• Anonym (barnl­ängtan­)
    Äldre 20 Dec 21:34
    32092 visningar
    71 svar
    71
    32092

    Barnlängtan vid ung ålder

    Trådnamnet säger allt: barnlängtan vid ung ålder. 

    Jag har väldigt stor barnlängtan och jag är "bara" 20 år. Hur hanterar man det?

    Finns säkert fler som mig. 

    Här inne kan vi diskutera och förstå varandra.

     

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-21 02:05
    Självklart får även ni andra i alla åldrar också vara med. Man kan ju absolut ha barnlängtan oavsett ålder. ;)

  • Svar på tråden Barnlängtan vid ung ålder
  • Äldre 9 Jun 21:35
    #67

    Det är faktiskt förvånande många som tror att det bara är att "åka in och bli gravid" och att landstinget bekostar det helt och fullt, vilket ju inte riktigt stämmer ;)

    Sedan kan väl jag också tycka att med tanke på köerna som finns osv, så är det väl bättre om man kan bli gravid på naturlig väg så att säga om man kan det :)

    Men som sagt, är man inte redo, så är man inte. Vill man inte, så vill man inte. Jag tycker bara att man ska försöka släppa pressen som ofta finns, att man ska ha hunnit med allt och ha ett "perfekt" liv innan man ens börjar tänka i banorna om att bilda familj. Alltså, att om man har en barnönskan och längtan, så tycker jag inte att man ska skjuta på det, för "Det finns ju alltid IVF!".


  • Anonym (minim­o)
    Äldre 9 Jun 22:58
    #68
    daniiel skrev 2013-06-09 20:31:43 följande:
    Ja, den minskar redan efter 25, men främst efter 30 och definitivt efter 35. Om man då får sitt första barn när man är 32år och kommer på att man vill ha tre barn, då kan man få det kämpigt. Därför finns det ju klara biologiska fördelar med att inte vänta alltför länge, även om man känner sig ung vid 35år (gammal är man ju inte!) ;)

    Jag håller tummarna för er, så roligt och spännande :)
    tack så mycket. vi går in hårt för det nu och hoppas helt enkelt på det bästa. jag varken tror eller förväntar mig att det ska gå snabbt men hoppas kan man ju alltid. hoppas på att vara gravid innan åter är slut. får se om jag får min vilja igenom.

    men spännande är det. och jag har inte passerat 25 än så jag har det på min sida också. plus att jag inte ätit några preventivmedel alls på över 2 år. Så nu har vi allt för oss. har även ätit folsyra sen februari.
  • Anonym (Hihi, snart så..)
    Äldre 10 Jun 10:17
    #69

    Hej, 

    Skriver anonymt eftersom många jag känner är inne på BT och jag vill att detta ska vara en hemlighet för de vi känner. 

    Hur som helst, vi har nu bestämt att jag är inne på sista p-pillerkartan nu. Oh, vad spännande det kommer bli sen :) Visst, det kan ju ta hur lång tid som helst att bli gravid (och i så fall är det så) men det kan ju också gå snabbt. Tänk om vi får ett vår-sommarbarn nästa år?! Hoppas bara att jag inte får en världens "må illa graviditet" om jag blir gravid på en gång bara, det kan bli en trist bröllopsresa i så fall ;)

    Hihi, ville bara skriva av mig... vi har längtat efter barn så länge och nu har vi äntligen bestämt att det är dags! :D 

    (Ps. Ja jag skrev detta i en annan tråd också, men insåg nu att denna tråd är mer passande :)

  • Anonym (minim­o)
    Äldre 10 Jun 11:18
    #70
    Anonym (Hihi, snart så..) skrev 2013-06-10 10:17:10 följande:
    Hej, 

    Skriver anonymt eftersom många jag känner är inne på BT och jag vill att detta ska vara en hemlighet för de vi känner. 

    Hur som helst, vi har nu bestämt att jag är inne på sista p-pillerkartan nu. Oh, vad spännande det kommer bli sen :) Visst, det kan ju ta hur lång tid som helst att bli gravid (och i så fall är det så) men det kan ju också gå snabbt. Tänk om vi får ett vår-sommarbarn nästa år?! Hoppas bara att jag inte får en världens "må illa graviditet" om jag blir gravid på en gång bara, det kan bli en trist bröllopsresa i så fall ;)

    Hihi, ville bara skriva av mig... vi har längtat efter barn så länge och nu har vi äntligen bestämt att det är dags! :D 

    (Ps. Ja jag skrev detta i en annan tråd också, men insåg nu att denna tråd är mer passande :)
    grattis!! då är det du och jag. vi körde igång igår. Men jag har dock inte haft något preventivmedel förutom kondom de sista 2 åren så vi hoppas också att det går snabbt och blir en vår eller sommarbebis. :D
    lycka till!!!
  • Anonym (Lyckl­ig ändå)
    Äldre 10 Jun 11:38
    #71
    Anonym (minimo) skrev 2013-06-07 19:08:04 följande:
    ja det är jättemysigt. är fortfarande kvar på lanet och har det bra. åker hem på söndag.
    ja jag älskar pyssel. är så nöjd med barnstolen som jag målade och sydde dyna till. helt underbart.
    lapptäcket å andra sidan gick jätte snabbt när man väl hade klippt ut dom där jävla tygbitarna.


    där har du en bild på det. ja jag försökte mig på att sy ett par muddbyxor också innan vi åkte men det hann inte bli klart så får göra klart det när vi kommer hem igen.


