• goli
    Äldre 7 Oct 13:27
    1418253 visningar
    3377 svar
    3377
    1418253

    Orientaliskt bröllop

    Hej!

    Tänkte att detta skulle bli en samlingsplats för alla med frågor samt erfarenheter av allt som har med orientaliska bröllop att göra: lokal, orientalisk buffé, sofreh aghd, vigsel mm mm.

    Välkomna!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-13 12:57
    Vi som planerar bröllop i denna tråd är:

    Pagnie (13 juli 2013)
    Kitkät (27 september 2013)
    TS (3 augusti 2013)

    Men vi välkomnar fler så joina oss gärna!

  • Svar på tråden Orientaliskt bröllop
  • Äldre 28 Apr 11:25
    kitkät skrev 2014-04-22 20:13:36 följande:

    Hej flickor! Kikar in här och kollar läget! :)


    Hur mår ni allihop?
    Pagnie vad stor du blivit! Nu är det inte alls långt kvar för er. Hur känns det? Hur har graviditeten varit hittills för dig? 

    Om någon undrar så mår jag bara bra! :) 
    Vi kom hem från Rom förrförra veckan. Vi var där tillsammans med mina föräldrar och bror, firade mammas och pappas 30-årsäkenskap! Det var väldigt mäktigt med alla fina byggnader, kyrkor, Vatikanstaten och Colosseum men i övrigt tycker jag att Rom är överskattat. Stockholm är mycket vackrare enligt mig! 

    Och till sommaren planerar vi att kanske resa till värmen i någon vecka och sedan ta en resa i samband med vår bröllopsdag. Tänk att vi redan varit gifta i snart sju månader! Det känns som igår... men ändå så långt bort. 

    Hur går det för er andra då? Någon mer som planerar barn eller blivit med barn? 

    Pagnie, har ni bestämt er angående flytt till Örebro? 


    Kitkät!!!! vad jag har saknat dig. jag går in och kollar jämt för att se om du kommer in. så mer inlägg uppskattas när helst du har tid. jag är ju gravidledig nu så jag måste göra något på dagarna. haha.

    vad härligt med rom. skulle så gärna vilja åka dit. så någon gång blir det allt. 30 år det är inte alls illa pinkat måste jag säga. vad härligt när man kommit så långt. undra var vi är om 30 år tjejer.

    vad skönt med lite värme. vi funderar också på lite värme. i augusti. vi är bjudna på bröllop då så vi kommer kanske åka till spanien och vara med på det i augusti men vi får se. vi måste se när tösen kommer först.

    jag måste faktiskt erkänna att jag mår mycket bättre än jag förtjänar. har haft en helt fantastisk graviditet med mycket mindre krämpor än dom flesta andra så ibland känner jag mig inte ens gravid. förutom den där boaormen som trycker ut fötterna genom magen ibland.
    nu är det 57 dagar kvar sen hoppas jag att vi har den lilla här hos oss då. nästa vecka den 9/5 så åker vi till ullared och ska shoppa loss ordentligt. bästa butiken ever. har ju inte köpt så mycket småsaker till bebisen än. allt stort och kläder är ju klart men allt annat är kvar och det har jag medvetet sparat till denna helgen. allt är ju så billigt där.

    Ja vi har bestämt. Rami fick the final say så att säga. vi stannar här ett år till och nästa sommar kommer vi till örebro. då börjar både han och jag att plugga. så blir vi kvar där och kommer antagligen köpa hus efter studierna i örebro.
    Jag är lite ledsen att det inte blev i år men jag förstår honom med. Så det ska nog bli bra.

    hur går det med allt annars då kitkät? fått allt i ordning i lägenheten? trivs ni? hur går det med jobbet?
  • Äldre 29 Apr 19:21

    Pagnie, 

    Jag saknar dig också, men det känns som att tiden till att sitta här och skriva inte längre finns, i alla fall inte i samma utsträckning som när hela ens liv kretsade kring bröllopsplanering. Jag trodde aldrig jag skulle säga det, men jag kan sakna dom tiderna ibland. Inte planeringstiden, men att planera med er, diskutera och bolla ideér, göra listor (som jag och du gjorde tillsammans) etc. Det var en rolig tid vi delade ihop!

