• Anonym (längt­ar)
    Äldre 22 Jan 12:07
    293910 visningar
    1436 svar
    +2
    1436
    293910

    Brudar 2016 här kan vi följas åt :)

    Väljer att lägga tråden anonymt då jag är rädd för påhopp eftersom jag börjat planera så tidigt.

    Det är ju ett tag kvar men det måste väl finnas några fler som längtar och väntar...?

    Hur går det för er andra med planeringen?

    Hittills har vi bestämt: Prel datum, börjat titta på ringar, tittar på lokaler, valt kyrka, spanar på känningar, valt ut save-the-date som ska skickas om ett år (tidigt jag vet, men vi vill att alla ska kunna komma). Jag har nu börjat fundera på färgtema och dekorationer och ska snart fråga min tänkta tärna.

    Hoppas här finns några andra som är tidiga planerare med:)

  • Svar på tråden Brudar 2016 här kan vi följas åt :)
  • Äldre 4 May 15:18
    #11

    Jag ska också gifta mig 2016, förhoppningsvis i juli/augusti beroende på när vi kan boka vår önskade lokal och vigselförrättare. Är lite tidigt ännu att faktiskt boka men har en klar idé om vigselplatsen och upplägg för ceremonin och vet även var jag helst ser att festen ska vara.

    Då min tilltänkte är britt och vi bor i London behöver vi ha lång framförhållning och bjuda in så fort vi bara kan fastställa datumet, då hälften av våra gäster kommer att behöva resa härifrån för att kunna vara med på bröllopet. Vill gärna ge dem så mycket tid som möjligt att boka resor/hotell etc (som vi inte lär ha råd att bjuda på). 

    Tycker mest att det är roligt att kunna se fram emot bröllopet en längre tid!

  • Äldre 13 May 18:16
    #12

    Gå med i gruppen på Facebook. Vi som gifter oss 2016 heter den :k)

  • Äldre 18 May 10:26
    #13

    Rolig tråd! Men jag undrar, precis som föregående, varför du skulle bli påhoppad för att du är strukturerad och planerar i god tid? Har aldrig hört talas om att det skulle bli något negativt av att slippa stressen ;). 

    Jag har precis fått min riktiga förlovningsring (tog ett bra jäkla tag iom att studier lades på is, jobb/afghanistan kom emellan etc etc) och har köpt min klänning! Tidigt jag vet, men jag har hela mitt liv sett min drömklänning framför mig men aldrig hittat den när jag kikat på skoj, så när jag för några månader sedan var ute efter en balklänning såg jag den! HELT PERFEKT och jag älskar den. Så nu ligger den välförsluten i en låda. 

    Annars har vi kollat priser på det vi vill ha och skrivit en prel. gästlista. Jösses amalia vad saker kostar! Är uppe på 150 lakan, så det var nog himla bra att vi började planera i tid, nu kan man ju sprida ut småkostnader över två år så man slipper supersmällen på samma gång sen.. Har hört av oss till olika lokaler vi är nyfikna på och ska om ett par månader åka runt och fundera. Vi ska tydligen boka vid årskiftet så... så tidigt ute är vi ändå inte, förvånande nog. 

    Jag kommer nog hänga en del i denna tråd känner jag! Hur långt har ni andra kommit? Färger? Inbjudningskort? Tell me!

  • Äldre 19 May 13:01
    #14

    Hejsan alla!

    Jag hänger också gärna på!

    Tycker det är helt underbart att börja i god tid LOL.

    Har varit gift en gång tidigare och sagt (som många andra, inkl min kommande make) "aldrig mer"!
    Nu planerar vi LÅNGT på förhand och kommer att ha ett 3dagars bröllop dessutom!
    Lika bra att slå på stort då det känns rätt.
     


    Juli 2016
  • Äldre 19 May 18:28
    #15
    Jeamia skrev 2014-05-19 13:01:39 följande:

    Hejsan alla!

    Jag hänger också gärna på!

    Tycker det är helt underbart att börja i god tid LOL.

    Har varit gift en gång tidigare och sagt (som många andra, inkl min kommande make) "aldrig mer"!
    Nu planerar vi LÅNGT på förhand och kommer att ha ett 3dagars bröllop dessutom!
    Lika bra att slå på stort då det känns rätt.
     


