• MissSe­cret
    Äldre 27 Oct 21:29
    4176 visningar
    11 svar
    11
    4176

    Vad har ni på er på kvällen?

    Hej!
    Tänker ni ha brudklänningen hela dagen och kvällen eller byter ni om till något enklare till själva festen?
    Jag tänker att det är ju ganska mycket tyg att gå runt med och den lär ju bli väldigt smutsig oxå för den delen. Hade gärna klätt om till nåt snyggt och lite festligare på kvällen...Men hur tänker ni andra?

  • Svar på tråden Vad har ni på er på kvällen?
  • ungbru­d 201212­15
    Äldre 27 Oct 21:56
    #1

    Hej!
    jag ska ha klänningen hela kvällen. när man ändå bara har på sig den en gång så vill jag gärna ha på mig den så länge som möjligt. men jag förstår din tanke. om du känner att du kommer gå runt och oroa dig för att klänningen ska bli smutsig hela kvällen så kan de nog bli svårt att slappna av och ha roligt. då skulle jag nog råda dig att byta om.

  • Äldre 27 Oct 21:56
    #2

    Som jag känner nu tänker jag inte byta om. Har jag köpt en dyr klänning ska jag ta mig tusan använda den så länge jag kan


     


    Har faktiskt aldrig varit på nåt bröllop där bruden bytt om, hade aldrig hört om det innan jag började läsa här på BT.

  • Äldre 27 Oct 22:12
    #3

    Jag ska inte gifta mig i december, utan gifte mig i augusti förra året. Jag valde att använda två klänningar och kan dela med mig av hur jag tänkte och resonerade kring saken.

    För det första så är det ju helt fantastiskt att få ha på sig en brudklänning, så tänk då att få ha två underbara brudklänningar. Vad kan vara bättre än det? Jag älskade båda mina klänningar!, och jag kände mig som en prinsessa i båda ;) Jag hade omöjligt bara kunnat välja den ena.

    För det andra så var det faktiskt skönt att få på sig en klänning utan släp och underkjol till middagen. Jag slapp ställa stolen på släpet, hålla upp släpet, få släpet trampat på och att gå på toa i den andra, kortare, klänningen var en barnlek jämfört med klänning med släp.

    För det tredje så var, trots augusti, soligt och varmt hela dagen vilket gjorde att det var ganska varmt i lokalen och att få på den kortare brudklänningen var väldigt skönt :)

    Med det sagt, så säger jag inte att jag tycker att man måste ha två klänningar och byta om, men att det kan vara skönt och roligt :) Jag bestämde mig inte förrän samma dag till 100%, så mina föräldrar tog med den kortare klänningen till hotellet och efter förrätten gick jag upp och bytte om till den :)


  • Äldre 28 Oct 10:18
    #4

    Gifte mig för snart 1½ år sedan men tänkte komma med en input ändå ;) Jag hade min brudklänning hela dagen, köper man en så pass dyr o fin klänning så resonerar jag så att då vill man använda den till max också! :)


  • Tooie
    Äldre 28 Oct 10:29
    #5

    Först tänkte jag ha ombyte men jag har ändrat mig lite... En bröllopsklänningar har du ju väldigt sällan på dig så jag vill ha den hela dagen även om det kanske blir lite jobbigt att dansa och gå på toa osv... Och så kommer ju klänningen kosta en del. Så som sagt den ska vara på. Dock kommer jag köpa en billig vit klänning och ta med utifall att (peppar peppar ta i trä) det skulle hända en fruktansvärd olycka. När vi giftet oss så är det studentider så det kommer finnas massor av billiga fina vita klänningar då som jag ska ta med mig i nödfall.

  • Äldre 28 Oct 16:31
    #6

    Vi vigs nu den 8 november på Arlanda och åker sedan med vänner till Prag och jag kommer ha den här klänningen vid vigseln och sedan en annan på kvällen.


     


  • Äldre 28 Oct 16:32
    #7

    Den här klänningen på kvällen!


     


     


     


  • maxmam­ma
    Äldre 28 Oct 17:00
    #8

    första gången jag gifte mig för flera flera år sedan så bytte jag om efter vi ätit förrätten, varmrätten desserten o tårtan, vi vigde oss ute o hade festen ute oxå på samma ställe så när jag gick in i i huset, vi gifte osshemma så gick jag in o tog på mig mina älskade skinnbyxor o ett partylinne Förvånad

    Så jag bytte inte ens om till nått kvinnligt som en annan snygg klänning eller nått.

    Denna gång när jag gifter mig så kommer jag INTE att dra på mig skinnbrallorna, de är alldeles för små nu har lixom lagt på mig en hel del sen sist haha

    hade funderinng på att köpa en till snygg klänning o byta om till men tror jag hoppar över det o har brudklänningen på mig hela tiden, som sagt har man slängt iväg x antal kronor på klänningen så vill man ju ha på sig den så länge det bara går så nu skippar jag ombytet.Drömmer

     

  • august­esen
    Äldre 28 Oct 19:38
    #9

    Jag bytte om till en ljusrosa festklänning efter det att vi dansat ett tag. Brudklänningen kändes inte särskilt tung men när jag bytt om kände man verkligen skillnaden.
    Jag hade inte bestämt mig för att byta om innan utan tog det som det kom :) En backup är alltid bra att ha OM någonting skulle hända. Vi hade inte en gigantisk budget men jag hittade en superfin kort balklänning på rean för 200:- så den fick det bli.


  • Annamo­lly
    Äldre 29 Oct 10:07
    #10

    Jag tanker absolut ha pa mig brudklanningen hela kvallen. Jag kommer inte ha slap, underkjol eller korsett pa den, utan en mer mjuk och romantisk modell som forhoppningsvis kommer att kannas ganska bekvam att ha pa sig hela kvallen. Inte en chans att jag tar av mig "prinsessklanningen" pa kvallen, jag kommer nog inte ens vilja ta av mig den nar det ar sovdags, hahah. Tank att man bara far ha den en gang, det ar ju sorgligt nar man tanker pa det! ;)

  • LadyD
    Äldre 19 Nov 12:24
    #11

    Jag har beställt 2 brudklänningar!
    En för vigsel och middan och den andra till "efterfesten".


    Jag betalade 3000 för båda.


    Mina tärnor byter också klänning efter vigseln.

Svar på tråden Vad har ni på er på kvällen?