• Supern­ova
    Äldre 16 Jan 15:35
    2063 visningar
    4 svar
    4
    2063

    Tyger! 1700-tal

    Har varit inne på det här med ett bröllop i 1700-tals stuk.

    Behöver tips på var man kan hitta billiga vita/cremefärgade tyger som ska pryda taket som på bilden nedan.

    Så det kommer behövas en hel del.



    Bilden är lånad från Google.
  • Svar på tråden Tyger! 1700-tal
  • Äldre 16 Jan 16:15
    #1

    Kanske funkar med täckväv som man har att täcka planteringar med på våren. Kolla lantmännen eller dyl.

  • Äldre 16 Jan 16:26
    #2

    Ja, det är ju ganska vanligt att man använder sån täckväv, markväv eller vad det nu heter. Brukar gå att hitta lite överallt i olika storlekar. Ska du köpa vanligt tyg, så kan du säkert hitta något billigt vitt bomullstyg i tygbutiker. Ikea har för 19kr/meter.

    Nu vet jag inte vart ni ska hålla till, om ni hyr lokal eller.. men det kan vara bra att kolla upp om man får hänga något i taket sådär också. Det är inte överallt man får det pga brandrisk. Kolla också upp hur ni ska fästa det, för det är inte alla lokaler som uppskattar ifall man gör hål i väggarna eller taket.


  • Supern­ova
    Äldre 16 Jan 17:39
    #3
    daniiel skrev 2013-01-16 16:26:08 följande:
    Ja, det är ju ganska vanligt att man använder sån täckväv, markväv eller vad det nu heter. Brukar gå att hitta lite överallt i olika storlekar. Ska du köpa vanligt tyg, så kan du säkert hitta något billigt vitt bomullstyg i tygbutiker. Ikea har för 19kr/meter.

    Nu vet jag inte vart ni ska hålla till, om ni hyr lokal eller.. men det kan vara bra att kolla upp om man får hänga något i taket sådär också. Det är inte överallt man får det pga brandrisk. Kolla också upp hur ni ska fästa det, för det är inte alla lokaler som uppskattar ifall man gör hål i väggarna eller taket.
    Inget som är planerat överhuvudtaget. Jag spånar lite på idéer om hur det kan tänkas se ut :) Om man nu väljer att gå tillväga på det här viset. Och självklart frågar man om det är okej att dekorera på det viset när man väl har valt lokalt.
  • Vivian skjold­ner
    Äldre 10 Feb 03:31
    #4

    Hej hej,


     


    Jag har startat mitt foretag som designer  brollop, kanner ock gillar oss pa face!


    Tack sa mycket!


    www.facebook.com/pages/Vivianskjoldners/308530295934908

Svar på tråden Tyger! 1700-tal