• EAS
    Äldre 27 Dec 09:00
    9312 visningar
    30 svar
    30
    9312

    Bröllop 2014, hur sparar ni?

    Vi ska gifta oss sommaren 2014, jag vet känns otroligt långt bort.. men ännu längre tid att börja spara pengar. vi hade tänkt oss ett bröllop i 100.000 klassen. ungefär 80 gäster som vi räknat på. räcker det?!

    hur sparar ni till era bröllop?

  • Svar på tråden Bröllop 2014, hur sparar ni?
  • sandra­linder
    Äldre 27 Dec 09:10
    #1

    Vi ska gifta oss i januari 2015 och sparar undan 5000kr i månaden dvs. det blir 120 000kr till bröllopet när det är dags :) 

  • Äldre 27 Dec 11:53
    #2

    Vi har bestämt vad vi tycker är rimligt för vår dag, sedan försökt att räkna och spalta upp budgeten och prioriterat vad som är viktigast. Sedan har vi slagit ut det per månader fram till två månader innan dagenD. Alltså om vi säger att man väljer augusti, så börjar man spara januari 2013, då spar vi fram till juni 2014. Så att det mesta kan betalas innan så man slipper sitta med fakturor/betalningar innan/efter dagenD.... Hoppas man förstod :)

  • Äldre 27 Dec 11:55
    #3

    Så om vi säger att ni valt augusti, 100 000:-, så skulle det bli: 100 000/18= ca 5 500:-/månad

  • stormh­elen
    Äldre 27 Dec 12:02
    #4

    Min m2b lurade mig att vi höll på att spara till en semesterresa. Så jag (och han) hade sparat ihop en hel del pengar i ett år innan han friade. Haha snacka om att man blev snopen, men jag tar mycket häldre ett bröllop än en resa. ^^


     

  • Lillla­n
    Äldre 22 Apr 21:13
    #5

    shit vad pengar.. vi är 86gäster och vi kommer ha buffé, öppen bar, hyrt lokal, anställt dj, och en som tar hand om disk m.m. Jag har köpt 2 uppsättningar av brudklänningar, då jag ångrade mig om den första. dom är special sydda efter mina mått. och sjlvklar allt annat tillhörande bröllop.. Vårt bröllop kommer inte kosta mer än 20.000kr...så dina pengar kommer verkligen räcka.
    ska även tillägga att även om vi hade haft de pengarna hade ja ändå gjort det så billigt som möjligt, så länge man får det man vill ha. 

  • Äldre 23 Apr 08:29
    #6

    Om pengarna räcker beror helt och hållet på vad det är för något du vill ha. 100 000kr för oss räcker inte till exempel, medans 100 000kr för Lillan (ovan) räcker långt. Allt beror på vilka val du gör och vad som är viktigt för dig.


     


    Mitt förslag är att du, utan hänsyn till budget, gör upp en grovskiss över de delar som ni vill ha med på ett bröllop och därefter kollar vad det skulle kunna kosta, för att sedan se om det är något ni behöver justera eller lägga till/ta bort. Min personliga åsikt är att man inte ska snåla för snålandets skull om det sker på bekostnad av det man egentligen vill ha. Då blir man aldrig riktigt nöjd ändå.

  • Äldre 23 Apr 14:59
    #7

    Av ren nyfikenhet, hur sjutton har du lyckats med det på under 20 000 kronor?


    Lilllan skrev 2013-04-22 21:13:27 följande:
    shit vad pengar.. vi är 86gäster och vi kommer ha buffé, öppen bar, hyrt lokal, anställt dj, och en som tar hand om disk m.m. Jag har köpt 2 uppsättningar av brudklänningar, då jag ångrade mig om den första. dom är special sydda efter mina mått. och sjlvklar allt annat tillhörande bröllop.. Vårt bröllop kommer inte kosta mer än 20.000kr...så dina pengar kommer verkligen räcka.
    ska även tillägga att även om vi hade haft de pengarna hade ja ändå gjort det så billigt som möjligt, så länge man får det man vill ha.
  • Bamsem­ums
    Äldre 23 Apr 15:59
    #8

    Eftersom jag ska flytta så måste jag ha ett nytt jobb till hösten. Får jag jobb så är det inga problem med att spara ihop 70 000 som vårat bröllop kommer att gå på. Om jag däremot inte får jobb blir det svårt. Men min m2b har investerat i båt och bil så har vi inte pengar så att vi klarar oss så ska han sälja båten nästa vår.
    Vi kommer att spara så mycket som möjligt varje månad! 

  • Äldre 23 Apr 22:55
    #9
    jimmyojennifer skrev 2013-04-23 14:59:32 följande:
    Av ren nyfikenhet, hur sjutton har du lyckats med det på under 20 000 kronor?
    Lilllan skrev 2013-04-22 21:13:27 följande:
    shit vad pengar.. vi är 86gäster och vi kommer ha buffé, öppen bar, hyrt lokal, anställt dj, och en som tar hand om disk m.m. Jag har köpt 2 uppsättningar av brudklänningar, då jag ångrade mig om den första. dom är special sydda efter mina mått. och sjlvklar allt annat tillhörande bröllop.. Vårt bröllop kommer inte kosta mer än 20.000kr...så dina pengar kommer verkligen räcka.
    ska även tillägga att även om vi hade haft de pengarna hade ja ändå gjort det så billigt som möjligt, så länge man får det man vill ha. 
    Jag hållet med! Hur tusan fick du ihop det? Är otrloigt nyfiken SkrattandeFörvånad
  • Lillla­n
    Äldre 24 Apr 12:53
    #10
    jimmyojennifer skrev 2013-04-23 14:59:32 följande:
    Av ren nyfikenhet, hur sjutton har du lyckats med det på under 20 000 kronor?
    pysslar VÄLDIGT mycket själv, alla kläder och sånt man måste köpa är köpt på ebay och dhgate. =D jag kan säga såhär att jag är KRÄSEN :P
    Ta min bröllops klänning köpte en men var inte nöjd så köpte en ny. på ebay kostar dom inte mycket. min första kostade 1080kr min ny som jag ska ha kostar enbart 500kr. Alla kostnader går och hålla ner om man gör mycket sjlv. tips, tärn kläningarna kommer jag sy i enklaste form, men då får dom egna som ingen annan har. 
Svar på tråden Bröllop 2014, hur sparar ni?