    Vad tänkte ni köpa till bebisen i Ullared? Jag har aldrig varit där... kanske värt att åka dit när man väntar barn. Haha. Det är väl dyrt med bebisgrejs annars. 

    Vi mår bara bra, har kommit i ordning mer och mer här hemma och nu äntligen börjar det kännas som ett riktigt hem. Och så måste jag erkänna att vi börjar bli lite sugna på barn. Men det kommer när tiden är inne för oss! :) 
    Kanske kan tajma in det till när du och Rami flyttar till Örebro så kan vi hänga ihop med barnen? Och om vi får en pojke så kan vi tvinga dom att bli kära i varann. Och så blir vi släkt och lever lyckliga i alla våra dar. Haha. 

    Det måste kännas väldigt speciellt att vänta första barnet. Kan inte ens föreställa mig hur det känns. Det går nog inte att jämföra med något annat. 
    Börjar du bli nervös inför förlossningen? Eller känner du dig lugn?

    Någon annan som väntar barn och vill berätta för oss? 

    Föresten, jag kom att tänka på Mustikka häromdagen. Det var längesen vi hörde något från henne. Hoppas hon mår bra! 

  • Äldre 30 Apr 11:13
    kitkät skrev 2014-04-29 19:21:05 följande:

    Pagnie, 

    Jag saknar dig också, men det känns som att tiden till att sitta här och skriva inte längre finns, i alla fall inte i samma utsträckning som när hela ens liv kretsade kring bröllopsplanering. Jag trodde aldrig jag skulle säga det, men jag kan sakna dom tiderna ibland. Inte planeringstiden, men att planera med er, diskutera och bolla ideér, göra listor (som jag och du gjorde tillsammans) etc. Det var en rolig tid vi delade ihop!

    Vad tänkte ni köpa till bebisen i Ullared? Jag har aldrig varit där... kanske värt att åka dit när man väntar barn. Haha. Det är väl dyrt med bebisgrejs annars. 

    Vi mår bara bra, har kommit i ordning mer och mer här hemma och nu äntligen börjar det kännas som ett riktigt hem. Och så måste jag erkänna att vi börjar bli lite sugna på barn. Men det kommer när tiden är inne för oss! :) 
    Kanske kan tajma in det till när du och Rami flyttar till Örebro så kan vi hänga ihop med barnen? Och om vi får en pojke så kan vi tvinga dom att bli kära i varann. Och så blir vi släkt och lever lyckliga i alla våra dar. Haha. 

    Det måste kännas väldigt speciellt att vänta första barnet. Kan inte ens föreställa mig hur det känns. Det går nog inte att jämföra med något annat. 
    Börjar du bli nervös inför förlossningen? Eller känner du dig lugn?

    Någon annan som väntar barn och vill berätta för oss? 

    Föresten, jag kom att tänka på Mustikka häromdagen. Det var längesen vi hörde något från henne. Hoppas hon mår bra! 


    Ja det hoppas jag så det inte bara är jag som sitter och tänker på dom gamla tiderna ;) jag tror vi alla saknar det där lite.
    jag skickade ett mejl till dig också kitkät om du inte såg det.

    Oh i ullared ska vi köpa allt "smått", typ täcke, kudde, sängkläder, vagnmobil, sängmobil, dinglisar, babygym, handdukar, salva, olja, duschcreme, amningsinlägg, blöjor och massa sånt. Som sagt vi har ju bara köpt det stora och kläder än så länge.

    hihi ja jag förstår det. det är fantastisk speciellt att vänta första barnet. tror inte alls att det blir likadant med andra faktiskt. du det låter som en bra idé. jag beställer en pojke från er då. hihi

    nej jag är faktiskt rätt lugn inför förlossningen ändå. trodde jag skulle vara mer nervös men det känns helt okej. just nu vill jag bara att tiden ska gå snabbare så att vi faktiskt är där någon gång.

    ja jag har också tänkt på mustikka. dom försökte ju med barn. hoppas det går bra för dom. skulle vara roligt att höra av henne.

    när var det ni skulle åka utomlands igen? ni hade väl fler resor planerade?
  • Äldre 12 Jun 22:22

    jag undrar hur mycket ni har betalat för bruduppsättning? Ingick provuppsättning eller bara konsulation? och vem var stylisten?

