• Äldre 30 Nov 15:50
    5157 visningar
    18 svar
    18
    5157

    Det stora JULRACET 3/12! Fota din adventsljusstake och vinn fina priser!

    Nu upprepar vi förra årets succé med tävlingen Det stora JULRACET!
    Tävla med oss under december och vinn fina priser!

    Tävlingen kommer att gå till som så att ni kommer att få olika uppdrag!
    Uppdragen kommer att variera och det kan bli foto, rim och annat skoj!

    Det kommer nya uppdrag måndagar och torsdagar så håll koll!
    Vinnarna utses av en jury från Bröllopstorget och kommer att presenteras här i denna tråd.

    Tävlingens första uppdrag!

    Ta ett foto på din adventsljusstake eller stjärna och dela med dig av decemberstämningen!
    Ladda upp bilden i tråden.
    Berätta även vad adventsmys innebär för dig!

    Tre vinnare får mysa i sköna woolisar från Cupidsdreams.se. Woolisar är sköna ullstrumpor som varken sticks eller kliar. De har snygga mönster med inspiration av folklore och naturen.

    Tävlingen startar den 3/12 och vinnarna kommer att utropas den 6/12 i denna tråd.

    Lycka till!

    Tråden kommer att öppnas den 3/12 klockan 09.00.

    Så här ser woolisarna ut. Supersnygga!


  • Svar på tråden Det stora JULRACET 3/12! Fota din adventsljusstake och vinn fina priser!
  • Äldre 3 Dec 15:55
    #1

    Min motivering
    --------------------------


    Adventsmys för mig är att sitta inne med en sprakande brasa i kaminen.


    Hunden ligger och ”grillar sig” framför brasan medan vi smuttar på en kopp med varm glögg och hembakta pepparkakor.


     


    Stjärnan på bilden köpte jag första året mamma låg på vårdhemmet så hon fick något i sitt fönster som passade hennes stil lite bättre än landstingets massinköpta ljusstakar i plast.


    Hennes egen adventsstjärna var för liten för det stora fönstret hon hade i sitt rum, så därför blev det en ny.


    Nu fyller den sin funktion hemma hos oss genom att påminna oss om att livet inte är oändligt, och att man ska ta vara på tiden man har med sina nära och kära. Och att julen består av mer saker än presenter...


    ----------------------------
    Jag hade problem att välja bland två bilder tagna på samma stjärna, uppsatta i samma fönster och biilderna är båda tagna i dag, men vid olika tid.
    Så jag hoppas att jag inte blir diskad för att jag lägger upp två bilder.
     
  • Äldre 3 Dec 15:57
    #2
    Chicita skrev 2012-12-03 15:55:58 följande:
    Min motivering
    --------------------------

    Adventsmys för mig är att sitta inne med en sprakande brasa i kaminen.


    Hunden ligger och ”grillar sig” framför brasan medan vi smuttar på en kopp med varm glögg och hembakta pepparkakor.


     


    Stjärnan på bilden köpte jag första året mamma låg på vårdhemmet så hon fick något i sitt fönster som passade hennes stil lite bättre än landstingets massinköpta ljusstakar i plast.


    Hennes egen adventsstjärna var för liten för det stora fönstret hon hade i sitt rum, så därför blev det en ny.


    Nu fyller den sin funktion hemma hos oss genom att påminna oss om att livet inte är oändligt, och att man ska ta vara på tiden man har med sina nära och kära. Och att julen består av mer saker än presenter...


    ----------------------------
    Jag hade problem att välja bland två bilder tagna på samma stjärna, uppsatta i samma fönster och biilderna är båda tagna i dag, men vid olika tid.
    Så jag hoppas att jag inte blir diskad för att jag lägger upp två bilder.
    Första gången jag råkat posta innan jag la in bilderna naturligtvis Skrikandes
    Jaja någon gång ska vara den första Tungan ute


  • Äldre 3 Dec 16:54
    #3


    Adventsmys för mig är en härlig vinterkväll, snö ute, promenad med hela familjen och hunden (som dock avskyr att gå ut på vintern) för att sedan tända massa ljus, mysa ner i soffan och dricka varm choklad och julmust medan vi mumsar på pepparkakor, lussebullar och skumtomtar. Till det ser vi helst julkalendrar, vår favorit är Trolltider :)
  • Äldre 3 Dec 19:44
    #4
  • annika­01
    Äldre 3 Dec 22:47
    #5

    För mig är adventsmys att ha hela familjen hemma. Baka lussebullar med barnen och höra elden spraka i köksspisen. Min blivande man tar fram gitarren och vi sjunger advents- och julsånger tillsammans. Det får gärna vara snö och kallt ute, då kan man åka pulka tillsammans. Det är superkul att få åka pulka med sina barn! Varm choklad i termosen och nybakta lussebullar smakar gott när man har sprungit uppför en backe några gånger.


