• Äldre 7 Dec 15:06
    6124 visningar
    23 svar
    23
    6124

    Det stora JULRACET 10/12! Berätta om din konstigaste julklapp!

    En brödlimpa? En guldfisk? Eller kanske porriga underkläder ifrån farmor?

    Nu vill vi veta. Vad är det konstigaste som du har fått i julklapp?

    Alla som skriver in sina minnen i tråden belönas med en söt fickspegel från Bröllopstorget.
    Det är bara att mejla din adress till kristin.gunnarsson@familjelivmedia.se.

    Tråden öppnas 10/12 klockan 09.00 och är öppen till 13/12.

  • Svar på tråden Det stora JULRACET 10/12! Berätta om din konstigaste julklapp!
  • Äldre 10 Dec 10:58
    #1

    Det konstigaste som jag har fått fick jag av min söta svärmor.
    Det var en svart filtremsa med en massa svarta små remsor som var fastsatta som öglor. 

    Det var ingen halsduk eller scarf men skulle användas runt halsen.

    Jag gav bort den till rödakorsetOskyldig

  • maxmam­ma
    Äldre 10 Dec 13:24
    #2

    inte konstigaste men ledsammaste julklappen!!

    jag var kring 9år o önskade mig så hett ett nintendo-tvspels konsol.

    När julafton kommer så finns det ett ganska stort paket till mig o det var lite tyngd i paketet, såjag trodde väl i min enfald att nu ska jag få det så hett önskade tv-spelet.

    när jag öppnar kartongen är det tomt,så när som på några stenar. det ligger ännu en kartong där i som jag öppnar o i den ligger en hemstickad långärmad.

    Åh vad de vuxna skrattade gott när de såg min besvikna min, tror faktiskt jag började gråta oxå.

    Då får jag höra hur kunde jag va en så liten dumsnut som trodde att de skulle lägga ut pengar på att köpa ett tv-spel??

    Nej jag skulle minsan vara glad för den tröjan o den ynka peng jag fick typ 50kr o nån billig leksak, det fanns väl inget skäl till att offra lite mer pengar o grejer på mig.

    Saken är den att jag är från asien o är adopterad hit till sverige när jag var en bebis alltså mörkhyad med svart hår o bruna ögon, jag fick veta att jag minnsan var den enda mörka tjejen i världen som fick så mycket julklappar.

    Hade jag bott kvar i asien hade jag minnsan inte fått nå julklappar alls  menade de på.

    Nä det hade jag nog inte fått men det var ingen som tvingade  dem att adopera hit mig, det var deras egna fria val, men just därför var jag väl inte förtjänt av nått bättre i julklapp då.... 

  • Grodpr­insens brud
    Äldre 10 Dec 17:33
    #3

    16 par strumpor inslagna styckvis i 32 paket =) Jag hade önskat mig måååånga paket av mamma när jag precis flyttat hemifrån. Definitivt den roligaste presenten hittills i mitt liv!


  • Boring­brick
    Äldre 10 Dec 18:26
    #4

    Min kanin var nog det konstigaste (och sötaste) jag har fått i julklapp, en liten söt kanin som var så nervös så han kissade på min ena bror och bajsade på min andra bror. Jag klassar den som den konstigaste julklappen för att det är den enda levande julklappen jag någonsin fått. Finns säkert något konstigare, men kunde inte komma på något just nu.  

    Kom nog på en annan liten onödig, konstig julklapp som hela familjen fick av mormor och morfar, det var en dvd samling med tv-serien "Skenet bedrar(keeping up appearances)". Låter kanske inte så dumt, men det är de som gillar den och inte vi, vi har aldrig sett på någon av dvd:erna i samlingen och då var det några år sedan vi fick den. ;)

  • Äldre 10 Dec 21:58
    #5

    Min konstigaste är när jag fick en gitarr.

    Jag önskade mig en för jag ville börja spela.
    Det var nog va 16 årsen. Mna kan säga att nää. jag har ff inte lärt mig. Nu står den o samlar damm å bara är i vägen..... 


  • niicco­lo
    Äldre 10 Dec 22:28
    #6

    Mitt ex gick två månader och skröt om hur bra julklapp han hittat till mig. Och döm om min förvåning när jag fick en tuttboll av honom :/


  • lordoz
    Äldre 10 Dec 23:13
    #7

    Min mamma (och indirekt jag eftersom jag var liten) fick en ganska speciell present av min morbror och hans fru...

    Vi har en tradition att alltid skriva julrim, och rimmet löd: "Kul på hjul i jul". Och var en liten ask, som en smyckesask ungefär som skramlade... Mamma och vi andra gissade en lång stund vad det kunde vara men kom inte på det...

    När mamma öppnade så förstod hon fortfarande inte, för i asken låg en bilnyckel...

    Det visade sig att vi hade fått min morbrors bil då de hade köpt en ny och vi inte hade någon.

  • Boring­brick
    Äldre 10 Dec 23:36
    #8
    niiccolo skrev 2012-12-10 22:28:21 följande:
    Mitt ex gick två månader och skröt om hur bra julklapp han hittat till mig. Och döm om min förvåning när jag fick en tuttboll av honom :/


    haha! på något vis så tycker jag nog att det lämpar sig mer för en man :P
  • Aniara­4
    Äldre 11 Dec 07:43
    #9
    niiccolo skrev 2012-12-10 22:28:21 följande:
    Mitt ex gick två månader och skröt om hur bra julklapp han hittat till mig. Och döm om min förvåning när jag fick en tuttboll av honom :/
    Man undrar såååå varför han är ditt ex! Obestämd
  • Aniara­4
    Äldre 11 Dec 07:46
    #10

    Jag har inte fått så konstiga julklappar faktiskt, men en gång i sena tonåren fick jag en Microlax i födelsedagspresent av en kompis som hade rätt speciell humor. Har dock aldrig behövt använda den! Lider liksom inte av förstoppning, men tack ändå.

    Förresten, när jag fyllde 15 fick jag en skurborste av en annan kompis med speciell humor som dessutom inte ens var bjuden utan dök upp som en överraskning på kalaset - en trevlig överraskning, kanske jag ska tillägga, han var rätt rolig.

Svar på tråden Det stora JULRACET 10/12! Berätta om din konstigaste julklapp!