• Forumv­ärd
    Äldre 12 Dec 10:34
    4444 visningar
    15 svar
    15
    4444

    det stora julracet 13/12

    Nu närmar det sig! Tomte
    Julen kommer närmare och närmare och samma fråga dyker upp varje år. I alla fall hos mig!
    Vad ska jag köpa?!

    Så nu mina  vänner får ni hjälpa mig!
    Vad köper jag åt följande

    En mor som aldrig vill ha något paket men som jag gärna vill köpa något till?

    En väninna som har allt- och då menar jag allt!

    Tomten!
    Denna utslitna stackare som kämpar hårt varje år för att se till att barn och barnbarn får sina klappar?

    Valpen! En busig liten rackare vars högsta lycka i världen är att tugga på ALLT som inte hinner undan?

    Ge mig era förslag!
    De fem roligaste och finurligaste förslagen belönas med en fin deoderant från ACO
    www.facebook.com/acosverige

    Ni kan lämna era tips här i tråden t.om midnatt den 16 december
    Lycka till!! Solig

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-12 10:37
    Psst! Du kan börja tävla redan idag

  • Svar på tråden det stora julracet 13/12
  • Äldre 12 Dec 10:39
    #1

    Nu ser det minsann ut som om jag blivit avreggad men serrni´jag är fortfarande kvar

  • Äldre 12 Dec 11:03
    #2
    Mor: En härlig pläd att svepa in sig i när man sitter i soffan och myser. Eller en fin halsduk - set med mössa och vantar också kanske?
    Eller varför inte en bra receptbok. Fin bild på er familj som är inramad och klar... Det finns massor med små saker som uppskattas varmt.
    Något som generationen över oss sällan unnar sig själva är att gå på en lite finare restaurang, gärna en kväll mitt i veckan. En inbjudan (fint skriven) till en kväll med mat och dryck kan vara en toppengåva.

    Väninnan: En flaska riktigt fint vin eller ett vinprovarset (alternativt en vinprovning på restaurang med somelier som kan berätta om vinerna). Eller varför inte en flaska äkta champagne som hon kan ha och skåla i på nyår.
    Eller en tjej-helg bara ni, där ni åker bort, bor på hotell eller tar en kryssning.

    Tomten: Ett par varma vantar och ett underställ i ylle

    Valpen: Ett fint köttben (Inget F-ben) med massa märg, och ett par egna härligt begagnade fårskinnstofflor som han får bita och slita i utan att någon fyar honom/henne
  • Äldre 12 Dec 12:28
    #3

    Mor:
    Strumpor, man kan aldrig ha för lite strumpor de går sönder hela tiden.

    Vänninan:
    En lyxig ask med riktigt fina chklad praliner tex från Flickorna Kanolds. Vem älskar inte choklad.

    Tomten:
    Ett fotbad. Trötta fötter kan få en skön stund antingen på SPA, eller ett elektriskt.

    Valpen:
    En pipleksak som ser ut som en tomte

  • Äldre 12 Dec 12:29
    #4
    Fjärilen skrev 2012-12-12 12:28:37 följande:
    Mor:
    Strumpor, man kan aldrig ha för lite strumpor de går sönder hela tiden.

    Vänninan:
    En lyxig ask med riktigt fina chklad praliner tex från Flickorna Kanolds. Vem älskar inte choklad.

    Tomten:
    Ett fotbad. Trötta fötter kan få en skön stund antingen på SPA, eller ett elektriskt.

    Valpen:
    En pipleksak som ser ut som en tomte
    MIssade att de skulle vara roliga och finurliga...Dessa är mer "praktiska"...
  • Äldre 12 Dec 13:37
    #5
    Fjärilen skrev 2012-12-12 12:29:42 följande:
    MIssade att de skulle vara roliga och finurliga...Dessa är mer "praktiska"...
    Praktiskt går bra det med
    Jag är bara glad om jag får tips!
    Jag tycker helt ärligt att det är supersvårt att hitta bra klappar åt vissa.
  • söt nöt
    Äldre 12 Dec 18:05
    #6

    Mor: En ask med goda praliner och en flaska vin uppskattar många mödrar. Dom tar ofta slut så man kan fylla på vid andra högtider. Men då kan man prova champagne, hemlagad marmelad/sylt, goda kakor, ekologiska och närodlade produkter allt som en mor kan tycka är gott. :)  

    Vännina: En upplevelse kan man aldrig få för mycket av. En chokladprovning kanske kan vara något. 

