn min mamma bor i och som jag bodde i som liten.

    Och han reagera precis som jag trodde, så vi är 99% säkra på att vi vill vara där.

    Det är precis som vi vill ha det! Det finns avskilda platser där vi kan ha bänkar och ordna vigsel i. Sen finns det ett hus med kök och toaletter och bra med bänkar och bord som kan.ska utomhus till middagen.

    Om det regnar kan vi ha middagen på dansbanan med tak. Skönt att slippa vara inne i ett hus då jag vill kunna inreda hur jag vill utan ful gammal orelevant inredning.

    Vigseln får vid regn ske i ett lusthus en mil bort.

    Nu hoppas jag bara att vi går hyra gården en helg billigt. Vi tror de kommer gå på under 3500 för fredag- söndag.

  • Anonym (LS)
    Äldre 2 Jun 12:38
    #51

    Skönt att det inte bara är jag som är ute tidigt =D
    Följer gärna denna tråd !!

    //LS

  • Äldre 2 Jun 19:51
    #52

    ViskesLopme - det låter helt underbart! Tror att det även var ditt lilla bildkollage jag såg också och blev så inspirerad av... 

    Amandicus - du har en klänning redan! Vill du visa bild?! Mycket bra idé med flor för övrigt. Jag har annars nu börjat leka med tanken på att ha kort klänning men lång slöja som jag sedan skulle kunna ta av mig till festen. Vet inte exakt hur en sådan utstyrsel ska kunna se ut men ska googla runt lite och se. Vill gärna klura på hur jag eventuellt skulle kunna pyssla ihop något själv, då jag gjorde mycket egna smycken när jag var yngre och planerar att göra smycken som presenter till mina tärnor t ex.

    Toppen med blomsterskum! Visste inte att det fanns.Tycker buketterna på bilderna du lagt upp ser jättefina ut, jag har själv tänkt mig rosor och pioner men helst bara vitt. Älskar vita blommor. Skulle egentligen gärna vilja ha liljekonvalj i brudbuketten också då det var min avlidne farmars älsklingsblomma men har ingen koll på när de egentligen är i säsong.

  • Äldre 2 Jun 20:27
    #53

    Allt jag har är en sneak peak-bild (som jag redan postat i en klänningstråd) och orginalbilden på den ack så smalt tjusiga modellen. Den är än så länge lite stor över livet och uppåt och ska naturligtvis vara vidare med underkjol etcetc. Småförändringar i designen tror jag på också. Har ju som sagt tid! Här på mig: hänger rätt upp och ner och ja... ni ser ju hur armhålan ser ut! ;) 

    Förhoppningsvis blir den liknande på mig (ehm.. plus fem dm midja) när alla attiraljer är med och den faktiskt sitter åt upptill!

  • Äldre 2 Jun 20:27
    #53

    Allt jag har är en sneak peak-bild (som jag redan postat i en klänningstråd) och orginalbilden på den ack så smalt tjusiga modellen. Den är än så länge lite stor över livet och uppåt och ska naturligtvis vara vidare med underkjol etcetc. Småförändringar i designen tror jag på också. Har ju som sagt tid! Här på mig: hänger rätt upp och ner och ja... ni ser ju hur armhålan ser ut! ;) 

    Förhoppningsvis blir den liknande på mig (ehm.. plus fem dm midja) när alla attiraljer är med och den faktiskt sitter åt upptill!

  • Äldre 2 Jun 20:52
    #54

    Jaha, jag råkade väl dubbelklicka.. ber om ursäkt för dubbelinlägg.

    Pioner är jättefina! Helvitt känns väldigt classy, med lite inslag av grönt kanske. Liljekonvaljer går säkert att få tag på året om, om man vet var man ska leta och om man kan betala för sig...

    Eller hur! Blomsterskum lär ju vara guds gåva till människan! Kan man mys-pyssla hela veckan!

    Åh vad roligt att göra smycken och slöja själv! Tror att diadem-idén är ett vinnande koncept. Det beror väl förstås på hur tung slöja du vill ha. Jag tycker det låter superlul med kort klänning och lång slöja! 

  • Äldre 2 Jun 23:28
    #55

    Vilken underbar klänning! Älskar framför allt hur den ser ut i ryggen, riktigt stiligt. Tror också att det är en typ av klänning som gör sig ännu bättre på någon med mer former än modellen. Spännande, och kul att ha så mycket tid att kunna småfixa - då kommer ju klänningen vara som en gammal god vän på själva dagen. Kan inte den klänningen också funka med flor? Förstår att slöja kanske känns mycket (dock behöver inte det vara något fel med det!) så flor kunde ju bli något som bryter av och nästan tuffar till det hela lite.