    Jag har bokat tid hos fadi i rinkeyby och bokade tid för provuppsättning idag, när jag går dit så pratar han bara och sen var det klart. Han sa att det bara ingick konsultation och inte provuppsättning. Blev riktigt upprörd eftersom det inte var det hon sa på telefon. Nu vet jag inte om jag ska avboka min tid där eller göra uppsättning där utan prov....

  • Äldre 12 Jun 22:28
    Chamelius skrev 2014-03-11 18:56:44 följande:

    Och...vi blir ca 100pers. Räknar med ett bortfall på 12% av dessa??jag har??trots att jag är libanes???i stort inga släktingar i Sverige..+ att det är så sjukt dyrt då vi är för få för de orientaliska ställena där typ allt ingår i priset...


    Hej Chamelius, ska också gifta mig och ha 100 gäster. kände igen mig själv så mycket i det du skrev. Jag vill gärna ha Lorens (Lorenzo) kontakt uppgifter och se om han är ledig och hur mycket han tar då jag är osäker på det ställe jag bokat...
  • Äldre 10 Jul 13:03

    Hej!

    Jag ska gifta mig sommaren 2015 och undrar om någon vet ifall det finns någon fin lokal i Östergötland, gärna Linköping/Norrköping. Eller finns alla fina i Stockholm?

    Tack!!

  • Äldre 28 Jul 23:54

    Är det någon av er alla som har använt er av lite mer exklusiva soffor elles stolar till brudparet? Jag är från Irak och vi brukar ha typ en soffa eller schäslong. Vet nån vart man dka vända sig för att få tag på såna i stockholm? Har letat jätte mucket men verkar inte hitta nån som hyr ut sånt!

  • Äldre 12 Dec 10:51

    Sufia, har inte den lokalen/cateringen det? Jag vet att många har haft "soffa" istället för stolar för brudparet, men då har det dock vart i Göteborg.

  • Äldre 30 Mar 00:07

    Hej tjejer, undrar om ni finns kvar här ännu. Jag drog mig undan här ett tag var tvungen att lägga ifrån mig allt bröllops grejer. Allt gick så fel på vårt och jag kunde släppa det tills vår video och bilderna kom, dem var horribla vi fick inte många bilder man tyckt om och man såg att jag var irriterad på många bilder pga fotografen, jag kunde helt enkelt inte sluta tänka på det och alla härliga bröllopskommentarerna bara påminde mig om allt och så känslig som jag är så höll jag mig borta, min man tyckte inte det var bra att jag var inne här så ofta sen efter en tid bara glömde jag bort det, det är hemskt jag glömde bort denna härliga gäng med tjejer. Och gissa om jag inte drömde om ER inatt, hur sjukt som helst vet inte ens vad ni heter haha men jag kallade er efter era Alias här. Minns inte era ansikten men vi träffades på en mässa för föräldrar, det bara blev så att vi alla skulle dit och träffades =D Hahah kanske jag drömmer i framtiden u never now ;)

    Hoppas ni fortfarande är i gång, ser att de ganska tyst här men ni kanske har någon orientaliska fruar på g någonstans. Har så mycket att berätta, har vunnit the jackpott också för den delen, Fick tvillingar en dotter och en son dem är nu snart 5 månader =) Ojj vad roligt det skulle vara att kunna catcha upp här igen.

    Hur mår ni och vad händer hos er? Pagnie STORT GRATTIS till världens härligaste skatt man kan få i livet, visst är det underbart? Har inte hunnit läsa så långt men jag hoppas att ni alla mår bra och att ni ser det här =)

  • Äldre 2 May 19:13

    Mustikka, så underbart att höra från dig. Har tänkt mycket på dig och hoppats få höra från dig igen. Varit orolig att något hänt dig. Jag har slutat hänga här men kikade in för att se om någon av er hade uppdaterat! Grattis till tvillingarna! Vad kul att höra! Tänk att det var SÅ längesen vi hördes att du inte bara numera är gift, du är också mamma. Chockad jag blev när jag läste det. Jag glömde för en sekund bort att det var nästan två år sedan vi gifte oss allihop. Bor ni kvar i Finland? Hur mår du annars? 

