• Erica6­66
    Äldre 5 Nov 20:52
    1591 visningar
    3 svar
    3
    1591

    gifta sig borgerligt och sedan ha fest för nära o kära månaden efter??

    Jag o min karl har tänkt att gifta oss borgerligt på en fredag...nämligen fredagen den13:e 2013 Vi vill inte ha något stort bröllop o eftersom vi ska gifta oss på en fredag så kan jag tänka mig att det blir svårt för vissa att komma. Månaden efter fyller jag 30 o tänkte ha fest i en bystuga o funderar på om man ska kombinera 30 års fest med bröllop nu när ev alla nära o kära kommer då. Men hur ska man göra det. Jag tar gärna emot förslag

  • Svar på tråden gifta sig borgerligt och sedan ha fest för nära o kära månaden efter??
  • Äldre 5 Nov 21:08
    #1

    Några frågor först:
    1- vill ni att de som kan komma kommer på vigseln eller vill ni ha det privat?
    2- hade ni tänkt "mörka" att ni gifter er och sen överraska med det på 30-årsfesten, eller tänkte ni bjuda in till kombinerad bröllopsfest och födelsedagsfest?
    3- Vad hade ni tänkt er för typ av fest? Formell, typ trerätters och mörk kostym. Eller bara lite "party", buffé eller "supafest"?... 

  • smultr­on
    Äldre 5 Nov 21:11
    #2

    Vi kommer gifta oss och äta middag med familjen på restaurang samma kväll. Någon månad efter blir det stor grillfest/picknick med alla andra som vill komma (vänner, släkt, kollegor osv). Jag tycker att ni ska göra precis som ni vill och så som det känns bra för er. 

  • Äldre 5 Nov 21:36
    #3

    Det blir då i september eller december med andra ord


    Vi ska iofs inte gifta oss borgeligt, men vi ska ha en fest ett par veckor efter vigsel på "min sida" av landet för dom som inte ville/kunde ta sig till Stockholm för vigseln.

Svar på tråden gifta sig borgerligt och sedan ha fest för nära o kära månaden efter??