• kriben
    Äldre 8 Oct 10:32
    9206 visningar
    34 svar
    34
    9206

    Jag lever i ett lyckligt förhållande - fråga mig vad du vill

  • Svar på tråden Jag lever i ett lyckligt förhållande - fråga mig vad du vill
  • Äldre 8 Oct 10:50
    #1

    Man får helt enkelt hoppas att alla dels här inne på bröllopstorget (som planerar bröllop eller är relativt nygifta) men även i verkliga livet faktiskt lever i lyckliga förhållanden så jag förstår inte riktigt vad du vill med tråden faktiskt. 

    Jag lever också i ett lyckligt förhållande (faktiskt) trots att vi har haft stora motgångar, men vi anser att det bara gjort oss starkare. Vi har dessutom bråkat och haft kriser. 

  • Äldre 8 Oct 10:53
    #2

    Samma här. Vi träffades ganska unga och har "bara" varit ett par i ca 7år, men vi har redan hunnit gå igenom mycket mer än många andra och tagit oss ur det starkare. Vi har ett lyckligt och bra förhållande, men vi bråkar och har heta diskussioner också ibland. Det för oss och förhållandet framåt :)


  • BlåAug­ustibr­öllop
    Äldre 8 Oct 10:58
    #3

    Fråga  mig vad du vill konceptet försöker hitta sin väg från familjeliv.se hit.
    Tror att ditt inlägg skulle få bättre respons där. Kanske mer av den respons som du vill ha/förväntar dig.

    Jag kan bara hålla med föregående inlägg - du är inne på ett bröllopsforum - de flesta här lever i ett lyckligt förhållande.

    Men ska man vara sån så kan jag ju fråga vad du anser ett lyckligt förhållande är. Hur definierar man ett lyckligt förhållande enligt dig? När går ett förhållande från lyckligt till olyckligt enligt dig?

    P.S. Jag lever också i ett lyckligt förhållande! Extra lycklig nu - nygift och haft en alldeles underbar smekmånad i Jamaica och NY i somras!

  • Äldre 8 Oct 10:58
    #4

    vad är det för frågor du vill ha TS? 
    vad äter ni till middag, om ni aldrig bråkat, om ni är lyckligare än medelsvensson?

    förstår inte syftet med denna tråd alls. 

  • kriben
    Äldre 8 Oct 11:10
    #5

    Jaha, jag tyckte bara att det var en kul kategori.

    Min tolkning när ni hugger som kobror är att alla kanske inte är så lyckliga. Så då kanske det kan vara bra att fråga någon som faktisk är lycklig.

    Jag tror inte att alla som gifter sig är lyckligare än andra.

  • Äldre 8 Oct 11:19
    #6

    hoppsan, att folk "hugger som kobror" vet jag väl inte om jag direkt håller med om. Det enda folk frågat är var syftet är med tråden och vad du menar för frågor. 
    Du har ju även fått en fråga av Blåaugustibröllop om det nu var något sådant som du menade i form av frågor.

    Lite komiskt är det ju att du istället för att svara antyder att alla här inte är lika lyckliga som du. Måste vara fint att sitta där uppe på piedistalen.Vilken tur att du har ett lyckligt förhållande, annars hade det kanske varit lite ensamt menar jag ;) 
     

  • kriben
    Äldre 8 Oct 11:33
    #7

    Jag tänkte mig frågor i stil med "Vi bråkar ofta om pengar".

    Och då kunde jag ge tips. Det är nämligen en sak som vi har löst på ett super bra sätt. Men det tänker jag inte svara på nu.

    Starta era egna frågor istället för att hacka på mina. Ingen kommer ju att våga fråga mig nåt nu efter era inlägg.

    Men det kanske är en bra idé att gå till familjeliv istället. Här på Bröllopstorget verkar det inte vara så högt till tak.

  • Äldre 8 Oct 11:33
    #8

    Vad är du ute efter för typ av frågor då?

    Hur kommer det sig att ditt förhållande är så bra?
    Hur löser ni vardagsproblem utan att bråka?
    Osv...

    Jag förstår inte riktigt syftet med tråden, men du får gärna upplysa mig Glad 

    Själv har jag nog hittat den perfekta maken, vi har väldigt roligt ihop och vi är på samma nivå i livet.
    inga problem här som jag vill ha hjälp att lösa, om det var det som var syftet med tråden Glad 

  • Äldre 8 Oct 11:46
    #9
    kriben skrev 2012-10-08 11:33:17 följande:
    Jag tänkte mig frågor i stil med "Vi bråkar ofta om pengar".

    Och då kunde jag ge tips. Det är nämligen en sak som vi har löst på ett super bra sätt. Men det tänker jag inte svara på nu.

    Starta era egna frågor istället för att hacka på mina. Ingen kommer ju att våga fråga mig nåt nu efter era inlägg.

    Men det kanske är en bra idé att gå till familjeliv istället. Här på Bröllopstorget verkar det inte vara så högt till tak.
    ok, men det kan vara bra att skriva en mer utförlig trådstrart så att andra forumsmedlemmar förstår syftet med din tråd. Det är ju trots allt ett diskussionsforum och inte blogginlägg som det handlar om. 
    Och jag vill även poängtera att ingen hackade ju på dina frågor, du har ju, om du ser tillbaka till det du skrivit innan denna kommentar, inte ens skrivit exempel på frågor du menade. 
     
  • Äldre 8 Oct 11:47
    #10
    kriben skrev 2012-10-08 11:33:17 följande:
    Jag tänkte mig frågor i stil med "Vi bråkar ofta om pengar".

    Och då kunde jag ge tips. Det är nämligen en sak som vi har löst på ett super bra sätt. Men det tänker jag inte svara på nu.

    Starta era egna frågor istället för att hacka på mina. Ingen kommer ju att våga fråga mig nåt nu efter era inlägg.

    Men det kanske är en bra idé att gå till familjeliv istället. Här på Bröllopstorget verkar det inte vara så högt till tak.
    Men oj då, du behöver inte bli arg. Du hade en ganska intetsägande TS där man inte alls förstod vad du ville få fram. Det kändes mer som en skryt-tråd än en rådgivningstråd.

    Och det där med ekonomin är ju så olika för alla familjer. Vad som är "super bra" för er behöver inte alls betyda det för någon annan. Men eftersom jag är ruskigt nyfiken av mig är jag ändå intresserad av vilken lösning ni har använt när det gäller ekonomin.  
Svar på tråden Jag lever i ett lyckligt förhållande - fråga mig vad du vill