    Tråkigt att du känner dig besviken över bröllopsdagen, men vet du vad? Alla är mer eller mindre besvikna över saker och ting från sitt bröllop. Alla detaljer blir aldrig exakt som man tänkt sig. Klart det är trist att du är besviken över det stora hela.... Men dagen är förbi och hur mycket du än ältar det så kommer det inte leda till något bättre. Fokusera nu istället på vad du har idag. Du har en fin man och två barn! Det är resultatet av ert bröllop, även om du tycker att den inte var så lyckad. 

    Pagnie har jag ingen kontakt med tyvärr, men goli och jag mejlar ibland. Kan berätta att goli också blivit mamma, till en underbar pojke. Det är bara jag kvar, som är icke-mamma. Men det kommer inte som en överraskning kanske, med tanke på att jag var minst sugen på barn när det begav sig. Medan ni andra gjort barn så har vi har dock rest en del sedan vi gifte oss, vi har hunnit med Mauritius, Italien, Kroatien och Ungern. I höst ska vi på bröllop i Grekland! Haha skämtosido nu... vi måste höras oftare! Våra män heter ju samma sak så vi har ett speciellt band! Haha. Puss och kram på dig! Skriver ett privat meddelande till dig nu. 

  • Äldre 10 Feb 00:02

    MEN att vi lyckas missa varandra, var inne några gånger men trodde inte ni var aktiva. Skriver ett privat meddelande till dig och hoppas du ser den :D Kanske i dag eller om ett år, vilket som så kommer det att bli en glad dag =) Kramar

  • Äldre 12 Feb 19:08
    mustikka skrev 2016-02-10 00:02:04 följande:

    MEN att vi lyckas missa varandra, var inne några gånger men trodde inte ni var aktiva. Skriver ett privat meddelande till dig och hoppas du ser den :D Kanske i dag eller om ett år, vilket som så kommer det att bli en glad dag =) Kramar


    Mustikka!!! Åh jag fick bara ett infal att gå in och kolla där var du. Jag saknar att prata med er tjejer. grattis till tvillingarna. :D så underbart att höra.
    Och som Kitkät sa så är alla mer eller mindre missnöjda med saker. det är jag också men man får se det för vad man fick. en underbar man ;)

    Nu har min lilla skitunge blivit snart 2 år. hon fyller i juni. Jag är mitt uppe i studierna för att bli barnsjuksköterska och snart är det väl dags för barn nummer 2 skulle jag tro. haha. Vi får se när det blir.

    Hur har du det nu för tiden?

    Kitkät? är du inne här någon gång. hoppas du kommer in och kollar snart igen.
  • Äldre 17 Mar 15:16

    Hej! Jag söker par som gifter sig sommaren/tidig höst 2016 till en dokumentär TV-idé. Vi önskar att få följa paren från Bröllopsdagen och några ggr efteråt. Jag berättar gärna mer över telefon eller via mail. Det är ett seriöst och vackert program, givetvis utgår ersättning. MVH Ann-Sofie   ann-sofie.andersson@warnerbros.se  070-606 22 00 är mina kontaktuppgifter!

  • Äldre 30 Oct 01:10

    Hej! skriver som jag skrev i ett annat inlägg om detta alldelles nyss! :) 
    Jag vet att www.eventochbrollop.com är duktiga på orientaliska bröllop och liknande, dem hade lite olika tjänster och allt var billigt så vi hyrde dj och två magdansare eller magdansös kanske det heter av dem och ville ha kurdiskt/persiskt tema på bröllopet så vi blev nöjda! :) 
     jätteduktiga och väldigt prisvärt! så personligen rekommenderar jag eventochbrollop.com 

  • Äldre 25 Oct 09:38
  • Äldre 30 Oct 20:28

    Hej tjejer,

    gifter mig 2018 och söker förgäves efter en grupp som kan spela dawol u zurna.
    Kan ni snälla tipsa vilka jag kan ha, nr eller instagram/facebook? 

    Med vänliga hälsningar
    Tara Saleh

  • Äldre 7 Jan 20:58

    Hej tjejer! Är någon här och kikar ibland? Jag kollade in här nu och vill bara skicka en hälsning. Hoppas allt är bra med er. Pagnie, bor ni i Örebro numera?

Svar på tråden Orientaliskt bröllop