    Haha, nu när jag sett din klänning så tänker jag nästan att den kanske måste få bli lång i alla fall... Men det finns ju som tidigare etablerats bra med tid! Diadem kan nog bli bra, hittar man ett i tyg går det ju att sy fast lite allt möjligt.

    Missade att reagera på prisförslaget du fått från din drömvigselplats. Kanske förträngde jag det för jag misstänker att det lär bli något liknande för oss, och då vill vi bara vara där i någon halvtimme för själva vigseln... Men å andra sidan bjuda gästerna på ett glas champagne så de har något att göra när vi står och gifter oss.

  • Äldre 3 Jun 19:03
    #56

    Ja! Dessutom har jag revben också ;) Jag gillar brodyren men vill ha lite mer "nätt" spets på kjolen.. kanske dra på ett extra lager tyll/spets? Tid finns ju. Enda jag inte är helt hundra på med den är färgen. Den är lite väl vit för mig, på bilden ser den mildare ut. Men helhetsintrycket förändras ju när jag har underkjol och klänningen sitter som den ska och inte hålls uppe av höfterna, hehe. Nu ligger den välförsluten i källaren :) 

    Fördelen med vigselplatsen är att det är.. helt underbart. Funderar på eric ericssonhallen här i stockholm. kanske är lite väl stort. 

    Slöja till går nog inte. Jag är inte så mycket för kaka på kaka, tycker om klassiskt. Flor skulle nog funka men så är det ju det där med tufferiet, tror inte någon skulle länna igen mig, haha. Enda gångerna jag har flor är det svart och på begravning.. dock i form av halv-hatt men detta är fel forum att diskutera det.

    Vill du ha lång klänning och en kort klänning kan du ju ha både och! Lång under cermonin och så en kort (med flor!!!!) till festen efter middagen/eller under middagen. Har du inspirationsbilder?

  • Äldre 4 Jun 22:36
    #57

    Åh, jag är så arg nu.

    Beställde ju min förlovningsring förra tisdagen med leveranstid på högst 1 vecka + att jag skulle få sms om att den skickats iväg innan.

    Igår förmiddag hörde jag av mig till vigselbutiken då det gått en vecka sedan jag betalat men har inte ens fått smsat att det är skickat.

    Tidigare svarade de på frågor inom nån timme men nu dröjde det mer än 1 dag.

    Tydligen hade dom missat min betalning, alltså inte ens beställt den från schalins trots att jag betalat.

    Fan, vi som är bortresta nu och planerat in att ringen skulle vara färdig så att den kunde skickas till min mamma då vi ska hälsa på där. Kul, nu har det snart gått 1 1/2 vecka sen jag beställde och INGET är gjort.

  • Äldre 5 Jun 23:44
    #58

    Låter spännande Amandicus med extra tyll och spets! Kan det vara ett sätt att göra klänningen mindre kritvit också kanske? Om du har typ champagnefärgad tyll/spets/annat transparent material. Kör utan slöja, det blir nog allra finast! 

    Har ni budget till den vigselplats ni helst vill ha låter det som att det bara är att köra på. Tanken med bröllop är ju trots allt att det bara sker en gång i livet...

    Jag tror att jag helst vill köra samma klänning hela dagen, om det nu inte visar sig att det finns någon brudklänning i släkten som någon när och kär gift sig i tidigare. I så fall skulle jag gärna bära den till vigseln och sedan eventuellt dressa om till någonting mera "jag" till festen.

    Har lite inspirationsbilder, ber om ursäkt för att jag lägger upp länkar istället för bilder...


    www.bhldn.com/shop-the-bride-reception-dresses/ainsley-dress-ivory/productoptionids/fbcaeb8b-b90b-4e9a-9313-32da085940dd

    uk.monsoon.co.uk/view/product/uk_catalog/mon_4,mon_4.22/5530964606

    uk.monsoon.co.uk/view/product/uk_catalog/acc_5.56.1/5531131306

    www.bhldn.com/shop-the-bride-wedding-dresses/marie-gown/productoptionids/fbcaeb8b-b90b-4e9a-9313-32da085940dd

    uk.monsoon.co.uk/view/product/uk_catalog/mon_4,mon_4.3/5530074614


    Lite olika typer av klänningar. Gillar dock verkligen den första länken!

Svar på tråden Brudar 2016 här kan vi följas åt :)