• Kia82
    Äldre 7 Jan 13:04
    4058 visningar
    9 svar
    9
    4058

    Klädsel för vigsel i stadhus?

    Ni som har gift er eller kommer att gifta er i stadhus, vilken klädsel kommer ni att ha?
    Jag vet ju att det går bra att ha precis vad som helst egentligen men man vill ju ändå att det ska vara lite speciellt så nu undrar jag vad ni hade/kommer ni att ha??

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-07 15:41
    Sen så funderar jag över en sak till... Om man har relativt vanliga kläder alltså inte kör med hela brudklänningsstuket, har ni haft blombukett då eller ser det bara fånigt ut??

  • Svar på tråden Klädsel för vigsel i stadhus?
  • Krila
    Äldre 7 Jan 20:22
    #1

    Jag har gift mig i kommunhuser och hade då vanliga lite finare kläder. Ingen bukett. Hade våra familjer där.

    Ska gifta om mig i sommar, kommer köra samma då. Ingen bukett och vanliga kläder. Denna gång blir det inga gäster.

  • Arduin­a
    Äldre 12 Jan 10:08
    #2

    Hej! Jag hyrde en hellång champagnefärgad festklänning, blombukett och min man hade smoking. Kändes högtidligt och långa versionen av ceremonin var vacker och vi fick även ge våra löften. Underbar dag!!! När jag gifter mig nu i maj tänker jag ha snygg cocktailklänning, hoppa över blommor, min blivande man i snygg kostym. Vi åker sedan till Grekland där själva giftermålet blir på stranden. Jag kommer då ha kort vit klänning och min man vita linnebyxor och skjorta, barfota och med blomsterbukett. Min dotter är med som tärna. Lycka till!!!

  • ev2013
    Äldre 12 Jan 10:44
    #3

    Jag skall ha denna klänning när vi gifter oss i stadshuset ( Klänningen är dock för stor på bilden, skall sys in ).
    Blommer skall jag oxå ha, mest dock kanske för att jag tycker det blir fint på bröllopskorten som vi hade tänkt att ta innan vigsel. Dock ingen "riktig" brudbukett, utan någon enklare lösbunden bukett.


    Min blivande kommer att ha kostym och slips.


  • Äldre 12 Jan 19:18
    #4

    Vi kommer att gifta oss i stadshuset och jag kommer att ha den här klänningen.



    Sedan en lösbunden bukett och lite blommor i håret. Min blivande kommer att ha grå kostym.
     
  • Äldre 12 Mar 14:19
    #5

    Jag ska inte gifta mig i stadshuset längre, men det spelar ingen roll. Vi ska gifta oss på en restaurang istället och jag ska ha en röd festklänning eller göra om min gamla bröllopsklänning .

  • Äldre 22 Mar 19:49
    #6

    Kommer ha en "riktig" bröllopsklänning.. Vit med fluffig kjol :)

  • Marysh­ome
    Äldre 19 Apr 12:55
    #7

    Ska också gifta mig i stadshuset. Blir en kort vit klänning, mannen en mörkblå kostym. Tänkte ha lite blommor, men fixa en egen bukett, samt färgglada skor :)

  • MTB
    Äldre 19 Apr 21:22
    #8


    En liknande ska jag ha i stadshuset i sommar =)
    Kommer nog ha brudbukett, kanske ett par papegojblommor har inte riktigt bestämt mig. 

  • Poprut­a
    Äldre 2 Jul 11:57
    #9

    Det här kommer jag ha Hade ju inte världens utbud iom att jag är gravid (kommer vara i v36, är i v30 på bilden).

    Kommer ha en liten brudbukett också (färgglad är det enda jag vet, beror lite på vad floristen har inne och så), och ett sidenband runt magen i en färg som finns i buketten. Sen ballerinaskor till.

     


Svar på tråden Klädsel för vigsel i stadhus?