    Tomten: När tomten kommer till oss uppskattar han en dans runt granen och en bit mat. Men vill man slå in något brukar han uppskatta ett par fina och varma vantar.

    Valpen: En röd och gul aktiveringsboll full med godis att rulla runt på. Och en gosig filt att vila på efteråt. (ett par hörselproppar eller liknande till övriga i rummet om man har en valp som gillar att uttrycka sig i ljud är att rekomendera)

  • lordoz
    Äldre 12 Dec 23:08
    #7

    Du skriver ingenting om kostnaden, så slår på stort!!

    Mor: Köper du en SPA-upplevelse till! Hon har säkert fått styra och ställa med allt julfirande och behöver en uppfriskande massage eller liknande! Eller varför inte en helg på ett SPA med valfria behandlingar!

    Väninnan: En upplevelse, t.ex. en Finlandskryssning för er två! Så ni kan få en chans att komma bort från vardagen och rå om er och er vänskap! Bjussa på mat- och dryck och lite tid på båtens SPA så är lyckan gjord! :)

    Tomten: En solresa! Han kan ju inte direkt ta semester under vinterhalvåret, men på sommaren så förtjänar han en All-inclusive-resa med rejäl uppassning till något bra land!

    Valpen: En stor mängd med tuggben! Och en tuggleksak! och hudgodis! Och ett nytt koppel (det gamla är väl snart uppätet??). Som du gissar så anser jag att man inte kan skämma bort djuren för mycket.. 

  • Äldre 13 Dec 11:01
    #8

    Tack tack för alla tips Solig

  • Grodpr­insens brud
    Äldre 13 Dec 12:57
    #9
     Mor: En hemmafixad lyxlåda med ostbågar, chips och ett sexpack öl. Nu är det hennes tur att i soffan slappa!

    Väninnan: Om vänninan har allt kanske hon behöver en hint om att andra också behöver vardagsprylar? Vad sägs om en get till en fattig familj i Afrika? Eller en påse ris? Varför inte Apotekets kit med mediciner till ett fattigt barn värt 49 kr/st?

    Tomten: En bärbar DVD-spelar och en DVD med julbrasa som film. Han behöver all värme han kan få däruppe i vinternatten!

    Valpen: 
     Hemmagjort hundgodis i fina paket gjorda av toarullar så att det krävs lite finurlighet för att få ut godiset. Det borde hålla valpen borta från övriga familjens paket åtminstone på själva julafton!
  • chrpe
    Äldre 15 Dec 17:29
    #10

    Mor: En egen dag med dig där ni går på fotbehandling, lunch på stan och avslutar dagen med vinprovning. Egentid är viktigt med de närmaste.

    Vännina: Sex flaskor vin. Ta bort etiketterna och sätt dit nta vita klisterlappar. På lapparna skriver du när hon får öppna flaskorna. T.ex. denna flaska ska du öpnna en ljummen sommarkväll när barnen somnat och mannen är bortrest. Njut med en bra film och bara mys!

    Tomte: Ge han en snygg tidningssamlare som man kan hänga på väggen. Han lär ju samla på sig ex antal aftonbladet =)

    Hund: Självklart ska hunden få ett par nya skor, gå till myrorna eller skopunkten. Köp ett par billiga skor som hunden får mumsa på utan att få skäll =) 

  • lordoz
    Äldre 18 Dec 20:11
    #11

    Vem vann??

  • Äldre 20 Dec 09:53
    #12

    Ni kom alla med toppentips Solig
    Det tackar jag varmt för!

    Vinnare blir:
    lordoz
    chrpe
    Grodprinsens brud
    sötnöt
    Fjärilen

    Grattis inboxa mig era adresser så kommer vinsten på posten Solig

  • Äldre 20 Dec 10:00
    #13
    Forumvärd skrev 2012-12-20 09:53:59 följande:
    Vinnare blir:
    lordoz
    chrpe
    Grodprinsens brud
    sötnöt
    Fjärilen
    Grattis till er Skrattande
    Värdiga vinnare
  • lordoz
    Äldre 21 Dec 17:31
    #14
    Chicita skrev 2012-12-20 10:00:27 följande:
    Grattis till er Skrattande
    Värdiga vinnare
    Tack! :)

    Kul att vinna! :D
  • söt nöt
    Äldre 21 Dec 19:50
    #15

    en rolig överraksning! jag som aldrig vinner 

Svar på tråden det stora julracet 13/12