• goli
    Äldre 7 Oct 13:27
    1423693 visningar
    3377 svar
    3377
    1423693

    Orientaliskt bröllop

    Hej!

    Tänkte att detta skulle bli en samlingsplats för alla med frågor samt erfarenheter av allt som har med orientaliska bröllop att göra: lokal, orientalisk buffé, sofreh aghd, vigsel mm mm.

    Välkomna!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-13 12:57
    Vi som planerar bröllop i denna tråd är:

    Pagnie (13 juli 2013)
    Kitkät (27 september 2013)
    TS (3 augusti 2013)

    Men vi välkomnar fler så joina oss gärna!

  • Svar på tråden Orientaliskt bröllop
  • Äldre 7 Jan 20:53

    Ojojoj hur kan jag ha missat den här tråden, men verkar som jag är sent ute och ni alla redan har haft bröllop? Jag ska gifta mig 1/8 i år och letar en hår och makeup stylist. Har ni några tips så här i efterhand? 

  • Äldre 11 Jan 20:01

    tyst här i tråden nu måste jag säga. tänkte berätta att vi äntligen har köpt barnvagn


  • Äldre 16 Jan 21:06

    Kitkät, vilka fantastiska bilder! Verkar som att ni har haft en superhärlig smekmånad. Och era bilder får mig att längta tillbaka till Bali... suktar efter en ny semester med sol, bad och utsökt mat... Tack för att vi fick ta del av era bilder! Och jag har saknat dig också!!!!

    Pagnie, vilken söt gravidmage du har fått! Var ju ett tag sedan du la upp den bilden och tror säkert att du har blivit ännu större nu. Och grattis till barnvagnen! Vet att ni inte har fått använda dem på riktigt än men är ni nöjda? Kanske kan få låna någon annans ungar och provköra barnvagnen? Skrattande

    Lavelii, när bär det av till solen? Låter som att ni har en massa spännande att se fram emot? Och du får förlåta att jag frågar något som du säkert har skrivit innan men vart var det ni skulle åka? Och hur länge kommer ni att vara borta? Hoppas att ni får en underbar resa!

    Ja, tjejer. Jag och maken jobbar på som vanligt. Här är det rejält mycket snö. Vackert men kallt! Tycker om snö men börjar längta till sommar och sol, som sagt.
    Jag och maken fick en härlig start på året, på nyårsafton tog jag ett grav-test som visade sig vara positivt. Blev så överlyckliga men vi vågade inte riktigt tro på plusset så vi skyndade iväg till apoteket och köpte ett digitalt test för att vara riktigt säkra. Glad Och den var också positiv. Så glada som vi var kunde vi inte hålla oss utan berättade för våra familjer. Blev många glädjetårar. Tyvärr så varade det inte länge då jag fick ett tidigt missfall för inte så länge sedan. Underbart blev kort för vår del. Men men, sånt som händer och det är tydligen mycket vanligt med tidiga missfall. Men vi ska självklart fortsätta försöka och inte ge upp. Får hålla tummarna för att det ska gå nästa gång. Mitt humör har varit rena berg-och-dalbanan, har inte riktigt orkat med saker och ting. Men nu börjar saker o ting återgå till det vanliga igen så nu ska jag försöka vara lite mer aktiv här igen!

  • Äldre 16 Jan 21:16
    klili, grattis till t kommande bröllop! Var kommer det att hållas? Det är aldrig försent att fråga sånt, tvärtom så finns det en massa brudar i den här tråden med mycket erfarenhet så det är bara att fråga på!

    Jag fick mitt hår fixat av en kille som heter Gabi och jobbar i Södertälje. Tyvärr vet jag inte vilken salong han jobbar på. Jag bokade nämligen en annan kille som heter Karam och jobbar på en frisörsalong i Stinsens köpcentrum, Häggvik. Men två dagar före vårt bröllop fick jag ett telefonsamtal om att Karam hade fått förhinder. Jag fick självklart panik men som tur var lyckades de på frisörsalongen boka in Gabi istället som kom hela vägen från Södertälje. Och han var superduktig, jag blev så otroligt nöjd!

    Sminket fick jag fixat på Make-Up Store, oxå på Stinsen. Det var en tjej som heter Mimmi som sminkade mig. Till en början var det meningen att en annan skulle ha sminkat mig men så byttes deras scheman och jag fick Mimmi istället. Och där hade jag också sån otrolig tur. Hon är sjukt duktig och är väldigt passionerad när det gäller sminkning och styling. Hon kan verkligen sina grejer. Så jag var jättenöjd och rekommenderar båda!

    Vad hade du tänkt dig för typ av sminkning och håruppsättning? Hur långt har ni kommit med planeringen?
  • Äldre 17 Jan 19:24
    goli skrev 2014-01-16 21:06:22 följande:
    Kitkät, vilka fantastiska bilder! Verkar som att ni har haft en superhärlig smekmånad. Och era bilder får mig att längta tillbaka till Bali... suktar efter en ny semester med sol, bad och utsökt mat... Tack för att vi fick ta del av era bilder! Och jag har saknat dig också!!!!