  • Minuz
    Äldre 5 Dec 19:00
    #6


    Här är mitt nygjorda adventsfönster med både stjärna och stake..........
    Adventsmys för mig är när hela huset luktar glögg och nybakta lussekatter........... Det är en mysig stund då vi bara ska njuta och ta vara på tiden tillsammans.
  • Fröken­Mäkelä
    Äldre 6 Dec 08:26
    #7


    Stjärnhimmel i sonens rum och i bakgruden ser man den underbara vita snön.

    Adventsmys för mig är att se barnens glädje över snön och den här härliga förväntansfulla väntan till julafton. Pirret i magen hos dem att få öppna dagens lucka i kalendern. Krypa upp tillsammans i soffan klockan 18.45 för att se dagens avsnitt av årets julkalender. Mitt absoluta mys är att se på mina barn och deras längtan efter julafton, samma längtan man själv hade när man var liten.

  • Aniara­4
    Äldre 6 Dec 11:30
    #8

    Jag blir väldigt låg varje år i november, på gränsen till klinisk depression och ibland över den. Jag har försökt hantera det på olika sätt, t.ex. ett par gånger genom att åka på solsemester då, men det som verkligen har hållit mig uppe är tanken på advent. Japp, jag är en sucker för advent och jul!

    Så de senaste 15 åren har jag de flesta år upprätthållit en tradition att bjuda hem alla vänner och bekanta på adventskaffe den andra advent. Med åren har tillställningen vuxit och börjat innefatta en grötlunch med skinkmacka och fler och fler godsaker på bordet. Det har blivit fler och fler gäster och fler och fler barn - ett år var det fem stycken treåringar som vi lyckades fånga på bild när de satt uppradade på gästsängen och tittade på Pippi Långstrump.

    Jag börjar numera planera detta redan i oktober, för att ha något roligt att tänka på och hålla näsan över vattenytan när det bara blir mörkare och mörkare och tyngre och tyngre.

    Här är en bild från ett tidigare år. Jag är faktiskt lite småkär i mina julgardiner1


  • amelia­n
    Äldre 6 Dec 16:10
    #9

    Adventsmys för mig innebär att man städar och fixar hemma. Sen sätter man upp alla ljusstakar och stjärnor. När det är rent, snyggt och massa mysbelysning på plats är det dags att avsluta allt med glögg, julmust, lussebullar och pepparkakor. 

    Mina julstjärnor i vardagsrummet.



     
  • Äldre 7 Dec 06:56
    #10

    Nu är jag väldigt nyfiken på att veta vem som vann...
    Det skulle ju ha avslöjats i går Glad 

  • Minuz
    Äldre 7 Dec 13:21
    #11
    Chicita skrev 2012-12-07 06:56:06 följande:
    Nu är jag väldigt nyfiken på att veta vem som vann...
    Det skulle ju ha avslöjats i går Glad 
    Håller med dig!
  • Fröken­Mäkelä
    Äldre 10 Dec 09:35
    #12

    Är denna tävling bortglömd av redaktionen?

  • Minuz
    Äldre 10 Dec 09:50
    #13
    FrökenMäkelä skrev 2012-12-10 09:35:22 följande:
    Är denna tävling bortglömd av redaktionen?
    Man kan ju börja fundera.........
  • Äldre 10 Dec 12:12
    #14

    Ja, med tanke på att det är "det stora JULRACET", som tydligen är en "big deal"?, så känns det lite konstigt att det inte utsetts någon vinnare ännu faktiskt och att den tredje tävlingen är en där alla "vinner" en liten fickspegel från Bröllopstorget. Jag antar att det är en liten sån som jag redan har, som det står "Bröllopstorget" på.

    Nåja.. tids nog kanske någon vinner i den här tråden :)

  • Äldre 12 Dec 09:59
    #15

    Hej hej!

    Nu alldeles strax kommer vinnaren att avslöjas så håll koll! Solig

  • Äldre 12 Dec 10:03
    #16

    Vinnare blev *trumvirvel* Solig
    Aniara4
    Amelian
    Annika01

    Inboxa era adresser till mig så kommer vinsten på posten! Solig

  • Äldre 12 Dec 10:16
    #17

    Äntligen fick vi svar... Som vi har väntat Flört

    Grattis till vinnarna Solig

  • Aniara­4
    Äldre 12 Dec 11:38
    #18
    Glad
Svar på tråden Det stora JULRACET 3/12! Fota din adventsljusstake och vinn fina priser!