• Äldre 20 Nov 17:17
    49252 visningar
    249 svar
    249
    49252

    Skelleftebröllop 2013

    Finns det några fler brudar/brudgummar som planerar bröllop i Skellefteå under 2013? Eller någon som redan gift sig och vill dela med sig av sin visdom?
    Tips på lokal/catering/band/florister mm mottages tacksamt!
     
     

  • Svar på tråden Skelleftebröllop 2013
  • Äldre 20 Nov 21:14
    #1

    Hej :)

    Jag är redan gift, bröllopet gick av stapeln i augusti 2011, men jag har blivit kvar här ändå. Tyvärr brukar det vara knapert med Skelleftebrudar här, men jag hoppas att det finns fler som hakar på :)

    När har ni tänkt gifta er? :) Och vart?


  • Bmw
    Äldre 22 Nov 21:16
    #2

    Hej hej! Vi gifter oss i september. Har bokat kyrka & lokal, köpt klänning, preliminärbokat fotograf, smink och hår.  Nu ska vi börja ta tag i matdelen och se vad som händer. När ska ni gifta er? :)

  • Äldre 23 Nov 15:43
    #3

    Daniiel: Ja, jag har skummat igenom de gamla Skelleftetrådarna och sett att de varit trögstartat varje år. Orkar inte vänta på att någon annan ska ta tag i det, det är väl lika bra att starta tråden själv och hoppas att det finns fler där ute!

    Bmw: Kul att du hittat hit! Var ska du fixa håret? Har ingen koll på frisörerna i staaan.

    Vi ska gifta oss 13e juli i Landskyrkan. Har preliminärbokat lokal och catering men bor inte i Skell så får kika lite ordentligare vid jul när vi är uppe!

     Imorgon ska jag prova klännignar =)

  • Äldre 23 Nov 16:24
    #4
    TS - Ja, precis. Jag hoppas att fler brudar ska hitta hit och att det blir lite liv i tråden :)

    Landskyrkan, den som är så vacker :) Kanske inte utvändigt just nu, men det blir nog bra när dom är färdiga hehe Vad har ni tänkt er för lokal?

    Bmw - Vart ska ni gifta er? :)
  • Äldre 3 Dec 20:38
    #5

    Vi ska också gifta oss till sommaren, 20 Juli i landskyrkan!


    Tips på lokalen i stan?

  • Äldre 3 Dec 21:18
    #6

    Alla hotell, Stiftsgården, Odd Fellow, alla byagårdar och kvarterslokaler, Nyhamnsgården är populär.. Utbudet av lokaler är dessvärre inte så stort. Det finns ju byagårdar och Folketshus i samhällen runt om också, tex Ursviken, Örviken, Byske osv. Bureå har ju båtklubben och hembygdsgården samt logen på campingen. Församlingshem finns ju också :)


  • Äldre 4 Dec 20:59
    #7

    Gifte mig i Bureå 30 juli 2011. Kan försöka svara på era funderingar så gott jag kan Kan meddela att ni har något väldigt roligt och underbart att se fram emot!

  • Äldre 6 Dec 06:50
    #8

    Kul att det hittat hit lite fler folk =) Jag har fått tips om restaurangen i Brinken, vet inte hur det är med mat men de har ju en terrass mot älven att ha allt mingel på... Daniiel: var ni er? Var hade ni festen? Frågade nq1qär vi bokade, de skulle vara klara med renoveringen tills sommaren!

  • Äldre 6 Dec 22:34
    #9

    Ahaa, jag visste inte att man kunde boka Brinken för typ bröllopsfester och sånt :) Det är ju inte världens finaste lokal, men det är ju å andra sidan inte många andra heller :P Man lär ju dock rymmnas bra, det är centralt och som du säger, så är det ju utsikt över älven ute där.. eller åtminstone över den nya restaurangen, Nygatan 57 :P

    Vi hade vår bröllopsmiddag/fest på Hotell Aurum och jag rekommenderar det inte.

    Skönt att kyrkan är klar då, även om den är fin på insidan och det är väl det viktigaste ändå, så är det väl kul om den inte är inklädd i byggnadsställningar :P


  • Äldre 8 Dec 23:12
    #10

    Hej! Jag är också en gammal skelleftebrud som hänger kvar. Vi gifte oss i juli 2012 i Stadskyrkan. Trevligt med vigsel i Landskyrkan, den är ju SÅ vacker. Tror för övrigt att renoveringen är klar. Det är då inga ställningar kvar på kyrkan.

Svar på tråden Skelleftebröllop 2013