    Pagnie, vilken söt gravidmage du har fått! Var ju ett tag sedan du la upp den bilden och tror säkert att du har blivit ännu större nu. Och grattis till barnvagnen! Vet att ni inte har fått använda dem på riktigt än men är ni nöjda? Kanske kan få låna någon annans ungar och provköra barnvagnen? Skrattande

    Lavelii, när bär det av till solen? Låter som att ni har en massa spännande att se fram emot? Och du får förlåta att jag frågar något som du säkert har skrivit innan men vart var det ni skulle åka? Och hur länge kommer ni att vara borta? Hoppas att ni får en underbar resa!

    Ja, tjejer. Jag och maken jobbar på som vanligt. Här är det rejält mycket snö. Vackert men kallt! Tycker om snö men börjar längta till sommar och sol, som sagt.
    Jag och maken fick en härlig start på året, på nyårsafton tog jag ett grav-test som visade sig vara positivt. Blev så överlyckliga men vi vågade inte riktigt tro på plusset så vi skyndade iväg till apoteket och köpte ett digitalt test för att vara riktigt säkra. Glad Och den var också positiv. Så glada som vi var kunde vi inte hålla oss utan berättade för våra familjer. Blev många glädjetårar. Tyvärr så varade det inte länge då jag fick ett tidigt missfall för inte så länge sedan. Underbart blev kort för vår del. Men men, sånt som händer och det är tydligen mycket vanligt med tidiga missfall. Men vi ska självklart fortsätta försöka och inte ge upp. Får hålla tummarna för att det ska gå nästa gång. Mitt humör har varit rena berg-och-dalbanan, har inte riktigt orkat med saker och ting. Men nu börjar saker o ting återgå till det vanliga igen så nu ska jag försöka vara lite mer aktiv här igen!
    tack så mycket goli. ja jag har varit lite dålig på det. ber om ursäkt för det. jo beställd är den men vi har inte fått hem en än. den har inte ens kommit in i lager än då det är nya versionen för 2014 så vi får vackert vänta en stund. får köra runt vovvarna sen. hihi.

    usch så tråkigt för er. men snart så kommer det gå för er och och hålla sig kvar. jag håller alla tummar för er att det kommer gå nästa gång :D
  • Äldre 20 Jan 07:48

    Tack, Pagnie. Det hoppas jag verkligen! Hur går det för er då? Hur fungerar det med jobbet nu när du nästan är höggravid? Och kommer ni att vilja veta könet innan eller vill ni bli överraskade?

  • Äldre 21 Jan 09:36

    Hej tjejer!

    Ja man är ju inte här inne lika ofta nuförtiden men jag kommer på mig själv med att tänka på er alla lite då och då... "Undra hur det går för henne och det där" osv... haha...

    Hursomhelst.
    Först och främst, Goli, jättetråkigt att höra! Men som du skrev, det är vanligt innan 12 veckan har jag för mig. Det är dock ingen tröst, jag vet. Jag hoppas du mår bättre nu, och så är det nya tag! Hoppas att det snart plussar för er igen!
    Vi har som sagt inte gett oss in på det än men snart
    Vi åker den 4 feb och är borta 2 veckor. Har nog skrivit det innan ja, men jag upprepar gärna haha... Curacao och Aruba åker vi till. En vecka vardera Ska bli OTROLIGT skönt i denna jäkla kyla och snö (ursäkta språket!) som bestämde sig för att komma till slut!

    Pagnie, hur mår du och hur går det för dig?

    Kitkät, så fantastiskt underbara bilder (trots ödlan...eeeeaaakkk haha)!! Ser magiskt ut!! Längtar ännu mer efter vår resa nu!! hahaha... Som också bjuder på ödlor så klart... usch!!! Hur har ni det annars?

    Mustikka, var är du? Hur mår du?!

    Klili, välkommen in i denna värld! Jag hade Lorens (jobbar tillsammans med sin bror Charbel som också ska vara duktig har jag hört) från Södertälje som fixade håret och Gabriella Elio som fixade smink. SUPERnöjd!
    Hur långt gångna är ni i planeringen? Vilken lokal gifter ni er i?

    Tjejer, hur går det med era bröllopsvideos etc? Jag har varit lite lat faktiskt. Fick 2400 (!!) underbara bilder med mig hem för ett tag sedan. Ska välja ut 400 utav dem som ska framkallas och 30-40 ska väljas ut för att ha med i videon plus ett par stycken ska väljas ut för att förstoras. Detta har jag inte gjort än...vilket förhalar deras arbete med videon. Behöver även välja ut lite låtar att ha med i videon. Bland annat tänkte jag ta "vår" låt som vi dansade till och sedan en lugn till och sen ska de vara 2 upptempo låtar... och där är jag clueless. Vill helst att det ska vara syrianska låtar och jag är inte duktig på syrianska låtar (eller turkiska, arabiska för den delen). Några tips, syrianen Kitkät? haha
    Tänkte iaf hinna med det innan smekmånaden så att de hinner jobba med den under den tiden så kanske man inte behöver vänta allt för länge sen efter resan för att se den

    Anyway, hoppas allt är bra med er tjejer!! Kram!

