• Monja
    Äldre 17 Dec 12:49
    3824 visningar
    8 svar
    8
    3824

    Flera som gifter sig i Maj 2014

    Hej!


    Nu är jag nog lite tidigt ute med denna tråd, men jag undrar om fler planerar gifta sig under maj 2014? Vi funderar på 140510 eller 140524 men det lutar mer mot den 10:e.


    Hur långt har ni kommit i er planering?

  • Svar på tråden Flera som gifter sig i Maj 2014
  • Äldre 17 Jan 21:33
    #1

    Hej! Vi ska också gifta oss i maj, har inte bestämt oss för exakt vilket datum än...

    Vi har nästintill bestämt allt... förutom maten. Vi har en tight budget så maten och själva mottagningen är det största frågetecknet... 

    Vad roligt att ha någon som gifter sig samtidigt Glad 

     


  • Äldre 17 Jan 21:34
    #2

    Oj tror jag behöver förklara lite...
    Vi har bestämt, men inte köpt eller bokat något ännu.  

  • Äldre 22 Jan 12:57
    #3

    Vi gifter oss också i maj 2014! :) Det lutar åt den 31:a... Vi har inte alls kommit speciellt långt i planeringen än, mer än att vi bestämt vilken kyrka vi vill ha, och börjat fila lite på gästlistan (för att få ett hum om hur stor budget vi kommer behöva). Vigselringen bestämdes samtidigt som vi valde förlovningsringar, så det är klart. Sen har vi inte kommit mycket längre :P

     

  • Äldre 22 Jan 14:41
    #4

    Vi ska också gifta oss i maj 2014! Helst 24/5. Vi har inte kommit så långt heller, vi har bestämt kyrka men inte bokat eftersom vi vill veta att det går att boka en lokal i närheten. Inte börjat på gästlista, inte funderat på mat eller kläder, inte satt någon budget än... Men det känns som att man fortfarande har ganska gott om tid! De flesta jag känner som gift sig de senaste åren har planerat hela bröllopet på mindre än 6 månader så jag är inte stressad än :)

  • amerik­a
    Äldre 21 Feb 19:55
    #5

    Vi bestämde datum igår och det blir den 10 maj 2014 Skrattande
    Vi kommer att gifta oss borgerligt men vi vet inte platsen ännu. Vi vet vilken festlokal vi vill ha så vi ska kolla på den om ett par veckor när m2b kommer tillbaka från utlandet och boka den då.
    Det är egentligen det enda som är bestämt än så länge. Men vi har ju gott om tid på oss!!

  • Äldre 21 Feb 20:18
    #6

    Vi har bokat kyrkan till den 3 maj 2014 :)


    Vi har planerat budget o gästlista än så länge.


    Det blir stort och klassiskt!

  • Andblo
    Äldre 13 Mar 23:23
    #7

    Vi ska gifta oss 31 maj 2014.


    Vi är nog ganska tidigt ute och har bokat lokal och fotograf. Vi väger mellan en kyrka i närheten av lokalen och att vigas utomhus.
    Jag är rätt säker på vad jag vill ha för vigselring och har långtgångna planer på att beställa en klänning från USA (när det börjar närma sig...), min karl har bestämt sin klädsel.
    Vi har en preliminär gästlista som kommer att behövas justeras lite. En vän och hans tjej kommer att spela och sjunga under vigseln, till festen spelar min svåger skivor.
    Vi har tänkt ut ett tema vi nog kommer att gå efter och har ett hum om hur inbjudningarna ska se ut.


    Det är nog där vi står just nu. Vi har som sagt kommit ganska långt men vi tänker att man kommer ändå behöva tänka på allt så småningom så då kan vi lika gärna börja tidigt och slippa ställas inför tråkiga situationer som att det vi vill ha redan är uppbokat...

  • xMaria­x
    Äldre 2 Apr 10:50
    #8

    Vi gifter oss den 24 Maj..
    Här har vi också kommit ganska långt.. Hittills har vi hunnit med:

    -Hitta lokal (inte bokat dock)
    -Bestämt färgtema (någorlunda iaf)
    -Planerat hur vi vill ha inbjudningarna
    -Kollat olika catering-firmor
    -Gjort en budget
    -Bestämt vigselring
    -Kollat på kläder (min m2b vet vad han vill ha, jag vet modell på klänningen)
    -Skrivit gästlista
    -Utsett Tärna och marsalk (båda tackade ja)
    -Börjat planera dekorationer
    -Börjat leta efter vigselplats (borgligt, utomhus)
    -Kollat på smycken till mig (köpt tiara)
    -Bestämt frisyr (stil iaf)
    -Kollat lite på hotell för bröllopsnatten
    -Kollat lite på smekmånadsalternativ
    -Bestämt klänning åt min tärna

    Har säkert glömt något också.. Jag känner att jag har alldeles för mycket fritid just nu, det är ju ändå nästan 14 månader kvar.


Svar på tråden Flera som gifter sig i Maj 2014