• Äldre 24 Oct 12:25
    10956 visningar
    45 svar
    45
    10956

    Wedding planner/bröllopsplanerar bok (visa din bok lr kom med tips)

    Själv är det långt kvar tills mitt bröllop (2014) men jag är så sugen på att skaffa en bok/pärm där jag kan skriva
    ner allt från gäst lista till att förvara viktiga papper.

    Jag funderar på att göra min själv då utbudet känns sjukt litet här i sverige.

    Men har ni gjort en??

    Eller bara komma med tips på vad en sån bok kan behöva innhålla?

    Just nu är jag väl mest inne på att det ska bli roligt att få pynta en framsida.
    Men även detta hade jag tänkt ha med.

    -kalender för 2013-2014, fylla två sidor så man mest bara kan skriva något litet eller markera datum.
    -olika kategorier, som kläder , mat mm

    Funderar även på att lägga till en kategori för hälsa, kanske även en mini kalender där, så jag kan
    pricka för alla dagar jag är ute och går. Kanske klista in o skriva lite uppmuntrande ord och så.

    KOM NU MED MASSA HÄRLIGA TIPS!
    Kanske du gjorde en men insåg i efterhand att du sakna något?

    Och ni som har en, vore super gulligt om ni vill lägga in bilder =)

  • Svar på tråden Wedding planner/bröllopsplanerar bok (visa din bok lr kom med tips)
  • Äldre 24 Oct 13:14
    #1

    Jag köpte en bok på Åhléns med vit hård pärm som jag har skrivit och dekorerat själv på framsidan :) Inuti har jag ALLT!! Bilder på drömmklänningen, håruppsättningar, blommförslag, budget, gästlista etc. Mysigt att kunna sitta med mellan allt pyssel ;)

  • Äldre 24 Oct 13:51
    #2

    Aa först hade jag tänkt en sån där foto bok med papper i.. Men så kom jag på nu att det är nog mycket bättre med en pärm så man kan lätt ta ut och byta papper iaf något blir fel eller så =)

    Låter riktigt mysigt.. Ska iväg här alldeles strax och kika runt lite.. Är så sjukt pyssel sugen hehe
    Så fort jag kommit igång lite tänkte jag lägga ut bilder här =)

  • Äldre 24 Oct 20:43
    #3

    Köpte en liten pärm idag, men nu börjar jag tveka och undrar om det inte är bättre med en a4 pärm iallafall??

  • Fremm
    Äldre 24 Oct 20:49
    #4

    Jag är rätt tråkig, jag har en vanlig pärm som jag ha flikar i med olika kategorier på allt jag samlar på mig, sen har jag en skrivbok som jag oxå gjort flikar i där jag antecknar saker jag kommer på när jag inte har datorn tillgänglig.... det mesta har jag faktiskt i datorn, på ett usb-minne, checklistan och allt annat är i flikar i ett excel-ark, där är jag inne och pillar lite då och då... känns som om pärmen blir inaktuell på allt sånt hela tiden... däremot har jag skrivit ut bilder på klänning, frisyr, blombukett med mera, har varit bra att ha när man besöker frisören med mera...

    Sen för att samla allt något så när så har jag börjat blogga, mest som en dagbok för mig själv om vad jag står i planeringen, vad jag funderar över och lite inspirationsbilder... tänkte att det kunde vara kul att göra en form av bok efteråt när allt med bröllopet är över... men just nu hinner jag lixom inte uppdatera och pyssla i pärmen då jag har/hade betydligt mindre tid på mig att planera mitt bröllop. Började i juli och vi gifter oss vid nyår i år... så jag får väl pyssla ihop något i efterhand för visst är det roligt att ha och spara...

    Ska bli kul att se din MissTC och gärna andras oxå om de vill visa här i tråden! :)


  • Äldre 24 Oct 21:48
    #5

    Att ha allt på datorn är ju smidigt det med =)  O förstår om du har fullt upp om ni gifter er så snart =)

    Men varit så sugen på att pyssla.. Har en blogg, men låter den vila lite nu.. Vi förlovar oss i december så hela
    det här med bröllop är ju inget speciellt många vet. Men så fort jag får "berätta" så kommer jag antagligen
    blogga som en tok igen =)

    Håller på grejar lite med pärmen nu (den lilla).. Men får se om jag börjar om med en a4 sen.. Tänkte ta lite kort
    imorgon när det är lite bättre ljus, så då lägger jag upp någon bild =) Inte för att det är mycket att se än såläng hehe

  • Äldre 25 Oct 17:56
    #6

    Har inte kommit så långt än.. Köpte ju en lite mindre pärm som var i papp, förutom ryggen.
    Har målat hela med akryl färg för att få den vit.. Men nu funderar jag ju på att göra om en a4 pärm istället.
    Ska iallafall sätta det vita tyger på ryggen på den lilla och sen något band..

    Återkommer med fler bilder när jag har kommit lite längre =)


  • Äldre 11 May 23:37
    #7

    Inte riktigt färdig med den, för tog en paus i planeringen.. Men nu är jag på g igen =)

    Så här ser den ut än så länge..

    Puffar lite för tråden med =)


  • BellaB­ella
    Äldre 12 May 09:25
    #8

    Hej! Vilken rolig tråd!
    Pärmen blev jättefin med bandet runt. Jag har själv funderat på att fixa en fin pärm, och blev väldigt inspirerad av din och kommer göra något liknande
    Fint, enkelt och romantiskt {#emotions_dlg.flower}
    Vad målade du pärmen med om jag får fråga?
     

  • Äldre 12 May 22:49
    #9

    Hej hej =)

    Pärmen var brun/papp med en blå rygg om jag minns rätt.. Jag målade hela pärmen med vanlig akryl färg från clas ohlson.. Sen limade jag på vitt tyg på ryggen. Tror jag målade den två gånger för att få den så vit som möjligt.
    Målade även ryggen.. Sen lima jag fast bandet.. Rosetten gjorde jag efteråt. Funderade ett tag på att låta det hänga kvar lite band på sidorna så man kunde knuta när man stänger den. men kände att det blev för mycket rosetter då hehe..
    Jag använde mig av något tyglim som var gulfärgat.. det syns inte alls i genom och sitter jätte bra!
    Vet inte om jag är klar med den =)

    Sen har jag köpt färgat/hårt papper i olika nyanser av färgen som jag vill ha på bröllopet, som ska sitta i...

    Va roligt att du gilla den =)

    Lägg gärna upp en bild du med sen =) Vore kul om fler la upp bilder så kan vi inspirera varandra =)

  • BellaB­ella
    Äldre 12 May 22:55
    #10

    Absolut! Jag ska ge mig ut på jakt efter pärm i veckan och återkommer när jag hittat en  Solig

Svar på tråden Wedding planner/bröllopsplanerar bok (visa din bok lr kom med tips)