• Anonym (Frågv­is)
    Äldre 1 Nov 18:17
    19947 visningar
    21 svar
    21
    19947

    Efter förlossningen, hur ser du ut?...

    Frågorna man aldrig vågar ställa till något efter de fått barn är nog många. Nu är jag själv gravid och vill gärna veta svaren :)


    Hur ser du ut, där nere?


    Hur lång tid tog det för er att få igång sexlivet?

  • Svar på tråden Efter förlossningen, hur ser du ut?...
  • Anonym
    Äldre 1 Nov 18:36
    #1

    Har faktiskt inte tittat efter och han har inte klagat =) Tror det är typ som vanligt..

  • maxmam­ma
    Äldre 1 Nov 23:14
    #2

    har aldrig haft problem där nere efter mina förlossningar. har aldrig sprukit eller nått sånt,  möjligen lite mörbultad som släppt relativt fort.

    Det värsta är väl avslagsblödningen som gör att man känner sig ofräsch där nere trots att man duschar o tvättar av sig noga flera ggr/dag.

    Har varit tillbaks i sexlivet efter ett par veckor men då har mannen fått lov att använda kondom iom att avslaget inte slutat rinna riktigt än.

    Man ska göra som man själv känner sig bekväm med, vill man inte leka i sängen på ett bra tag så är det inget fel med det, och vill man köra igång relativt fort så är det inget fel med det heller.

    Det som var varit lite halvtrist är att mjölken rann som fan ur brösten när man sexade på så det slutade med att jag fått ha bh med amningsinlägg på mig för att inte göra en sjö i sängen haha.

    men du känner själv vad du orkar o vill efter du fött ditt barn.

    önskar er lycka till o grattis till kommande bebisen.Baby 

  • Emmali­nnea
    Äldre 2 Nov 12:29
    #3

    Inga problem där nere,det syns inte att två små bebisarkommit ut alls :)

    Sexlivet kom väl igång efter ca 5-7 dagar igen medförsta barnet och efter 2 veckor med andra barnet :)

    Födde på SÄS dom har en specielteknink som hjälper till så man inte spricker därnere. Så inga sprickor och inga problem bara avslag i någon månad.

    lyckatill!! 

  • Anonym
    Äldre 2 Nov 22:34
    #4

    Har inte tittat efter så noga, men känner ganska stor skillnad. Känner mig större och det tog jättelång tid innan kroppen funkade ordentligt igen efter att barnen föddes, först nu (4 år efter första och 2½ år efter andra) kan jag känna mig någorlunda upphetsad igen men det är fortfarande inte alls som förrut. Däremot svarar min kropp bättre på beröring numera, har lättare till orgasm osv.


    Efter första barnet hade vi ser efter 3 månader, efter andra 3-4 veckor om jag inte minns alldeles galet. Fick mindre bristningar där nere vid bägge förlossningarna med inga svåra sas.


     


    Det är så himla olika för alla, precis som med allt annat Lycka till!

  • Biogra­phic
    Äldre 2 Nov 23:01
    #5

    Jag gjorde kejsarsnitt så hör väl egentligen inte hit. Men som flera andra sagt kan avslaget göra att man känner sig lite ofräsch och därmed inte så sugen på sex den första tiden.

  • Anonym (Bra!)
    Äldre 3 Nov 07:45
    #6

    Efter första förlossningen hade jag ett klipp (som sedan blev ett mycket snyggt ärr) . Det tog ca 5 veckor innan vi hade sex. Andra förlossningen. Hade fått typ två små stygn som försvann och inget gjorde ont. Tog väl kanske tre månader innan någon form av sexliv kom igång har jag för mig. Jag är väldigt nöjd med hur jag ser ut. Har ett ärr och ett par små flikar här och där som inte fanns tidigare, men vem bryr sig?! Jag märker ingen skillnad i storlek heller. Minst lika bra sex nu som tidigare, möjligen bättre!

  • Daludd
    Äldre 3 Nov 09:32
    #7
    Emmalinnea skrev 2012-11-02 12:29:24 följande:
    Inga problem där nere,det syns inte att två små bebisarkommit ut alls :)

    Sexlivet kom väl igång efter ca 5-7 dagar igen medförsta barnet och efter 2 veckor med andra barnet :)

    Födde på SÄS dom har en specielteknink som hjälper till så man inte spricker därnere. Så inga sprickor och inga problem bara avslag i någon månad.

    lyckatill!! 
    Vad heter denna teknik?
  • Emmali­nnea
    Äldre 3 Nov 12:02
    #8
    Daludd skrev 2012-11-03 09:32:18 följande:
    Vad heter denna teknik?
    Jag vet inte faktiskt... Googla å seom du hittar något, tror det varmed på tv en gång också.. :)
  • Annamo­lly
    Äldre 4 Nov 20:00
    #9
    http://www.bt.se/nyheter/boras/liten-risk-for-bristningar-vid-forlossning-pa-sas(1309884).gm

    Kanske inte en special-teknik sa mycket som att dom verkar aktivt forsoka undvika bristningar genom att lata det ta tid, medan storre sjukhus bryr sej mer om att skynda sa mkt som mojligt for att fa lediga sangar? Jag vet inte men det verkar ju nastan lite sa. Skulle vara intressant att se hur skillnaden ser ut mellan olika lander och olika sorters sjukhus (privata eller kommunala, ex). Jag har inga barn an, men jag ar jatteorolig for att fa bristningar och jag kommer valja sjukhus efter sana har kriterier.
  • Äldre 4 Nov 20:21
    #10
    Daludd skrev 2012-11-03 09:32:18 följande:
    Vad heter denna teknik?
    Kan det vara perinealskydd som menas?
    Har läst om det tidigare och det ska vara en teknik för att minska att spricka under förlossningen.
Svar på tråden Efter förlossningen, hur ser du ut?...