• Anonym (längt­ar)
    Äldre 22 Jan 12:07
    293998 visningar
    1436 svar
    +2
    1436
    293998

    Brudar 2016 här kan vi följas åt :)

    Väljer att lägga tråden anonymt då jag är rädd för påhopp eftersom jag börjat planera så tidigt.

    Det är ju ett tag kvar men det måste väl finnas några fler som längtar och väntar...?

    Hur går det för er andra med planeringen?

    Hittills har vi bestämt: Prel datum, börjat titta på ringar, tittar på lokaler, valt kyrka, spanar på känningar, valt ut save-the-date som ska skickas om ett år (tidigt jag vet, men vi vill att alla ska kunna komma). Jag har nu börjat fundera på färgtema och dekorationer och ska snart fråga min tänkta tärna.

    Hoppas här finns några andra som är tidiga planerare med:)

  • Svar på tråden Brudar 2016 här kan vi följas åt :)
  • Äldre 23 May 18:34
    #21

    Tur att finnar kan engelska! Och en del svenska, till min stora glädje, min blivande jobbar en del internationellt och då kan det dyka upp ett par finnar! (eller finländare?) 

    Tråkigt att du tapapt vänner, sånt händer. Jag har inte så många längre heller, fast det är ett medvetet val. Har en stor släkt istället. Och social kan man vara ändå! 16-7-16 tycker jag låter bra! Ligger en klang i det.. och ser snyggt ut när det är tryckt på papper/i ringar etc ;) Vi vill ha på hösten, oktober känns bra! Lite svalare luft men ändå inte novembers regnighet. Vi (ok jag) var sugen på femte oktober då det är den dagen vi blev oficiella, mer praktiskt tänk än romantiskt är jag rädd... är ganska dålig på pluttigulliga grejer. Tur att karln också är det. Dock inföll det på en onsdag och.. ja.. Så nu är det antingen 8/10 eller 15/10. 

    Att hinna med resan i samband med semester låter synnerligen praktiskt. Bra tänkt! Har ni funderat på vart ni vill åka ännu? :)

  • Äldre 27 May 18:07
    #22

    Jag ska också gifta mig 2016! Det känns helt overkligt. Jag och sambon har pratat om förlovning och giftemål i ungefär ett år och nu har vi bestämt oss för att göra det officiellt. I juni under semestern åker ringarna på och sommarbröllop 2016 blir det! Åh, så spännande! Det enda som gör mig väldigt ledsen är att jag har min familj 50 mil ifrån mig och inga vänner alls.  Men inom 2 år kanske jag fått vänner/kollegor att bjuda..? Haha. 

  • Äldre 27 May 19:54
    #23

    Jag bestälde min fölovningsring nu från vigselbutiken.se efter att ha hört runt lite om den ring jag vill ha av Schalins passion-ringar (vissa sa t.o.m. att schalin inte gjode ringar så som jag vill trots att dom själva sagt så till mig).


    Jag fck ju frieriet den 22a så har ju inte ens gått en vecka. Våra föäldrar fick reda på dagen efte nä gick och åt ute alla tillsammans. Blev någon tr från våra mmmor där.

    Så, juli 2016 blir det!

  • Äldre 27 May 21:45
    #24
    Liem skrev 2014-05-27 18:07:02 följande:

    Jag ska också gifta mig 2016! Det känns helt overkligt. Jag och sambon har pratat om förlovning och giftemål i ungefär ett år och nu har vi bestämt oss för att göra det officiellt. I juni under semestern åker ringarna på och sommarbröllop 2016 blir det! Åh, så spännande! Det enda som gör mig väldigt ledsen är att jag har min familj 50 mil ifrån mig och inga vänner alls.  Men inom 2 år kanske jag fått vänner/kollegor att bjuda..? Haha. 


