• Äldre 27 Nov 12:59
    8297 visningar
    34 svar
    34
    8297

    December 2013

    Vårt bröllop kommer gå av stapeln 2013-12-14 :)
    Finns fler Decemderbrudar där ute i cyberrymden?

  • Svar på tråden December 2013
  • ThesaH
    Äldre 22 Mar 11:11
    #21

    Maddek: får verkligen hoppas det! :) har aldrig varit på ett nyårsbröllop men har alltid drömt om ett vinterbröllop och när han friade på nyårsafton så kändes det rätt att ta det då. Vi ska även ha utomhus vigsel vid festlokalen och kommer ha facklor, marschaller och eldstäder runt hela byggnaden och bjuda på varm glögg och så. Hoppas bara det inte regnar! :) vi ska gifta oss vid glava glasbruk, en gammal industrilokal några mil utanför Arvika. Vart gifter ni er? Vi ska också bjuda på fyrverkeri vid tolvslaget men jag har nog inga andra bra tips just nu. Vi har tänkt att lägga ner mycket pengar på lokal och underhållning och spara in på de andra. Känns som att det är det folk kommer ihåg från bröllopet efteråt. Har ni tänkt på middag? Om ni ska ha sittande eller buffe och vad som passar att servera för att ändå få lite nyårskänsla? :)

  • Äldre 23 Mar 11:26
    #22
    maddek skrev 2013-03-22 10:47:28 följande:
    Selmabus: Blir det den klänningen? Den är helt fantastisk! :)
    Japp, har betalat handpenningen och får hämta den i slutet på juni! Kommer kännas SÅ bra :)
  • maddek
    Äldre 23 Mar 17:25
    #23

    ThesaH: Wow vad häftigt med utomhusvigsel! Vågat också, håller verkligen tummarna för att ni får bra väder! Jag har aldrig drömt om ett vinterbröllop men när m2b friade under vintern kändes det bara så självklart. Nu ser jag fram emot det jättemycket! 

    Vi gifter oss i Ramnäs kyrka utanför Västerås och sen har vi festen på Schenströmska Herrgården. Där blir det 3-rätters middag. Vi har börjat skriva ner lite vad det är för mat vi gillar så ska vi diskutera med personalen på herrgården om vad de kan göra. Jag tänker mig i alla fall skaldjur till förrätt (gärna hummer men det är säkert för dyrt) eller eventuellt en god soppa och sen lamm eller oxfilé till varmrätt. Fixar ni maten själva? 

    Ska du ha en cape eller bolero av nåt slags? Jag vill jättegärna ha en vit pälscape mer som en poncho men det verkar svårt att få tag på. Funderar på att sy en själv även fast jag inte ens kan sy :P  

  • maddek
    Äldre 31 May 22:49
    #24

    Hur går det för er alla brudar? Idag bokade jag frisör och smink så känns skönt att ha det överstökat! Tog även med en av brudtärnorna för att prova lite klänningar samtidigt som jag provade bröllopsklänning. Inte hittat min klänning än men några förslag på tärnklänningar iaf... Lättare att bestämma åt andra ;) 

    Den 14 juni ska vi ha parfotografering med vår bröllopsfotograf! Ska bli så spännande att se vad han har för tankar :) 

  • Äldre 11 Jun 19:01
    #25

    I övermorgon är det 6 månader kvar! Tiden går så snabbt. Vi planerar för fullt och har kontaktat guldsmed för egendesignad ring :D


  • Nettan­69
    Äldre 19 Jul 17:50
    #26

    Hello 

    Vi gifter oss den 11/12-2013  

    Save the date korten är skickade.

    Klänningen är inköpt. Ringen beställd.

    Det ska bli så roligt. Jag har varit gift en gång tidigare (för 21 år sen) och för min blivande är det 3:e gången gillt Tungan ute 

  • Nettan­69
    Äldre 24 Jul 08:15
    #27
    maddek skrev 2013-03-23 17:25:57 följande:
    ThesaH: Wow vad häftigt med utomhusvigsel! Vågat också, håller verkligen tummarna för att ni får bra väder! Jag har aldrig drömt om ett vinterbröllop men när m2b friade under vintern kändes det bara så självklart. Nu ser jag fram emot det jättemycket! 

    Vi gifter oss i Ramnäs kyrka utanför Västerås och sen har vi festen på Schenströmska Herrgården. Där blir det 3-rätters middag. Vi har börjat skriva ner lite vad det är för mat vi gillar så ska vi diskutera med personalen på herrgården om vad de kan göra. Jag tänker mig i alla fall skaldjur till förrätt (gärna hummer men det är säkert för dyrt) eller eventuellt en god soppa och sen lamm eller oxfilé till varmrätt. Fixar ni maten själva? 

    Ska du ha en cape eller bolero av nåt slags? Jag vill jättegärna ha en vit pälscape mer som en poncho men det verkar svårt att få tag på. Funderar på att sy en själv även fast jag inte ens kan sy :P  
    Har du kollat denna sida
  • Pingel
    Äldre 31 Aug 11:49
    #28

    Halloj! Jag får hoppa in här för jag gick från att vara en maj 2014 brud till 21 december 2013 brud :)
    Men mitt blir inget vinterbröllop för vi kommer gifta oss på en strand i thailand.

    Allt för oss är klart, resan, vigseln med allt runtomkring (har en weddingplanner på plats) och det enda som är kvar är ringar och kläder Skrattande

    Förövrigt Selmabus, vilken FANTASTISK klänning. Den är värd varenda öre!!

  • Äldre 4 Sep 20:43
    #29

    Tack så mycket Pingel! Den hänger här hemma och bara  väntar på att få användas :)

    Låter sjukt härligt med strandbröllop! Lite avis blir jag allt, men nu är det för sent att backa ur...haha! Skämt åsido!

  • Äldre 6 Sep 10:43
    #30

    Igår så anlände min bröllopsklänning och jag är så sjukt nöjd. Vem kunde tro att ett impulsköp för 815 kronor skulle vara "den rätta" :D



  • Nettan­69
    Äldre 14 Nov 19:21
    #31

    Nu är det bara 26 dagar kvar.... 

    Hur går det för er andra?  

  • Äldre 14 Nov 20:34
    #32

    Hej! Jag hoppar in här nu. 13-12-11 är det dags för oss. Bara 4 veckor kvar och jag längtar så enormt mycket, samtidigt som jag är riktigt nervös. Är det många av er som också valt detta datum och har någon speciell tanke bakom det?

  • Äldre 15 Nov 13:55
    #33

    Jag börjar också bli nervös nu när det är så lite tid kvar!


  • Nettan­69
    Äldre 15 Nov 18:10
    #34

    Vi gifter oss 11/12-13 kl 16 Glad

Svar på tråden December 2013