• Stefan och Caroli­ne
    Äldre 20 Nov 14:14
    4087 visningar
    25 svar
    25
    4087

    Förvirrad.....

    Jag bara undrar hur fotografer kan få tag i mitt och min killes nummer genom Bröllopstorget ? Fick en arg sambo precis som fått en massa telefonsamtal om fotografering när vi ska gifta oss . Jag har inte ens skrivit ut vårat nummer på denna sidan, hur kan folk få reda på vårt telefonnummer då ? 

    För jag blev inte medelm här för att få en massa fotografer som försöker sälja in sig för att fota vårt bröllop !

     

  • Svar på tråden Förvirrad.....
  • Äldre 20 Nov 14:16
    #1

    Kollade precis din profil, där syns iaf inte något telefonnr. Du har inte skrivit ditt fulla namn i någon tråd eller så? Kanske någon e-postadress eller så som har både för-efternamn?
    Trist, värsta jag vet är telefonförsäljning och liknande skit 

  • Stefan och Caroli­ne
    Äldre 20 Nov 14:19
    #2
    GustavB skrev 2012-11-20 14:16:47 följande:
    Kollade precis din profil, där syns iaf inte något telefonnr. Du har inte skrivit ditt fulla namn i någon tråd eller så? Kanske någon e-postadress eller så som har både för-efternamn?
    Trist, värsta jag vet är telefonförsäljning och liknande skit 
    Nej det enda jag skrivit vårt efternamn på är vår bröllopssida . Kanske ska ta bort efternamnen då, för fler fotografer vill vi inte ha ringandes iaf :/
  • maxmam­ma
    Äldre 20 Nov 14:35
    #3

    har oxå fått mail o så från fotografer som mer än gärna fotar mig o sambon på vårt bröllop, för det skulle ju vara så roligt enligt dem att få fota ett vinterbröllop....för en sådär summa på 19.000kr


    Och dessutom så finns dessa fotografer nere i stockholm, göteborg o andra stora städer o vill även ha milersättning för att köra till dalarna o de vill att jag ska bekosta deras logi o deras matkostnader då hamnar vi inte på ngra 19.000kr längre


    Jag blir så jävla förbannad o less på dessa fotografer som kontaktar mig, hur fan tänker de när de ser att jag bor i dalarna o de är från stockholm osv?? Tror de att man är gjord av pengar o vill anlita någon som finns så långt borta??


    Nä jag brukar skriva snäsiga svar osv när de kontaktar mig för jag är inte intresserad av deras jävla tjänster, jag o m2b fixar den fotograf vi vill ha.


    Så jag hoppas att ni fotografer låser detta o fattar att ge fan i oss, vi söker er om vi vill anlita er, ni ska fan inte söka oss o försöka pracka på oss nån tjänst vi inte vill ha.


    Mycket svärord o ilska från mig, ja jag vet men är så himla less på sånt här nu!! o det står jag för!!

  • Äldre 20 Nov 14:45
    #4

    Om du skrivit ditt efternamn och har det nick du har, så behöver de ju bara söka på era namn för att få ditt telefonnummer.  Har du dessutom kryssat i er kommun i dina inställningar, så är det ju ännu lättare. Jag skulle byta nick om jag var du.

    Jag skulle förresten inte ha ett nick där det gick att känna igen mig vare sig med namn eller foto på något forum öht, men det är ju upp till var och en.


    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Äldre 20 Nov 14:49
    #5

    Under profil och medlemsuppgifter fyller man ju i det som blir publika uppgifter (sådana andra ser alltså)

    Som mina:


    Publika uppgifter


    Dessa uppgifter är tillgängliga för andra medlemmar och andra besökare till webbplatsen. Uppgifterna är till för de olika tjänsterna som webbplatsen erbjuder.