    Grattis! Då är det bara till att börja plöja internet! En annan har hållt på med inspirationen ett tag ;) 

    Familjen får färdas och vänner får du! No worries!
  • Äldre 27 May 21:49
    #25
    ViskesLopme skrev 2014-05-27 19:54:04 följande:

    Jag bestälde min fölovningsring nu från vigselbutiken.se efter att ha hört runt lite om den ring jag vill ha av Schalins passion-ringar (vissa sa t.o.m. att schalin inte gjode ringar så som jag vill trots att dom själva sagt så till mig).


    Jag fck ju frieriet den 22a så har ju inte ens gått en vecka. Våra föäldrar fick reda på dagen efte nä gick och åt ute alla tillsammans. Blev någon tr från våra mmmor där.

    Så, juli 2016 blir det!


    Ser fram emot en bild på fingret sen! Ett till sommarbröllop! Verkar nästan som att jag är den enda som suktar efter hösten, haha! Är så himla kinkig med att vara varm och svettas..

    Har ni hunnit fundera över teman och lokaler? Min hjärna går på högvarv dygnet runt på ett ungefär. Vill ni ha stort/litet?
  • Äldre 27 May 22:04
    #26

    Här är en som ska gifta sig 2016 på våren alternativt hösten 2015. Det beror lite på skola/flytt/ekonomi. Men har planerat sedan vi förlovade oss dec 2013.

    Vi har nog bestämt lokal, kollar lite på kyrkor nu och sådär. Gästlistan är också typ klar, ca 65 gäster. Budget cirka 125 000 exkl bröllopsresa. 

    Kollar färgtema nu, om det blir höstbröllop så blir det nog royal green /silver/guld, om det blir vårbröllop så vet jag inte riktigt faktiskt!

    Är såå excited, men det är mycket pengar som ska sparas ihop! Vill man leva under tiden så tar det ju ett litet tag :) Vi vill gärna åka på en rejäl 2-3 veckors bröllopsresa till Sydafrika också så det lär kosta minst 60 000 kr för oss båda. Usch vad mycket pengar. Men vi lägger gärna pengar på resor och har "sparat in" på själva bröllopet istället. Köper egen sprit från Tyskland, hyr klänning och smoking etc. 

    Vad har ni för budgetar? Och hur långt har ni kommit i planeringen?

  • Äldre 27 May 22:18
    #27
    +1
    Amandicus skrev 2014-05-27 21:49:07 följande:
    Ser fram emot en bild på fingret sen! Ett till sommarbröllop! Verkar nästan som att jag är den enda som suktar efter hösten, haha! Är så himla kinkig med att vara varm och svettas..

    Har ni hunnit fundera över teman och lokaler? Min hjärna går på högvarv dygnet runt på ett ungefär. Vill ni ha stort/litet?

    För mig känns sommarbrölop självklart och kan inte tänka mig annat än vigsel utomhus.... Så tanken å regn är oroande, speeciellt när man ska förutspå 2år framm. Vi är lite "geeks" så kommer nog titta på lite statistik o när det är minst chans för regn. Jag tror  första veckan i Jui brukar va torr.

    Jag har hela bröllopt i mitt huvud!


    Temat känns rätt självklarrt, ingen av oss gillar pampigt, glittrigt o så.
    Det kommerr va lantligt, bohemiskt skogtema.(pinterest har gett sså många ideér. Vill ha handplockade blommor (gärna hundkex) i gllasflaskor, burkar som värmeljushållare och väv som duk/underlägg. Jag ska ha en smal klänning i chiffong med åtsmittade och hjärtformad midja + utsläppt hår med nån fläta med blommor i. Sambon är hårdrockskille så det blir varrta byxor, converse, vit skjorta och väst.

