• Äldre 6 Jan 16:37
    64340 visningar
    18 svar
    18
    64340

    Kärlekscitat till hjärtan!

    Har en massa trähjärtan som jag egentligen skulle ha julpysslat med. Men nu kom jag på att jag istället kan måla dem vita och skriva olika citat från kända kärlekssånger. Sen hänger jag upp hjärtana lite överallt på festen. Kommer dock inte på så många citat och behöver hjälp. De jag har kommit på är:

    "all you need is love"
    "vad vore jag utan dina andetag"

    Sen blev det stopp i ärtan mellan öronen. 

  • Svar på tråden Kärlekscitat till hjärtan!
  • PiaB
    Äldre 6 Jan 17:31
    #1

    Du är allt. Kärleken är evig. Hos dig är jag stark. Störst av dem är kärlek. Du är vackraste jag mött


  • PiaB
    Äldre 6 Jan 17:33
    #2

    Du är den vackrast jag mött, ska det vara


  • Boring­brick
    Äldre 6 Jan 17:42
    #3

    "You're all i've Ever needed" "cant take My eyes of you"

  • Äldre 6 Jan 17:47
    #4

    jag älskar denna (fast den är lite lång) 
    "i would not choose another companion in the world but you" (kan minnas den lite fel.. men ungefär så. 

  • viochd­u
    Äldre 6 Jan 17:53
    #5

    Bara ord och kärleksfulla meningar passar oxå tycker jag :

    i do

    me to*

    *Hos dig är jag stark*

    *Du är aldrig ensam*

    *För evigt*

    *Mitt allt*

    *Du&Jag*

    *Vi*

    *Kärlek*

  • Äldre 6 Jan 18:29
    #6

    Tack för alla svar. Nu har jag 6 citat som jag tycker om men behöver fler. Har visst köpt en himla massa hjärtan. Får sätta mig och lyssna på lugna favoriter och vara beredd med pennan när det är nått jag gillar.
     

  • Äldre 6 Jan 18:39
    #7

    A true lovestory never ends

    Små drömmar flyger långt när de är burna av kärlek

    You dont marry someone you can live with, you marry the person you cannot live without 

  • kramen
    Äldre 6 Jan 18:48
    #8

    jag tycker om ord. vi kommer nog ha ett !"kärleksträd" ett träd där vi hängt upp ord vi tycker om :)

    tro
    lycka
    kärlek
    omtanke

    citat
    come what may
    mitt hjärta är ditt
    hos dig är jag stark
     

  • Äldre 6 Jan 18:54
    #9

    Fler förslag, även vissa låttitlar går ju använda. Det är ju bara att leta fram alla sina favoriter bland kärlekslåtar och plocka ur :D

    "I love you like never before", Songbird - Fleetwood Mac
    "I was made for loving you", I was made for loving you - Kiss
    "I want you just the way you are", Just the way you are - Billy Joel
    "You pick me up when I fall down", Thank you for loving me - Bon Jovi
    "Här finns bara du och jag", Fångad av en stormvind - Carola
    "You and me always, and forever", You and me song - Wannadies
    "Idag är det bara du och jag", Kärleken förde oss samman - Ulf Lundell
    "Du och jag är miraklet här", Miraklet - Thomas Di Leva
    "You make me wanna say I do", I do - Colbie Caillat
    "I'm lucky I'm in love with my best friend", Lucky - Colbie Caillat & Jason Mraz
    "How wonderful life in while you're in the world", Your song - Elton John
    "Jag har älskat dig från första stund", För alltid - Sara Löfgren
    "Jag håller dig varm när det blåser kallt", Vart du än går - Niklas Strömstedt
    "You're every minute of my every day", Everything - Michael Bublé
    "It's always you and me, we're the only ones", The only ones - Melody club
    "I wanna spend the rest of my life with you by my side", Amazed - Lonestar
    "Kärleken är evig när vi är tillsammans", Kärleken är evig - Lena Philipsson
    "You're the one I love the most of all", Nine million bicycles - Katie Melua
    "Its always better when we're together", Better together - Jack Johnson
    "Marry me, today and every day", Marry me - Train
    "When I see your face, there's not a thing that I would change", Just the way you are - Bruno Mars


