• Fröken­Mäkelä
    Äldre 12 Jan 20:23
    10323 visningar
    26 svar
    26
    10323

    Vart åka när man aldrig varit på charter

    Vi gifter oss den 14:e september och vill åka iväg på bröllpsresa därefter eller senast i slutet av oktober.


    Men då ingen av oss har varit på charter resa så vet vi inte vart man kan åka denna perioden. Så därför vänder jag mig till BT:s vänliga själar som är mer insatta i resande än vi är.


    Våra önskemål är barnvänligt (barnen är då resp. 9år och 6år), blått vatten, sandstrand/stränder. Vuxen pris kan få kosta runt 8000kr. Ett plus är om det finns någon sorts barnklubb och all inclusive.


    Så kom gärna med tips och råd vart man kan åka och om där är något man ska tänka på.

  • Svar på tråden Vart åka när man aldrig varit på charter
  • Fröken­Mäkelä
    Äldre 13 Jan 10:02
    #1

    Puffar upp denna då där var någon igår som tyckte det var jätteroligt och skriva i urgamla inlägg om vigselförättare. Så inlägget försvann ju långt bak hur snabbt som helst. :(

  • kramen
    Äldre 13 Jan 10:05
    #2

    I september är turkiet varmt ännu :)

  • tovema­ja
    Äldre 13 Jan 10:12
    #3

    Grekland! Bästa tiden att åka dit, ljuvligt varmt, romantiskt och knappt några turister kvar. Rekommenderar Amorgos, Karpathos eller kanske allra mest en tur till Santorini (med t.ex. Norwegian) och sedan ta båt till närliggande öar om man tröttnar på den ön... Helt fantastiskt i september-oktober

  • Aniara­4
    Äldre 13 Jan 10:17
    #4

    Kanarieöarna borde funka, även om havet kanske inte är sådär medelhavsturkost. Det finns ju lyxigare ställen numera om ni vill undvika sunkiga party-ställen. Den södra delen av varje ö är varmare. Vi var på Teneriffa i mitten av november ett år, och badade i havet på sydvästsidan - vi gjorde en dagsutflykt dit från vårt lugnare och trevligare hotell på sydostsidan.

    Kanske att Medelhavet funkar i september/oktober också? Jag har inte testat, men åtminstone sydligare delar borde funka?

    Annars får man ju åka längre bort, och det blir ju både dyrare och jobbigare för barnen.

  • Äldre 13 Jan 10:21
    #5

    Lite i dyraste laget kanske, men Kap Verde kanske? www.fritidsresor.se/resa/kap-verde/

    Annars kanske Cypern kan vara ett, billigare, alternativ? www.fritidsresor.se/resa/cypern/

    Finns hotell med Bamseklubben på båda ställena :)


  • Äldre 13 Jan 10:31
    #6

    Ving har ju också resor, såklart, och då finns det hotell med Lollo & Bernie istället :)

    www.ving.se/kap-verde/santa-maria
    Cypern, www.ving.se/cypern

    Och som Aniara4 nämnde, även Kanarieöarna. Jag hade då valt Teneriffa :)
    www.ving.se/kanarieoarna/teneriffa
    www.fritidsresor.se/resa/spanien/teneriffa/


  • kramen
    Äldre 13 Jan 11:09
    #7

    Vi gifter oss i juni och planerar att njuta som nygita hemma i sommar,  I november så är det  bröllopsresa och Mexico som väntar :)  Kolla bilder på Mexico, ser underbart ut !

  • PiaB
    Äldre 13 Jan 11:22
    #8

    Vi har varit mycket i Turkiet och Bulgarien med barnen. Hyfsat billigt både att åka dit och vara där. Barnvänligt men inte turkost vatten. Om ni tittar på Bulgarien så rekommenderar jag INTE Sunny beach som är ett riktigt partyställe och kan vara otrevligt för barnen med fulla människor överallt .


  • Äldre 13 Jan 11:40
    #9
    FrökenMäkelä skrev 2013-01-13 10:02:29 följande:

    Puffar upp denna då där var någon igår som tyckte det var jätteroligt och skriva i urgamla inlägg om vigselförättare. Så inlägget försvann ju långt bak hur snabbt som helst. :(


    Tja så länge det inte är några andra inlägg skrivna i tråden så ligger den ju fortfarande kvar högst upp i "Väntar på svar" Flört

    Jag är ingen berest person. Men brorsan och brorsdottern var på Kanarieöarna för ca 2 år sen och dom blev helt begeistrade och vill absolut tillbaka igen.
    Lagom långt att åka och rätt anpassat för turister så det är bra om man inte är så resvan.
    Jag vet inte vad hotellet hette, men det var inget lyxhotell. Men det hade istället en stor vattenpark och kanske 500 meter till stranden. 
  • CarPer
    Äldre 13 Jan 14:31
    #10

    "All inklusive" finns inte i min värld....dålig mat och fri sprit = feta och fulla människor.
    Jag rekomenderar Tropea eller Pizzo på (fotlulan) I Italien (Kalabrien) eller Cefalue på Sicilien...tror att Fritidsresor har dessa destinationer.

Svar på tråden Vart åka när man aldrig varit på charter