    Vigsel utomhus, helst framför ett träd med lyktor i. Vi har massa vänner som är musiker. När jag går in ska blackbird- The Beatles spelas och som avslutning 500 mmiles- The Proclaimers. Sambon vill ha "fullstort band" å men jag ska övetyga honom till bara sång och aukustisk gitarr. 
    Middageen vill jag helst också ska va ute. Har en hemmbygdsgård i åtanke som vi ska titta på i sommar. Tänker mig att vi alla sitter vid ett långt bord.
    Vi har tänkt oss 50gästeer (skulle vara skönt med färre men det kkommer vi inte lyckas med). Buffé känns självklart för vi vill göra allt själv och vi har så många olika allergiker att vi inte orkar ha 3rätters då.

    Ja, som det syns så har jag hela bilden i huvudet. I minsta detalj nästan Och jag har ju iallafall 1½år på mig att få min blivande man att tycka likadant. Det sa bli så kul! Berättar för resten släkten i helgen när vi ska fira min 22års dag!

  • Äldre 27 May 23:17
    #28
    ViskesLopme skrev 2014-05-27 22:18:34 följande:

    För mig känns sommarbrölop självklart och kan inte tänka mig annat än vigsel utomhus.... Så tanken å regn är oroande, speeciellt när man ska förutspå 2år framm. Vi är lite "geeks" så kommer nog titta på lite statistik o när det är minst chans för regn. Jag tror  första veckan i Jui brukar va torr.

    Jag har hela bröllopt i mitt huvud!


    Temat känns rätt självklarrt, ingen av oss gillar pampigt, glittrigt o så.
    Det kommerr va lantligt, bohemiskt skogtema.(pinterest har gett sså många ideér. Vill ha handplockade blommor (gärna hundkex) i gllasflaskor, burkar som värmeljushållare och väv som duk/underlägg. Jag ska ha en smal klänning i chiffong med åtsmittade och hjärtformad midja + utsläppt hår med nån fläta med blommor i. Sambon är hårdrockskille så det blir varrta byxor, converse, vit skjorta och väst.

    Vigsel utomhus, helst framför ett träd med lyktor i. Vi har massa vänner som är musiker. När jag går in ska blackbird- The Beatles spelas och som avslutning 500 mmiles- The Proclaimers. Sambon vill ha "fullstort band" å men jag ska övetyga honom till bara sång och aukustisk gitarr. 
    Middageen vill jag helst också ska va ute. Har en hemmbygdsgård i åtanke som vi ska titta på i sommar. Tänker mig att vi alla sitter vid ett långt bord.
    Vi har tänkt oss 50gästeer (skulle vara skönt med färre men det kkommer vi inte lyckas med). Buffé känns självklart för vi vill göra allt själv och vi har så många olika allergiker att vi inte orkar ha 3rätters då.

    Ja, som det syns så har jag hela bilden i huvudet. I minsta detalj nästan Och jag har ju iallafall 1½år på mig att få min blivande man att tycka likadant. Det sa bli så kul! Berättar för resten släkten i helgen när vi ska fira min 22års dag!


    Lyckost som gillar lantligt/bohemiskt. Finns så HIMLA mycket inspo på pinterest och etsy med lantligt tema, inte lika mkt art deco/modernt/"lyxkänsla" som vi vill ha :/ Önskar det fanns mer av det! Får väl starta en bröllopsblogg eller något :) 
  • Äldre 28 May 07:03
    #29
    tnoivles skrev 2014-05-27 23:17:48 följande:

    Lyckost som gillar lantligt/bohemiskt. Finns så HIMLA mycket inspo på pinterest och etsy med lantligt tema, inte lika mkt art deco/modernt/"lyxkänsla" som vi vill ha :/ Önskar det fanns mer av det! Får väl starta en bröllopsblogg eller något :) 


    Tror bröllopsmagasin kan hjälpa på den fronten, men dom är ju inte gratis.

    För mig är det viktigt att göra så mycket som möjligt själv, men då är diy-projekt min största hobby
  • Äldre 28 May 10:03
    #30





     Hur kul verkar inte detta?! Haha 

Svar på tråden Brudar 2016 här kan vi följas åt :)