    ÅH snygggt!!!! fräscht färgval. Gud så duktig du är :) haha.. jobbiga tygbitar? ;)
  • Anonym (Hihi, snart så..)
    Äldre 10 Jun 11:41
    #72
    Anonym (minimo) skrev 2013-06-10 11:18:39 följande:
    grattis!! då är det du och jag. vi körde igång igår. Men jag har dock inte haft något preventivmedel förutom kondom de sista 2 åren så vi hoppas också att det går snabbt och blir en vår eller sommarbebis. :D
    lycka till!!!
    Tack, och lycka till :) 

    Ja, själv har jag ju ätit p-piller från och till i tio år (blandat med andra preventivmedel) så risken är väl rätt stor att det kommer dröja ett bra tag innan det händer. Men, det är också okej, för i sådana fall planerar vi en härlig resa till våren också :D

    Du får hålla oss uppdaterade om hur det går :) 
  • Anonym (minim­o)
    Äldre 10 Jun 12:20
    #73
    Anonym (Lycklig ändå) skrev 2013-06-10 11:38:30 följande:
    ÅH snygggt!!!! fräscht färgval. Gud så duktig du är :) haha.. jobbiga tygbitar? ;)
    ja jag älskar allt som är blått till att börja med så min bebis oavsett kön kommer nästan bara ha blå kläder och sängkläder och ja allt. haha
    men jag gillade hur färgerna blev på den här.

    ja det är så jobbigt att klippa ut tygbitar. alla bitar ska ju vara exakt lika stora och tror det blev 15 av varje eller något så jag blev rätt trött på det.

    Denna skönhet har jag också gjort. målade om stolen som jag hittade på röda korset och sydde en dyna. jättenöjd blev jag :D

  • Anonym (minim­o)
    Äldre 10 Jun 12:22
    #74
    Anonym (Hihi, snart så..) skrev 2013-06-10 11:41:03 följande:
    Tack, och lycka till :) 

    Ja, själv har jag ju ätit p-piller från och till i tio år (blandat med andra preventivmedel) så risken är väl rätt stor att det kommer dröja ett bra tag innan det händer. Men, det är också okej, för i sådana fall planerar vi en härlig resa till våren också :D

    Du får hålla oss uppdaterade om hur det går :) 
    ja det KAN ta tid men jag har hört folk som ätit p-piller hur länge som helst och det går på en gång ändå. :D så vi håller tummarna för att det gör de.

    Måste säga att jag tycker att det känns lite förbjudet att äntligen börja. man har ju hela livet försöka undvika att bli gravid och nu försöker man. det känns så konstigt och läskigt på något sätt.
    Undra dock hur man ska göra för att inte bli besatt av det och tänka på det jämt.
  • Anonym (Hihi, snart så..)
    Äldre 10 Jun 12:38
    #75
    Anonym (minimo) skrev 2013-06-10 12:22:28 följande:
    ja det KAN ta tid men jag har hört folk som ätit p-piller hur länge som helst och det går på en gång ändå. :D så vi håller tummarna för att det gör de.

    Måste säga att jag tycker att det känns lite förbjudet att äntligen börja. man har ju hela livet försöka undvika att bli gravid och nu försöker man. det känns så konstigt och läskigt på något sätt.
    Undra dock hur man ska göra för att inte bli besatt av det och tänka på det jämt.
    Haha, ja så tänker jag också. Helt plöstligt så är det liksom "okej" att inte skydda sig... läskigt värre :) Haha, min kära sambo är också förvirrad. När vi satt och pratade om att jag skulle sluta med p-pillrena så sa han att han kommer glömma det så att jag får påminna honom att "dra sig ur..." Jag bara, men alltså, det är ju lite meningen att jag ska bli gravid. Han: ja just det ;) 

    Ja precis, det kan ju vara hur olika som helst... vi får se hur det går ;) 
  • Anonym (minim­o)
    Äldre 10 Jun 23:09
    #76
    Anonym (Hihi, snart så..) skrev 2013-06-10 12:38:49 följande:
    Haha, ja så tänker jag också. Helt plöstligt så är det liksom "okej" att inte skydda sig... läskigt värre :) Haha, min kära sambo är också förvirrad. När vi satt och pratade om att jag skulle sluta med p-pillrena så sa han att han kommer glömma det så att jag får påminna honom att "dra sig ur..." Jag bara, men alltså, det är ju lite meningen att jag ska bli gravid. Han: ja just det ;) 

    Ja precis, det kan ju vara hur olika som helst... vi får se hur det går ;) 
    haha ja men det är ju verligen så. det är så förbjudet men man längtar ju så galet mycket. redan massa kollegor som tror att bara för att vi gifter oss nu så kommer barn.  hade en kollega idag som för övrigt inte vet att vi försöker som gissade på att vi får barn 27 mars. ;)
    haha lite roligt faktiskt.
  • Anonym barnlä­ngtand­e 18årin­g
    Äldre 19 Jun 18:29
    #71

    Jag inser att det här är en gammal tråd, men det gör mig ännu mer nyfiken! Hur har det gått för er? ????

Svar på tråden Barnlängtan vid ung ålder