• Kossan­Muu
    Äldre 7 Nov 21:08
    1889 visningar
    8 svar
    8
    1889

    Är det för sent?

    Vi har precis bestämt oss för att gifta oss borgerligt nu i december. Blir bara med närmsta familjen så inget avancerat. Men skulle gärna vilja besöka en fotostudio under dagen för att få några fina bilder på oss och med våra barn. Är det ens möjligt att få tag på någon som har tid med så kort varsel? Hur hittar jag isf någon?

  • Svar på tråden Är det för sent?
  • CoG
    Äldre 7 Nov 21:17
    #1

    Kolla upp fotografer på gulasidorna

  • Äldre 8 Nov 09:02
    #3

    Jag tror inte det försent eftersom det inte är i bröllopssäsong. Var ska ni gifta er? Det finns trådar om fotografer i olika delar av landet om du letar lite på forumet. Själv kan jag rekommendera Daniel Åberg (www.abergfoto.se) om det är i Skåne det gäller.

  • Kossan­Muu
    Äldre 8 Nov 11:50
    #3

    ja det är skåne, malmö närmare bestämt. Vi hoppas kunna gifta oss på nyårsafton men har inte bokat än så kanske stor risk det är fullbokat. Har väldigt begränsad budget också vilket gör det ännu svårare. Var därför vi tänkte att en studiofotografering borde bli billigare än utomhus. 

  • Äldre 8 Nov 13:19
    #4

    Tror inte det är fullbokat, men risk för att de håller stängt på nyårsafton.


     


    Svårt att säga med priset, om det blir dyrare att vara utomhus eller inte, det är nog olika för olika fotografer - fråga. Men mitt i vintern är det ju också en risk att vädret inte är fantastiskt. Det var det iofs inte nu i sommar heller, vi gifte oss i juli och fick regn på vår bröllopsdag. Vi hade ett back-up-alternativ inomhus vid dåligt väder, men just när vi tog bilderna var det fint så det blev både utomhus och inomhus. (Så kan jag inte låta bli att posta upp en länk, några som är här mycket har nog redan sett våra bilder och ni får ursäkta, men jag är så nöjd med dem, de är fotade av Daniel Åberg som jag rekommenderade i mitt förra inlägg https://plus.google.com/photos/115347714529232377540/albums/5772730251593130433 )


     


    Men det är väl bara att höra runt med olika fotografer om de kan. Kolla gula sidorna, googla, kolla in trådar som rekommenderar fotografer i Skåne/Malmö - gör sen ett standardmail och skicka till några fotografer du tycker verkar intressanta.

  • Conny
    Äldre 10 Nov 19:18
    #5

    de stora proffsen i branchen kanske är fullbokade men med begränsad budget hade de nog blivit för dyra ändå. Kolla runt lite här på forumet så finns det många tips. Annars kan en annons på fotosidan.se eller modellbilder.se kanske ge nått napp. Blocket har också annonser från halvproffs och amatörfotografer. Branchen är nästan översvämmad av fotografer

  • Grodpr­insens brud
    Äldre 10 Nov 20:07
    #6

    En ytterligare tanke är ju det här med hindersprövning och sådant. Hinns det med eller har ni redan fixat de där "halvtrista" detaljerna?


  • Kossan­Muu
    Äldre 11 Nov 16:45
    #7

    Jippi =) Hittade en fotograf i vår prisklass på fotosidan.se, tack så hemskt mycket för det tipset! Nu hoppas jag bara att nyårsafton är ledigt att vigas på, gick inte att boka innan vi hade fått vår hindersprövning godkänd och den kom i fredags. Bara hår och blombukett kvar :D

  • Conny
    Äldre 12 Nov 08:53
    #8

    varsegod, kul att kunna hjälpa till

Svar på tråden Är det för sent?