• Äldre 12 Dec 09:24
    7046 visningar
    23 svar
    23
    7046

    121212 - Hur viktigt är det med datum?

    Den 12:e december 2012 - 121212 - är ett populärt datum att gifta sig.

    Men hur viktiga är siffrorna man skriver i ringen? Hur tänker du kring det här med datum?

  • Svar på tråden 121212 - Hur viktigt är det med datum?
  • Äldre 12 Dec 10:36
    #1

    För oss var datumet viktigt, men inte för att siffrorna ser bra ut i ringen eller att datumet inte kommer att återkomma på 100 år (osv).

    Vi träffades 2002-03-08 (på en fest) och hade vår första dejt- vilket vi räknar som första dagen eftersom jag på festen inte alls var något intresserad från början... Men det var ju den där filmen jag ville se - som han också ville se och vi gick och såg den 2002-03-09
    Så när vi förlovade oss (och det var i Februari vi bestämde att vi skulle göra det) så var ju 03-09 datumet så nära att vi valde det.
    Och då ville vi sen ha samma bröllopsdag... Det skulle vara en lördag visste vi, men året var inte så viktigt så tiden fick gå helt enkelt i väntan på det perfekta datumet.

    Men så blev ju mamma så väldigt mycket sjukare.
    Och när vi upptäckte då att vi skulle kunna gifta oss ett halvår innan om vi vände på datumet (09-03) så fick det bli så...
    Men det var ändå för sent för mamma, hon orkade ju bara fram till första juli.
     

  • Äldre 12 Dec 10:41
    #2

    Datumet är ganska viktigt för mig också. Jag vill gärna gifta mig på våran årsdag i september och har räknat ut att den enda gången det kommer vara en lördag de närmsta 15 (!) åren är 2014. Så dit siktar vi, men om det av någon anledning inte skulle gå så vill jag ha ett "minnesvärt" datum. Typ 15-08-15 eller så. Men det är nog mer för att det är lätt att komma ihåg :)


     


    Vi förlovade oss förvisso på ett annat datum så det datumet skulle ju också kunna funka att gifta sig på.. Vi får väl se vad som händer helt enkelt ;)

  • Colin
    Äldre 12 Dec 11:19
    #3

    Inte ett dugg viktigt. Vi har ett datum då vi blev tillsammans, förlovade oss på sommaren på ett datum vi nog inte ens vet, för det var mer grejen vad vi gjorde och var, och i ringarna står en låttext, och vi kommer ha ett datum för bröllopet.

    vi är båda ganska avslappnade med det, det är ju bara ett datum. Firar vår årsdag med en puss eller med en middag, vad vi känner för den dagen. i gengäld går vi ut och äter, reser bort eller myser när vi kan.

  • Fröken­Mäkelä
    Äldre 12 Dec 11:20
    #4

    Viktigt är det väl inte sig mer än en kul grej.

    Vi firar faktiskt 11år som par idag Tungan ute

    Så vi blev ett par 12/12-2001
    Förlovade 13/7-2002
    och vi gifter oss den 14/9-2013

    så det blir12, 13 14 och 1, 2 och så tog det 10år att komma till skott men blir en 3:a på slutet i alla fall Skrattande

  • maxmam­ma
    Äldre 12 Dec 11:26
    #5

    nej datumet är inte så viktigt men roligt om man kan få till det på ett roligt sätt.

    vi förlovade oss 29/6-08 o datumet tog vi bara, så fantasifull var vi.

    nu gifter vi oss 12/1-2013 och den dagen fyller min far år så det blev ju lite roligt på det viset o datumet känns perfekt för oss, o  det är en lördag. 

  • Lyckli­gaBrud­en
    Äldre 12 Dec 12:04
    #6

    Inte viktigt för oss, vi förlovade oss den 10/7 i år och bestämde oss för att vi ville gifta oss ganska snart och tyckte att ett vinterbröllop skulle bli perfekt och då passade februari bra, datum valde vi det som passade bäst och det blev den 9/2-2013. Vi blev tillsammans den 3/5 2009 så ingen av datumen hänger ihop med varandra.

  • eml33h
    Äldre 12 Dec 12:15
    #7

    Inte särskilt viktigt alls skulle jag vilja säga.
    Däremot förlovade vi oss på vår 1årsdag, 27e juli.
    Bröllopsdatumet blev mer taget ur luften.
    Vi ville gifta oss på vintern och så bestämde vi 2013-03-02.
    Sen upptäckte vi att det var första helgen på sportlovet.
    Blev lite oroliga över att folk kanske åker till fjällen eller liknande, men eftersom våra gäster bor "neröver" så tänker vi att även om dom ska till fjällen så måste dom ändå passera oss, då kan dom ju lika gärna göra ett stopp hos oss innan : )

  • Äldre 12 Dec 12:25
    #8

    Vi hade EN riktigt ledig helg på hela hösten (frilansande sångare jobbar ganska mycket helg...) så vi slog till på det! 15 september, vi är mycket nöjda ;)
    Det roligaste var att vi faktiskt inte hade ett enda återbud, verkar som att alla hade en lucka där...! 

  • Äldre 12 Dec 12:32
    #9

    Datumet i sig var inte särskilt viktigt alls, det blev snarare uteslutningsmetoden. Vi visste att vi ville gifta oss nästa sommar och efter att ha strukit alla helger som redan är planerade, födelsedagar osv så valde vi bara ett datum som kändes bra. 

  • Alylly­ra
    Äldre 12 Dec 17:23
    #10

    Nej, datumet kändes inte så viktigt...

    Min sambo kollade väderstatistik över de två helger vi valde mellan för att se om någon lämpade sig bättre. Men eftersom väder är ganska oförutsägbart (surprise, surprise Solig) så blev det till slut bara ett datum som passade.

Svar på tråden 121212 - Hur viktigt är det med datum?