• Äldre 14 Dec 09:35
    81341 visningar
    39 svar
    39
    81341

    Vad ger du din pojkvän i julklapp? TIPSA och få tips!

    En väldigt populär sökning just nu på både google och Bröllopstorget är "julklapp till pojkvän".

    Så nu startar vi en ny tråd där vi kan ge och få tips. Vad ger du din pojkvän eller partner i julklapp?

    Jag kan börja. Min pojkvän kommer att få en bok som handlar om ved och vedhuggning. Det låter jättetråkigt, men jag vet att han kommer att bli glad!

    Fyll på med tips!

  • Svar på tråden Vad ger du din pojkvän i julklapp? TIPSA och få tips!
  • Fröken­Mäkelä
    Äldre 14 Dec 09:51
    #1

    Han kommer få ett halsband med id-bricka. Han fick en sådan av mig ibörjan av förhållandet men när vi fick barn så byta han efternamn (tog sin pappas ovanliga efternamn) istället för -son namn.


    Men denna gången blir gravyren barnens personnummer och namn istället för hans. Hoppas bara den hinner komma då jag beställde den i veckan.

  • Äldre 14 Dec 09:59
    #2

    Min pojkvän kommer att få Call of Duty Black Ops 2. Jag har sett hans trånande blick när det visas reklam för spelet så jag vet att han kommer att bli superglad

  • Äldre 14 Dec 10:52
    #3

    Min pojkvän ska nog få en klocka att ha på sig på bröllopet. Har dock inte hunnit köpa den än....

  • Äldre 14 Dec 11:03
    #4

    Maken kommer att få en buteljgrön pullover/ tröja med V-ringning.
    Han har några sådana som han använder på jobbet, men dom är så trista i färg och mönster. Den här är modern och passar jättebra till hans egna färger.

    Sen får han en usb-driven koppkylare/värmare.

    Något som blivit nästan ett stående skämt mellan oss då jag insisterade på att köpa en sån åt honom för några år sen och han ville absolut inte ha en då, utan han ville ha någon kontorsleksak som gick att programmera.
    (han fick båda, men bara koppvärmaren blev så använd att den blev utsliten och behövde bytas ut för ca 2 år sen Tungan ute )

  • maxmam­ma
    Äldre 14 Dec 11:46
    #5

    min m2b fyllde år för nån vecka sedan o fick en mackmyra whiskey i present som kostade en hel del och dessutom gifter vi ju oss knappt två veckor efter julafton så vi hoppar över julklapparna till varandra i år o satsar pengar på bröllopet istället.

    men självklart får våra barn o våra föräldrar julklappar av oss.

    är helt nöjd med det beslutet faktiskt, finns inget jag önskar mig mer än en trevlig o härlig julafton med barnen o en trevlig nyårsafton med mina föräldrar o m2b o våra barn.

    sen är det bara att längta till bröllopet juh. 

  • Aniara­4
    Äldre 14 Dec 11:56
    #6

    Usch, jag tycker också det är svårt. Fina tröjor och skjortor är tacksamt att ge honom, han har stort behov av sådana till jobbet och brukar gilla dem jag väljer, men nu har han fått det så många gånger att det vore kul att hitta på nåt annat. Böcker brukar han få av min familj, det är enkelt för dem.

    Annars har han liksom allt han behöver och är inte så intresserad av andra saker, så det är svårt.

    Men jag ska nog tipsa brorsan om att han behöver en ny svampkniv, eftersom han blev av med den gamla på Arlanda. Så går det när man river till sig en ryggsäck på morgonen och inte kollar alla fack! Brorsan och han har upptäckt ett gemensamt intresse i svampplockning och åker gärna ut en sväng bara de två när jag och svägerskan inte kan eller vill, så det kan ju passa som julklapp från honom.

  • Eleya
    Äldre 14 Dec 12:21
    #7

    Min sämre hälft ;) har suktat efter en elkamin i 3 månader nu, så nu har vi lagt ihop pengar och köpt en jättefin och mysig sådan till honom. Han kommer tappa hakan och jag tror det kommer bli årets bästa present.


    *Sträva efter att vara tilfreds med livet, Lycka är bara en känsla, att vara tillfreds är ett tillstånd*
  • Boring­brick
    Äldre 14 Dec 13:12
    #8

    Jag tänkte ge min pojkvän en liten jul goodiebag med hembakat julgodis, hemmagjord glögg(han älskar glögg) och en kopp som håller drickan kall(hans eviga problem :P), sen får jag se om jag lyckas baka något i slutändan eller om jag helt ändrar mig. ;) 

  • Äldre 14 Dec 13:17
    #9

    Min får en pastamaskin i år. Han har pratat om att det skulle vara roligt att göra egen pasta jätte länge så det kändes som en perfekt grej att ge honom. Dessutom får han lite smågrejer till hans hobbysamling. 

    Vi firade dessutom 1 år som förlovade igår och då passade jag att köpa ett par fina (och billliga) manschettknappar som han kan ha till nyår. 

  • aviman
    Äldre 14 Dec 13:18
    #10

    Min make får "custom-made" plektrum med sitt game-alias på. Han lever för musik och gitarrspel och online-gaming så jag slog två flugor i en smäll.
    Utöver det får han en handvärmare som han kan ha när han kör bil på morgonen, för han fryser alltid om händerna då. Han får också en t-shirt med ett nördigt tryck som jag vet att han kommer älska. Och en "ugly christmas sweater", fast den tröjan är mer som en skämtklapp. En intern-grej oss emellan

    Han har inte önskat sig något av det han får, han har inte önskat sig något alls då jag tycker bättre om att ge sådant som jag tror att han kommer få verklig glädje av. Och det är roligare att köpa efter eget huvud och inte kryssa av saker på en lista.

    Jag älskar att köpa julklappar! Det är så himla roligt! Men så köper jag bara klappar till dem som jag VILL ge något till. Köper ingen sån där liten klapp "bara för att". Allt jag ger kommer verkligen från hjärtat.

    God Jul alla klappsökare! Tomte 


Svar på tråden Vad ger du din pojkvän i julklapp? TIPSA och få tips!