    Signatur: passionsblomman Roll: Planerar bröllop Gift Jobbar med bröllop Förlovad Värd Toastmaster Brudtärna Marskalk Brudnäbb Bröllopskonsult Näbb Festarrangör Planerar förlovning Planerar partnerskap Nyfiken Kön:   Man       Kvinna Kommun/ort: Välj kommun Ale Alingsås Alvesta Aneby Arboga Arjeplog Arvidsjaur Arvika Askersund Avesta Bengtsfors Berg Bjurholm Bjuv Boden Bollebygd Bollnäs Borgholm Borlänge Borås Botkyrka Boxholm Bromölla Bräcke Burlöv Båstad Dals-ed Danderyd Degerfors Dorotea Eda Ekerö Eksjö Emmaboda Enköping Eskilstuna Eslöv Essunga Fagersta Falkenberg Falköping Falun Filipstad Finspång Flen Forshaga Färgelanda Gagnef Gislaved Gnesta Gnosjö Gotland Grums Grästorp Gullspång Gällivare Gävle Göteborg Götene Habo Hagfors Hallsberg Hallstahammar Halmstad Hammarö Haninge Haparanda Heby Hedemora Helsingborg Herrljunga Hjo Hofors Huddinge Hudiksvall Hultsfred Hylte Håbo Hällefors Härjedalen Härnösand Härryda Hässleholm Höganäs Högsby Hörby Höör Jokkmokk Järfälla Jönköping Kalix Kalmar Karlsborg Karlshamn Karlskoga Karlskrona Karlstad Katrineholm Kil Kinda Kiruna Klippan Knivsta Kramfors Kristianstad Kristinehamn Krokom Kumla Kungsbacka Kungsör Kungälv Kävlinge Köping Laholm Landskrona Laxå Lekeberg Leksand Lerum Lessebo Lidingö Lidköping Lilla edet Lindesberg Linköping Ljungby Ljusdal Ljusnarsberg Lomma Ludvika Luleå Lund Lycksele Lysekil Malmö Malung Malå Mariestad Mark Markaryd Mellerud Mjölby Mora Motala Mullsjö Munkedal Munkfors Mölndal Mönsterås Mörbylånga Nacka Nora Norberg Nordanstig Nordmaling Norrköping Norrtälje Norsjö Nybro Nykvarn Nyköping Nynäshamn Nässjö Ockelbo Olofström Orsa Orust Osby Oskarshamn Ovanåker Oxelösund Pajala Partille Perstorp Piteå Ragunda Robertsfors Ronneby Rättvik Sala Salem Sandviken Sigtuna Simrishamn Sjöbo Skara Skellefteå Skinnskatteberg Skurup Skövde Smedjebacken Sollefteå Sollentuna Solna Sorsele Sotenäs Staffanstorp Stenungsund Stockholm Storfors Storuman Strängnäs Strömstad Strömsund Sundbyberg Sundsvall Sunne Surahammar Svalöv Svedala Svenljunga Säffle Säter Sävsjö Söderhamn Söderköping Södertälje Sölvesborg Tanum Tibro Tidaholm Tierp Timrå Tingsryd Tjörn Tomelilla Torsby Torsås Tranemo Tranås Trelleborg Trollhättan Trosa Tyresö Täby Töreboda Uddevalla Ulricehamn Umeå Upplands väsby Upplands-bro Uppsala Uppvidinge Vadstena Vaggeryd Valdemarsvik Vallentuna Vansbro Vara Varberg Vaxholm Vellinge Vetlanda Vilhelmina Vimmerby Vindeln Vingåker Vårgårda Vänersborg Vännäs Värmdö Värnamo Västervik Västerås Växjö Ydre Ystad Åmål Ånge Åre Årjäng Åsele Åstorp Åtvidaberg Älmhult Älvdalen Älvkarleby Älvsbyn Ängelholm Öckerö Ödeshög Örebro Örkelljunga Örnsköldsvik Östersund Österåker Östhammar Östra göinge Överkalix Övertorneå
    Platsen du anger här blir tillgänglig för andra och används bl.a. för att lättare hitta vänner på Bröllopstorget. Om du inte bor i Sverige kan du ange en plats där du föddes eller som du känner dig ha mest kopplingar till.  
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Äldre 20 Nov 14:51
    #6

    OJ DÅ! Hahaha!
    Den kopierade visst inte bara texten man ser, utan även hela listan med alla kommunder i hela sverige...

    Sorry! Det var menat att vara tydlig-inte att röra till allt ännu mer!