    Tredagars?! Berätta mer! Jag har alltid haft en sån där dröm med ett jättebröllop och hej och hå. Insåg ju nu att ett medelstort är läskigt dyrt och när jag såg skräcken i sambons ögon fick jag väl snällt ge upp tanken på middag före dagen occh brunch efter.. kanske blir med närmsta familjen isf. 

    Klart ni ska slå på stort om ni kan! 
  • Äldre 20 May 13:48
    #16

    Slå på stort!! 

    :)

    Låter flödigare än det kommer att bli men det kommer att bli en upplevelse för alla inbjudna!

    Vi kommer att ha "lite gäster", jag har 7 systrar vilket innebär att då de är bjudna så har jag i stort sett min sida av gäst listan fylld!
    Sedan min skilsmässa så har egentligen alla mina vänner försvunnit, jag har flyttat bort från min tidigare ort osv. De få väninor jag har önskar jag vill delta men....får se vad och hur vi gör!

    Han har mindre på sin "släktlista" men får istället ta av sina kusiner.

    Vi kommer att hålla hela bröllopet 550 km från vår hemort, i hans barndomstrakter i östra Finland. 
    Vi har hittat den mest underbara kyrka mm

    www.pohjois-karjala.org/kunnat/lieksa/matkailu/paateri-eva-ryyn%C3%A4nen.

    Detta innebär att alla gäster (nästan) kommer med buss på fredagen, på kvällen kommer det att bli bastu kväll, grilla mm.
    Lördag morgon ganska tidigt iväg och vigsel hålls redan vid 11 tiden, sedan guidad tur på området där kyrkan är, bröllopslunch mm.


    Sedan åker vi till ett ställe Ukko -Koli, som vi anser att alla bör se (av min släkt) där kommer också bröllopsfotona att tas (innan).
    Sedan tillbaks till övernattnings stället med blandat ganska fritt program OCH mera bastu (kommer att gifta mig med en bastu galen finne) :)

    Sedan på söndagen kommer gästerna att återvända hem och vi drar till Kreta (eller liknande).

    Stort (kanske) men, känns Så Rätt!


    Juli 2016
  • Äldre 20 May 17:28
    #17
    Jeamia, Lyckades inte riktigt förstå mig på länken.. min finska är väl.. ja, obefintlig. Men det låter ju hur mysigt som helst! Kan ju vara roligt att ha med de närmsta vännerna också och inte bara familj kanske? Fast alla tycker ju olika! 

    Känns det rätt är det ju bara att tuta och köra! Låter som att ni har det riktigt välplanerat redan nu, härligt! Med tanke på att ni ska basta etc antar jag att det är ett sommarbröllop ni planerar? 
  • Äldre 22 May 21:43
    #18

    En till 2016-brud här!
    Nästa år vore kul, men vi vill vara realistiska  nu börjar vi med lite planering iallafall!

  • Äldre 23 May 11:12
    #19
    Amandicus skrev 2014-05-20 17:28:19 följande:
    Jeamia, Lyckades inte riktigt förstå mig på länken.. min finska är väl.. ja, obefintlig. Men det låter ju hur mysigt som helst! Kan ju vara roligt att ha med de närmsta vännerna också och inte bara familj kanske? Fast alla tycker ju olika! 

    Känns det rätt är det ju bara att tuta och köra! Låter som att ni har det riktigt välplanerat redan nu, härligt! Med tanke på att ni ska basta etc antar jag att det är ett sommarbröllop ni planerar? 
    Heeee, finska är inte lätt - har hållit på länge för att lära mig och kan ännu inte bra finska.... LOL

    Närmaste vännerna kommer väl nog att bli bjudna - de är tyvärr inte så många längre :(

    Bastukväll kan man härlig ha mitt i vintern MEN ja det är ett sommar bröllop vi planerar, antagligen första helgen i juli (inte fastslaget ännu) men då hinner vi ha bröllopet och sedan åka på 2 veckors bröllops resa på semestern! 
    Juli 2016
  • Äldre 23 May 11:13
    #20
    snartfrueriksson88 skrev 2014-04-15 19:03:24 följande:

    Vi ska gifta oss 16 juli 2016 :)


    det vore kul, 16-7-16!
    Juli 2016
Svar på tråden Brudar 2016 här kan vi följas åt :)