• Turtur­duvorn­a
    Äldre 9 Nov 16:57
    4153 visningar
    8 svar
    8
    4153

    Billigt men fint bröllopsresemål

    VI ska gifta oss i Juli 2013 och funderar på ett lämpligt bröllopsresemål. Eftersom vi inte har så mycket pengar att röra oss med har vi funderat på resemål främst inom Europa, såsom södra Frankrike, Portugal eller Spanien. Vi vill inte vara på något turistparadis, utan hellre vid något lugnare naturskönt ställe nära vattnet. Har ni några tips gällande något sådant ställe? :) 

    Tacksamma för svar! :) 

  • Svar på tråden Billigt men fint bröllopsresemål
  • Äldre 9 Nov 21:45
    #1

    Hej 

    Jag vet att ni skrev att ni inte ville till en turistort men måste tipsa om Prag. En del av mitt hjärta har alltid tillhört Paris men Prag klådde Paris!

    Vi ville till maldiverna och sparat till det men jag åker hellre til Prag så vackert och underbart var det.  

  • Äldre 10 Nov 08:51
    #2

    Portugal ska vara jättefint har jag hört, och även Italien är ju ett populärt bröllopsresemål Glad Kan ni inte gå in på någon turistbyrå (eller motsvarande sida på nätet) och bli inspirerade av bilder och information om olika ställen?

  • Äldre 10 Nov 10:05
    #3

    Var på konferens i Nerja i nu i september. http://en.wikipedia.org/wiki/Nerja

    Ligger ca en timmme från Malaga. 
    Jag tyckte staden var jätte mysig. Fanns massor av restauranger, shoopping och fina stränder.

    Ska även finnas mycket olika boenden, själv bodde jag på hotellet precis vid balkongen, Balcón de Europa.
    Enligt legenden ska någon spansk kund på plasten blickat ut över havet och sagt just att detta är europas balkong.

    Veckan jag var där så var det dessutom 5-6 bröllop där. Troligen fler, men dessa var de som var på eller väldigt nära hotellet.

  • Äldre 10 Nov 13:13
    #4

    Krakow var oerhört fint och mysigt. Billigt att äta dricka och shoppa också. 

  • Äldre 27 Dec 12:59
    #5

    Kroatien kanske om man gillar sol och bad, även billigt att bo och äta där!

  • PiaB
    Äldre 27 Dec 14:03
    #6

    Jag var med mina döttrar i Budapest i somras och föll pladask för staden. Den hade allt. jag kan absolut tänka mig att det skulle vara romantiskt att vara där med sin kärlek. Plus att den var supermodern med oerhört imponerande shoping, och att det fanns gamla områden med oerhört mäktig historik.


    Vi har faktiskt pratat om att åka dit på bröllopsresa och bo på ett spahotell. Det var billigt att åka dit och billigt att vara där. Jag betalade 3000 för alla tre i fem dagar, flyg och hotell. Och gjorde kanske av med lika mycket i fickpengar. Vill man spendera mer kan man leva som en gud där


  • purple­flower
    Äldre 28 Dec 10:40
    #7

    Vill också tipsa om Kroatien. Öarna i skärgården utanför Split är lite lugnare med inte lika många turister. Har hört att Hvar ska vara en riktig pärla, skulle själv vilja åka dit. Det går flyg till Split och båtarna ut till öarna går därifrån flera gånger om dagen under sommaren. Varmt och soligt, klart vatten, god mat och ganska billigt att leva :)

  • Äldre 28 Dec 10:53
    #8

    Vi åkte till Italien, till en liten by som heter Montisi och ligger i Toscana.

    Vi hittade vår resa via www.tematoscana.se/ och det finns i flera olika prisklasser och ställen man kan bo (har för mig att man kunde sortera rätt bra också på sidan, men det är så länge sen vi bokade nu att jag kanske minns fel).
    Det som är billigt för mig kanske är en lyxresa för dig eller så är mitt billiga, rena rama budgetvarianten för dig... Så det är ju svårt att säga.
    Men jag kan verkligen rekommendera det här reseföretaget i alla fall. Du bokar resan själv och så hjälper dom dig med boende, antingen veckovis på samma ställe, eller om ni vill ta en bilresa och se mer av Italien så kan dom fixa boende på flera olika orter/ vingårdar till er.
    Tjejerna var jättesmidiga i mailkonversation också. Så när det körde ihop sig för oss så kunde dom ge oss bra och personlig service.

    Sen att vår resa blev en total katastrof är inte deras fel  Tungan ute
    Jag åkte på halsfluss + öroninflammation veckan innan avresa. Fick penicillin och läkarna gav klartecken till att resa. Men jag spräckte en trumhinna när vi landade i italien, fick hög feber och vi var tvugna att avbryta och åka hem efter bara 2 nätter på plats...

Svar på tråden Billigt men fint bröllopsresemål