  • Äldre 6 Jan 18:54
    #10

    Aldrig ska jag sluta älska dig
    Men du, jag ger dig min morgon, jag ger dig min dag.
    How wonderful life is while you're in the world
    Kärleken är evig

  • Winter­Wonder­land
    Äldre 6 Jan 19:27
    #11

    Min favvis, "Grow old with me, the best is det to be" Yoko och John

  • Winter­Wonder­land
    Äldre 6 Jan 19:28
    #12

    "yet" ska det vara såklart, inte det

  • JFMS
    Äldre 23 Jan 10:11
    #13

    Jag gjorde likadant fast satte lappar i såpbubblorna till vigseln istället.
    Tog bara fina låtar och delade texterna så det blev typ 2,3 rader på varje.
    Har du inte så stor plats kan du ju bara ta en rad :)
    Hade Jag ger dig min morgon, miraklet, TIllsammans, Om du rör mig dör jag, Med dig vid min sida, för att du finns osv..

  • PMB
    Äldre 23 Jan 10:50
    #14

    Jag gillar Bryan Adams texter, här är några förslag

    "Everything I do, I do it for you" alt den korta varianten "I do it for you"

    "All for love"

    "It's coming straight from the heart"

    "And love is all that I need
    And I found it there in your heart"

  • Äldre 30 Jan 21:55
    #15

    "We belong together"

    "All for love"

    "Jag vill ge dig allting (jag har)"

    "Du betyder allt för mig"

    "Mitt hjärta är ditt"

  • Äldre 2 Apr 11:27
    #16

    Här följer lite citat som kan vara tänkvärda. Vi ska skriva ner dessa på lappar och lägga ett citat i varje ask som vi sen även ska fylla med små fina godisar. 1- Kärlek är inte att hitta någon att leva med. Kärlek är att hitta någon man inte kan leva utan. 2- Kärlek är den märkliga förvirring som drabbar en person på grund av en annan person. 3- Livet är en blomma och kärleken dess nektar. 4- Män vill alltid vara kvinnans första kärlek - kvinnor tycker om att vara mannens sista romans. 5- Vi är änglar med bara en vinge, för att kunna flyga måste vi hålla om varandra. 6- Ögonkasten är kärlekens första brevväxling. 7- Ålder skyddar oss inte mot kärleken, men kärleken skyddar oss till viss del mot åldrandet. 8- Den ogifta kvinnan önskar sig mest av allt en äkta man. När hon fått honom önskar hon sig allt annat. 9- För varje minut som du är arg förlorar du sextio sekunder av glädje. 10- Kärlek är en resa utan kompass i ett väglöst land. Ett äventyr. 11- Livet är inte de dagar som gått, utan de dagar man minns.1 2- Min kärlek till dig är enkel, rak och sann. Det är bara jag som krånglar till det ibland. 13- Människor är som pusselbitar, det finns alltid två som passar ihop. 14- Rynkor är smilgropar i älskarens ögon. 15- Säga vad man vill om min fru, men tur i kärlek har hon. 16- Som en glödlampa i ett mörkt rum, väntar jag på att du ska komma hit och tända mig. 17- Ett bröllop är en landning som ser ut som en start. 18- Jag gifte mig aldrig. Det behövdes inte. Jag har redan en hund som morrar på morgonen, en papegoja som svär på eftermiddagarna och en katt som kommer hem sent på natten. 19- Äktenskapet är det enda krig där man sover tillsammans med fienden. 20- Ingen kvinna har hittills skjutit sin man medans han diskade. 21- Jag är i form. Rund är en form. 22- Var aldrig rädd för att prova något nytt. Tänk på att amatörer byggde Noaks ark. Yrkesmän byggde Titanic. 23-Idag kan jag muttra nedstämt över att jag har hushållsarbete att göra, eller känna mig hedrad över att jag har tak för min kropp och själ. 24- Hundra män kan åstadkomma ett läger, men för att skapa ett hem krävs en kvinna.

  • Äldre 4 Apr 21:25
    #17

    Love is a bridge between two hearts.

  • Äldre 29 Aug 10:09
    #18
    Här hittar du många förslag: www.textforslag.org/karlekscitat/
Svar på tråden Kärlekscitat till hjärtan!