• Plätti­s
    Äldre 6 Jan 12:30
    73287 visningar
    173 svar
    173
    73287

    Bröllop i Umeå 2014

    Hej! 
    Jag och min sambo/fästman/gubbe har tänkt gifta oss i Umeå någon gång under våren/sommaren 2014. Visst är det fler som tänkt göra det?
    Vi kan kanske utbyte lite tankar och idéer, följas åt i planeringen eller hjälpas åt om det blir kaos :) 

    Jag ser fram emot att få träffa fler umebrudar! 

  • Svar på tråden Bröllop i Umeå 2014
  • aileen­apple
    Äldre 11 Mar 16:48
    #2

    Vi ska gifta oss i 1/8. Börjar leta runt för inspirationer. :)

  • Plätti­s
    Äldre 13 Mar 10:07
    #3

    Kul! Vi gifter oss 2 augusti, så det är i stort sett samtidigt :) 
    Jag har börjat planera och tänkt massor, men det har stannat där. Lokalen är bokad, men i övrigt så har jag inte ens börjat med inspirationsbilder eller något alls. Det känns som att det är lääänge kvar, så det finns gott om tid att fixa allt! 

  • Äldre 8 Apr 00:22
    #4

    Hej! Jag & min sambo ska också gifta oss sommar 2014, 26 juli lutar det åt...men vi bor i Stockholm men ska försöka styra upp allt härifrån så lär hänga en hel del på bröllopstorget;)

  • Plätti­s
    Äldre 8 Apr 11:39
    #5

    Haha, ja det kan ju bli lite spännande att fixa allt på distans! Men i den mån det är möjligt kan man kanske hjälpa till
    Har ni börjat fundera på lokal och sådant? Kyrkvigsel eller inte? Jag har kollat och förberett en del, men har inte gjort något när jag tittar rent praktiskt Tungan ute Vi har hjälpsamma vänner och släktingar, så de har erbjudit sig att laga mat, baka tårtan och allt. Så allt jag har ansvar för att fixa är egentligen klänningen och inbjudningarna när det närmar sig. 

  • Dazzle­r
    Äldre 8 Apr 13:58
    #6

    Jag och min sambo ska gifta oss i juli -14. Har försökt hålla mig lugn och med en "allt ordnar sig" attityd. Sätt och tänkte härom kvällen hur vi skulle planera. Fick lite panik över att jag inte vet ett dugg om giftemål! Vilken lokal ska man titta på? Litet eller stort bröllop? Jag kan inget! Det enda jag vet är vilken klänning jag ska ha och hur tårtan ska se ut, men vem ska baka den? Vart ska man fixa håret? Så för att få svar på mina frågor reggade jag mig här idag (trodde aldrig att jag skulle göra det).

  • Plätti­s
    Äldre 8 Apr 14:15
    #7

    Du kan få lite av min "allt ordnar sig"-inställning! Jag är helt omöjlig och har inte planerat alls, känns det som. Bara tittat lite här och googlat en del, sedan har resten fallit på plats

    Har din sambo lika mycket panik som du? Jag har haft panik i omgångar, men min sambo har inte ens börjat fundera på mer än vem han ska ha som bestman (hans lösning i dagsläget var att låta sina två bästa vänner slåss mot varandra och vinnaren skulle bli bestman, men jag tror och hoppas att han kommer på något bättre innan nästa sommar!). När jag har varit mitt i paniken har jag pratat med honom och han har lugnat mig genom att bara lyssna. 

    Vi skrev en gästlista först för att se hur många vi definitivt ville ha med på bröllopet, och om vi bjuder våra familjer och närmaste vänner blir vi någonstans mellan 60 och 70 personer. Jag hade gärna haft ett litet bröllop, men min sambo säger "Äsch, vi gör det bara en gång, vi kan lika gärna bjuda alla". 

    Hittills har Google varit min bästa vän i planerandet, men det skulle vara smidigt att ha allt samlat på samma ställe. 

  • Dazzle­r
    Äldre 8 Apr 17:11
    #8

    Min sambo har lika lite koll som jag och om han skulle få bestämma så skulle det duga med att bara ha våra föräldrar och syskon. Han är också av den typen som inte stressar upp sig :D Jag kan tänka mig ett litet bröllop men när jag har pratat med andra så har de sagt Neeeej! Att vi skulle göra ett misstag och ångra oss. Så jag vet inte, har funderat på ett lite större med familjen och närmsta vännerna. Jag vet som sagt inte hur vi ska göra eller hur vi ska gå tillväga med allt. Är lost.

  • Plätti­s
    Äldre 9 Apr 10:30
    #9

    Jag känner så här, att oavsett vad man gör så hade man kunnat göra annorlunda. Men hur man än bestämmer sig för att genomföra sitt bröllop så kommer man ändå bli gift, och det är väl det som är poängen? Fördelen med att börja planera inför nästa sommar nu är att det finns tid att fundera fram och tillbaka, bestämma saker, ångra sig och ändå få det på ett sätt man kan vara nöjd med. 
    Det tips jag tror ges oftast på Bröllopstorget är "Det är DIN dag, gör som DU vill" Alltså, lyssna inte på vad andra säger att du måste göra. Om du känner dig obekväm med att ha ett stort bröllop kommer du inte bli bekväm med det bara för att andra säger att du måste ha det. 

    Min mamma har ett krav angående mitt bröllop, och det är att hon och hennes syster ska få komma. Hon är rädd att vi ska rymma iväg och gifta oss och hon ska inte få vara med, men det skulle kännas fel för mig att göra det. Jag vill ändå ha närmaste familjen med, och det är min sambo överens om. Sedan har vi bara olika definitioner av vad det innebär. Han vill ha alla kusiner med eftersom han bara har några få. Jag har minst dubbelt så många som honom, och många av dem är äldre än mig och har minst två barn. Så vi diskuterar fortfarande gästlistan Tungan ute

  • Äldre 28 Apr 13:37
    #10

    Jag och sambon planerar också att gifta oss sommaren 2014. Så jag ansluter mig till er!
    Vi har inte kommit speciellt långt i planeringen förutom plats för vigseln.

    Hur går det för er andra?

  • Plätti­s
    Äldre 29 Apr 10:48
    #11
    mlisso skrev 2013-04-28 13:37:24 följande:
    Jag och sambon planerar också att gifta oss sommaren 2014. Så jag ansluter mig till er!
    Vi har inte kommit speciellt långt i planeringen förutom plats för vigseln.

    Hur går det för er andra?
    Välkommen!  

    Vi har bokat lokal för festen och kollat med kommunen om borgerlig vigsel. För några veckor sedan provade jag klänningar med min syster och min kusin, en vän till min sambos familj ska laga maten, och min syster skrek att hon skulle göra tårtan när vi berättade att vi förlovat oss.
    Så även om det känns som att jag inte gjort något alls så är många av de stora bitarna redan fixade. Och då brukar både jag och min sambo lösa saker i allra sista minuten i vanliga fall.

    Det roliga i kråksången är att när vi förlovade oss så sa vi att vi skulle ta det lugnt och se hur det kändes, inte stressa och börja tänka på bröllop direkt. Det gick inte så bra Oskyldig
Svar på tråden Bröllop i Umeå 2014