• thomaz­ine
    Äldre 29 Oct 19:20
    40214 visningar
    251 svar
    251
    40214

    Skånebrudar 2013

    Mitt nyaste (Och numera enda!) nöje är att planera vårt kommande bröllop! Just nu känner jag att min blivande make och övriga i umgänget får sår i öronen av mitt bröllopsprat. Tänkte därför kolla om de finns några blivande brudar här som vill agera bollplank och inspo fram till våra Stora Dagar?! :) Jag bor utanför Lund och vi gifter oss hösten 2013

  • Svar på tråden Skånebrudar 2013
  • Fröken­Mäkelä
    Äldre 29 Oct 20:09
    #1

    Jag bor norr om Landskrona och vi gifter oss också hösten 2013

  • S o H
    Äldre 29 Oct 20:15
    #2

    Mitt enda nöje just nu är oxå att planera bröllop. Jag bor i Lund och vi gifter oss nästa sommar.
    Det hade varit kul att ha någon att kunna bollplanka med... 

  • thomaz­ine
    Äldre 30 Oct 11:41
    #3

    Kul att se att det är fler än jag som vill ha bollplank


    Fröken Mäkelä och S o H, hur långt har kommit i planeringen?


    Vi ska ikväll titta på en festlokal, hoppas verkligen den är så fin som ryktet säger!

  • Fröken­Mäkelä
    Äldre 30 Oct 13:20
    #4

    Vi har bokat kyrka, festlokal, fotograf, bil till och från kyrkan. Dotterns kläder är komplett ev behöver andra skor när det väl är dags, misstänker att de hinner bli för små :( Brudklänning är beställd, även mina skor.
    Inbjudningskortens utseende är bestämt och texten är formulerad, ska göra en del av korten i jul så vi kan få iväg dem till de utländska gästerna. Såpbubblor är beställda. Lite smått är inköpt och vi börjar planera lite för hur vi vill ha vigseln och middagen men inget som är spikat. Har ju ett tag kvar. Sonens kläder och sambons kläder är inte inköpta.

    Var utanför Lund finns du? Söder, norr, ost eller väst?

  • thomaz­ine
    Äldre 30 Oct 13:35
    #5

    Oj, vad långt ni kommit! Härligt! Jag sitter och spånar och letar inspiration. Ingenting (förutom en hel drös med bröllopstidningar!) är inköpt Ska ringa till Atelje MB och boka tid för att prova bröllopsklänning. En av marskalkarna jobbar på tryckeri och fixar inbjudningarna till oss. En annan av marskalkarna är skräddare och fixar brudgummens kläder. En nära vän är florist och hjälper oss med blommorna. Är så tacksam för dessa kontakter, då vet jag att det blir precis som vi vill ha det


    Vi bor i Södra Sandby Kommer förmodligen gifta oss utanför Lund. Lokalen vi ska titta på ikväll är en gammal mölla vid kävlingeån, är där vatten så blir min blivande lycklig

  • Fröken­Mäkelä
    Äldre 30 Oct 13:42
    #6

    Var ju en hel del ni också hunnit med! Kul med kontakter som kan hjälpa till så mycket.


    Hoppas lokalen faller er i smaken. Vi valde bort den vi helst hade velat ha eller den var inte riktigt som vi förväntade oss invändigt som utsidan gjorde, den hade dessutom satt resten av budgeten ur balans så vi valde billigare alternativet och känner oss nöjda med det nu.


    Vad ska ni ha för mat? Vi ska ha buffe så försöker hitta något hyffsat alternativ. God mat så billigt som möjligt.

  • thomaz­ine
    Äldre 30 Oct 13:58
    #7

    Vi fick också välja bort de vi helst ville ha pga priset. Eller rättare sagt var det nog mest jag som hade drömmar om ett bröllop som inte föll sig riktigt inom ramen för vad som var rimligt Drömmen var ju ett slott, men vem sjutton drömmer inte om det haha. Finns en fin lokal utanför Bjärred som hade passat oss bra också, men där är jag nog lite barnslig för helst vill jag inte vara där någon vi känner gift sig... Vill ju ha -vårt- bröllop. Usch, nu låter jag som en tvättäkta Bridezilla


    Det där med maten har vi lite delade meningar om. Min sambo pratade med en vän som är hovmästare, och han tyckte att buffé var det bästa alternativet. Eftersom vi har många olika mat-krav inom bekantskapskretsen så är ju buffé verkligen egentligen det bästa alternativet. Jag är väldigt intresserad av matlagning, och tycker att upplägget av maten på tallriken är en stor del av matupplevelsen. Dock blir det ju mycket dyrare med trerätters... Och lite mer komplicerat. Så fömodligen blir det buffé för oss med Min farbror har catering i Landskrona förresten. Vet dock inte vad han tar för buffé, men kan kolla till dig

  • Fröken­Mäkelä
    Äldre 30 Oct 14:14
    #8

    Vi kommer ha förrätt som är dukad på tallriken så det blir bara varmrätten som blir buffe.
    Vad är det för firma om du har någon adress till den? Du får jättegärna kolla med honom om du vill Glad

  • Äldre 30 Oct 14:23
    #9

    Hallå tjejer! Kul att se att någon börjar en tråd för skånes blivande brudar.


    Jag har en liten fundering som jag hoppas få hjälp med...


    Jag fundersr på om jag ska ha brudklänningen hela kvällen eller om jag ska köpa en festklänning att byta om till sedan för att kunna vara lite smidigare på dansgolvet


    Hur har ni tänkt göra?

  • Fröken­Mäkelä
    Äldre 30 Oct 14:30
    #10

    Kul med fler från Skåne!

    Först hade jag tänkt ha samma klänning hela kvällen men nu vet jag inte...
    Den jag nu beställt kostar "bara" 1100kr så budget att köpa en till så därför funderar jag på om jag ska eller inte. Har hittat en kort klänning som jag också blivit förtjust i men då den bruklänningen jag fundera på kosta närmare 3000 så lade jag bort den tanken men nu kommer den mer och mer om jag ska ha två.
    Sen känns det väl lite så där att på kvällen/natten beställa taxi till hotellet och hoppa in med bröllopsklänning. Aja, får se om jag ens blir nöjd med klänningen när den kommer. Skrattande

Svar på tråden Skånebrudar 2013