    Poängen är iaf, att har du valt en kommun i den där listan när du blev medlem, så är du ju hur sökbar som helst-för vem som helst!


    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • maxmam­ma
    Äldre 20 Nov 14:56
    #7

    Men de uppgifte jag har som är kopplad till mig som fysiskperson är i det där registret som är kopplat till Familjeliv, alltså inga personuppgifter som är möjlig att beskåda för allmänheten.


    Och jag har inga uppgifter där mitt telefonnr finns o inte min mejladress finns heller med.


    Och mitt nickname är inte kopplat till vad jag heter på riktigt o vart jag bor.


    För som du ser så står det ju bara maxmamma på mig o det ger ju ingen signal om vad jag heter eller vart jag bor.

  • PiaB
    Äldre 20 Nov 15:05
    #8

    Det här har inget med TS problem att göra. Men om man inte vill att telefonförsäljare ringer kan man ansluta sig till nixtelefoni. Om man googlar på det så hittar man rätt direkt. Det är gratis och gör att försäljare inte ringer. Bara myndigheter och ställen där man är/har varit kund. När jag hade hemtelefon hade jag nix och det ringde aldrig någon.


     


    Tyvärr funkar det inte på mobiler men det har jag löst med en app som heter Vemringer. Då ser man vem som ringer, det står te.x. telefonförsäljare, och då är det bara att låta bli att svara om det är jobbigt att säga nej tack jag är inte intresserad.


     


    Ett mail är det ju bara att ignorera, skulle aldrig slösa energi på att hetsa upp mig över det, men så är jag också en kolugn person som nästan ingenting retar


     


    Och som sagt, man är hur lätt som helst att hitta för någon som vill.


  • Äldre 20 Nov 15:10
    #9
    maxmamma skrev 2012-11-20 14:56:57 följande:

    Men de uppgifte jag har som är kopplad till mig som fysiskperson är i det där registret som är kopplat till Familjeliv, alltså inga personuppgifter som är möjlig att beskåda för allmänheten.


    Och jag har inga uppgifter där mitt telefonnr finns o inte min mejladress finns heller med.


    Och mitt nickname är inte kopplat till vad jag heter på riktigt o vart jag bor.


    För som du ser så står det ju bara maxmamma på mig o det ger ju ingen signal om vad jag heter eller vart jag bor.


    Men du har skrivit i trådar där du har berättat vart du bor och vart ni ska ha festen.
    Om du sen har råkat skicka med din mailadress i någon tråd (i vissa står det ju "ge mig er mailadress så ska jag skicka mitt festprogram" - eller vad det nu kan vara) så kan det räcka.

    Jag skriver aldrig ut min mail eller telefonnr offentligt enbart via privata mail. Jag kan länka till min hemsida ibland men ytterst spa) att hennes och hennes blivandes fullständiga namn fanns på hemsidan. Och då är det ju lätt att hitta på dom för de som så önskar.
  • Äldre 20 Nov 15:16
    #10

    Maxmamma, den delen jag visar här ovanför, är INTE sekretessbelagd.
    Om du tittar i menyraden allra längst upp på sidan, så hittar du en flik som heter "medlem".
    Klickar du där, så kan du söka på olika medlemmar. Det gör du utifrån olika kriterier. Om jag tex söeker på "maxmamma" så kommer ditt nick upp, enbart (för det är ju bara du som heter så här).
    Klickar jag däremot i Kalmar kommun tex, så kommer alla medlemmar upp som valt den kommunen i sitt formulär. eller om man söker på alla som står som "gift" så visas de som valt den statusen.

    Alltså kan man ta reda på vart en person bor. Om man sedan öppnar din presentation, så har du skrivit under din hälsning med ditt namn, vilket gör att det går att veta både vad du heter, vad din son heter och vart ni bor.

    Väldigt många lägger ju dessutom ut bilder på sig själva, både i nicken i sina gallerier och i trådarna, så om någon vill leta rätt på en, så är det nog rätt lätt.

    Jag beskriver bara vägen här, efter som TS undrar hur någon kan veta deras nummer.


    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
Svar på tråden Förvirrad.....