• EmIg
    Äldre 15 Oct 19:03
    2616 visningar
    5 svar
    5
    2616

    Tips på bröllopsresa

    Jag och min M2B är i full diskussion kring bröllopsresa och destination, och hittils är vi inte helt eniga. Vi har båda tänkt oss en resa på mellan trettio och femtio tusen men är oeniga om vad som ger bäst för den enorma summan. 

    Jag själv tänker att Maldiverna är nu eller aldrig (jag menar, jag kommer ju aldrig betala så mycket pengar någon annan gång och åka dit) medan han kan tänka sig att stanna inom Europa - typ lyxa till det helt galet i Italien eller franska riverian.

    Vad säger ni? Vart åker ni? Diskuterar ni också eller är ni eniga?

    Det enda jag vet är att Thailand, Malaysia, Spanien & Grekland inte är ett alternativ men annars får ni gärna komma med förslag, tips och inspiration :) Nämn gärna pris-klass också om ni vet det.

    STORT tack på förhand! 


  • Svar på tråden Tips på bröllopsresa
  • Pillan
    Äldre 15 Oct 19:59
    #1

    Mina föräldrar var och dök på Maldiverna när jag var liten och säger att där var jättefint. Det är 10-15 år sen. Vet inte vad det kostar men ni får mer för pengarna när ni väl är där skulle jag tro så blir riktigt lyxigt det med. Själv funderar vi på att åka till Brasilien för det är ett drömresemål för båda.

  • Aniara­4
    Äldre 15 Oct 21:34
    #2

    Jag tänkte som du, att är det någon gång man slår på stort med en dyr resa är det på bröllopsresan, så jag fick igenom förslaget om Maldiverna. Solig
    Det är onekligen rätt dyrt - det där med att få mer för pengarna gäller verkligen inte på resorterna. Vi valde ett av de billigaste ställena (och den näst enklaste typen av rum, alldeles tillräckligt fint för oss) och bokade reguljärflyg via skyscanner eller vilken sajt det nu var. På så sätt, och genom att inte åka när det var högsäsong, fick vi resan och två veckor all inclusive för under 40 000:- för båda. Sen tillkom det två hotellnätter, en i Male för att flygbolaget jiddrade med flighten, och en planerad i London för att flygtiderna blev bäst så, och så utflykter och extragrejer, så totalt blev det nog 50 000:-.

    Men härligt var det med sol och bad och snorkling i mitten av november!

  • Tokig
    Äldre 15 Oct 22:19
    #3

    Finns ju massvis av härliga resmål.


    När ska ni åka? Vad är ni ute efter, barfotaliv eller äventyr?


    För 30-50 000 så kommer ni ju rätt långt.


    Ni får en riktigt flott kryssning i Västindien till exempel. För så mycket pengar har ni t om råd att lägga till extra tid i New York eller Miami eller var ni nu vill hoppa på båten i från.


    Sydafrika är ju fantastiskt... funkar nästan året om och har allt. Fina stränder, safari, mat- och dryck, kultur och äventyr.


    En klassisk kombinationsresa är ju Sri Lanka/ Maldiverna. Softa alternativ bägge två. Men Sri Lanka har lite mer kultur medan Maldiverna är 100 % barfotaliv.


    Mauritius har ofta honeymoon erbjudanden. Om man kan visa upp ett vigselintyg som är mindre än 7 månader gammalt så bor t ex bruden gratis...


    Italien är ju magiskt rätt årstid. Hyr en bil och kör mellan Milano till Rom. Upplev Positno, Cinque Terre, ta in på små pensionat och lev den italienska, romantiska drömmen. Områdena kring Gardasjön och Comosjön är magiskt vackert...


     

  • anette­83
    Äldre 17 Oct 11:27
    #4

    Vi åkte till Barbados på vår bröllopsresa i Juni.. lite riskabelt med tanke på att deras regnsäsong börjar i juni/juli men vi hade superfint väder hela tiden (12) dagar och vilket paradis vi kom till!! Superfint (på västkusten), hamnade på ett superbra hotell med jättetrevlig personal och mycket god mat. Absolut något jag varmt kan rekomendera!! Hjärta Hoppas att vi får möjlighet att åka dit igen!

  • ciwi
    Äldre 17 Oct 12:37
    #5

    Hejsan.
    Vi har planer på att åka över till USA. Först vara några dagar i New York, och sen åka antingen på en kryssning runt Bahamas eller stanna på någon av öarna på Hawaii.
    Swansons.se har många Usa Alternativ :)

Svar på tråden Tips på bröllopsresa