• Äldre 20 Jan 19:05
    11349 visningar
    52 svar
    52
    11349

    7juni 2014

    Pingstafton 2014.. Någon er som gifter sig då? Hur långt i planeringen är ni? Har ni börjat planera något?

  • Svar på tråden 7juni 2014
  • Äldre 20 Jan 19:43
    #1

    Nej men vi tänkte gifta oss den 6 juni på nationaldagen 2014 Glad 

     Så vi inte kommit så långt. Vi är mest i idéstadiet gällande i stort sett allt och så kollar vi upp lokaler. 

    Hur går det själv? 

  • Äldre 20 Jan 19:48
    #2

    Okej, nära nog Vi har kyrkan bokad. Likaså lokalen men är inte säkra på den än. Väntar offerter fr andra ställen. Pingstafton är ju ganska poppis att gifta sig så vi var ute i god tid

  • Äldre 20 Jan 20:26
    #3

    Ja en riktigt populär helg. Glad Den helgen är ju dessutom en långhelg eftersom fredagen är en röd dag. Så kan tänka mig att den blir extra populär nästa år. Därför har vi redan nu spridit ut ett "rykte" om att vi ska gifta oss den helgen så att inga av våra tilltänka gäster lovar bort sig till nåt annat bröllop Flört

    Vi tänkte gifta oss borgerligt och ha vigseln och festen på samma ställe (för att slippa hyra två lokaler). Vi har två olika lokaler som vi väljer mellan men de ligger i olika städer (grannstäder) båda är tillräckligt stora att ha både vigseln och festen utan att behöva möblera om mitt i allt. Men vi ska åka förbi att titta på dem innan vi bestämmer oss. Priset vet vi inte men det kommer troligen vara bra eftersom min pappa är med i brödraskapet som äger båda lokalerna.

    Hade ni tänkt att köra nåt tema/färgtema? 

  • Äldre 20 Jan 20:51
    #4

    För oss blir det kyrkligt, velat fram och tillbaka innan beslutet. Lokalen vi bokat är en festlada, då får vi ordna mat servering och allt själva. Den jag hoppas mest på och väntar svar ifrån är en restaurang i Stadsparken med utsikt över Vättern. Då ingår personal servering mm Det blir dyrare såklart men mycket bekvämare :) Vi har valt vitt, silver och grönt som färger. Typisk vårgrön :) Ni då?

  • Äldre 21 Jan 21:26
    #5

    Vi har funderat på lila och grönt men just nu lutar det åt inget färgtema utan att vi kör mesta dels på svartvit men de färgerna vi ändå har kommer ändå vara lila och grönt. Typ lila blommor och murgröna som dekorationer. 
    Vår inspiration just nu (för vi hinner ju ändra oss flera gånger Flört) är just nu en tapet  från rusta:
     
     

  • Sandra­javiss­t
    Äldre 23 Jan 17:26
    #6

    Ja vi ska gifta oss då:) oh så kul! Men tänkte aldrig på att dyrt skulle vara en populär helg.

  • Äldre 23 Jan 19:11
    #7

    Sandrajavisst: Pingst är väldigt poppis, förmodligen för att det oftast är toppenväder då! Och nästa år blir det ju en lång ledighet när fredag och måndag är röda dagar :)

  • Äldre 23 Jan 19:43
    #8
    Csve skrev 2013-01-23 19:11:29 följande:
    Sandrajavisst: Pingst är väldigt poppis, förmodligen för att det oftast är toppenväder då! Och nästa år blir det ju en lång ledighet när fredag och måndag är röda dagar :)
    Annandag pingst är väl inte röd dag längre? Det blev väl ändrat så att nationaldagen är röd istället? Eller är det något jag missat?
  • Äldre 23 Jan 20:11
    #9

    Nä du har så rätt.. Vet inte vad ja pratade om.. Jag kanske vara Ville att det skulle va röd dag då med.. :)

  • Sandra­javiss­t
    Äldre 24 Jan 10:43
    #10

    Ni förrvirrade mig ett tag=) haha

    så nu har vi bokat kyrkan med=)

Svar på tråden 7juni 2014