  • Äldre 21 Jan 11:19
    goli skrev 2014-01-20 07:48:16 följande:
    Tack, Pagnie. Det hoppas jag verkligen! Hur går det för er då? Hur fungerar det med jobbet nu när du nästan är höggravid? Och kommer ni att vilja veta könet innan eller vill ni bli överraskade?
    det går bara fint för oss goli. bebisen har det så bra där inne och sprattlar väldigt ofta. livlig liten krabat tror jag allt. I morgon är dagen som jag räknat ner till så länge. då ska vi äntligen få komma och kolla på vår lilla älskling OCH förhoppningsvis se vilken sort det är. R har ju redan bestämt att det är en pojke men man vet ju aldrig. nu tror ju jag också att det är de men vi får se. i morgon kommer jag med en rapport.
    jodå det går bra på jobbet. har väldigt snälla kollegor så det fungerar prima. har ju foglossning men har ett sådant där bälte nu så det går bättre. sen ska jag på akupunktur nästa vecka för det också så får vi se hur det går.
    händer massor nu känns det som. men sen är det bara en låååång väntan innan bebis ska komma ut. Men nu på torsdag så ska vi åka och försöka köpa ny bil också. ska bli spännande. vi har ju en minicooper nu men det går inte riktigt med två hundar, barnvagn och bebis så det blir en volvo v70 istället.
  • Äldre 21 Jan 11:24
    Lavelii skrev 2014-01-21 09:36:19 följande:
    Hej tjejer!

    Ja man är ju inte här inne lika ofta nuförtiden men jag kommer på mig själv med att tänka på er alla lite då och då... "Undra hur det går för henne och det där" osv... haha...

    Hursomhelst.
    Först och främst, Goli, jättetråkigt att höra! Men som du skrev, det är vanligt innan 12 veckan har jag för mig. Det är dock ingen tröst, jag vet. Jag hoppas du mår bättre nu, och så är det nya tag! Hoppas att det snart plussar för er igen!
    Vi har som sagt inte gett oss in på det än men snart
    Vi åker den 4 feb och är borta 2 veckor. Har nog skrivit det innan ja, men jag upprepar gärna haha... Curacao och Aruba åker vi till. En vecka vardera Ska bli OTROLIGT skönt i denna jäkla kyla och snö (ursäkta språket!) som bestämde sig för att komma till slut!

    Pagnie, hur mår du och hur går det för dig?

    Kitkät, så fantastiskt underbara bilder (trots ödlan...eeeeaaakkk haha)!! Ser magiskt ut!! Längtar ännu mer efter vår resa nu!! hahaha... Som också bjuder på ödlor så klart... usch!!! Hur har ni det annars?

    Mustikka, var är du? Hur mår du?!

    Klili, välkommen in i denna värld! Jag hade Lorens (jobbar tillsammans med sin bror Charbel som också ska vara duktig har jag hört) från Södertälje som fixade håret och Gabriella Elio som fixade smink. SUPERnöjd!
    Hur långt gångna är ni i planeringen? Vilken lokal gifter ni er i?

    Tjejer, hur går det med era bröllopsvideos etc? Jag har varit lite lat faktiskt. Fick 2400 (!!) underbara bilder med mig hem för ett tag sedan. Ska välja ut 400 utav dem som ska framkallas och 30-40 ska väljas ut för att ha med i videon plus ett par stycken ska väljas ut för att förstoras. Detta har jag inte gjort än...vilket förhalar deras arbete med videon. Behöver även välja ut lite låtar att ha med i videon. Bland annat tänkte jag ta "vår" låt som vi dansade till och sedan en lugn till och sen ska de vara 2 upptempo låtar... och där är jag clueless. Vill helst att det ska vara syrianska låtar och jag är inte duktig på syrianska låtar (eller turkiska, arabiska för den delen). Några tips, syrianen Kitkät? haha
    Tänkte iaf hinna med det innan smekmånaden så att de hinner jobba med den under den tiden så kanske man inte behöver vänta allt för länge sen efter resan för att se den

    Anyway, hoppas allt är bra med er tjejer!! Kram!
    åh vad härligt att åka på semester. sitter ibland och kollar på våra bilder och längtar tillbaka som en galning. hihi. men nu kommer det inte bli så mycket resor på ett tag. vi åker tillbaka till japan våren 2016 hade vi tänkt. se blommningen av körsbärsträden. och förhoppningsvis inte lika varmt då.

    jo jag mår prima. eller jag har foglossning men med tanke på att jag mått så oförskämt bra hela tiden så ska jag inte klaga. jag och mitt foglossningbälte är bästa kompisar. har dessutom fått en sådan där underbart fin rand på magen. men vad gör man inte för den lilla. haha.
    jobbar på och hoppas egentligen på att kunna jobba till maj. men vi får väl se. får ju gå hem i slutet av april och ha våren hemma om jag vill.

    vad roligt om det kommer fler till tråden sen som också är gravida. jag hoppas bara att vi alla tittar in ibland och uppdaterar. vet ju att mustikka höll på. så nu håller vi tummarna för ALLA. mer magar vill vi se.

    filmen fick vi för länge sen nu måste vi bara hämta kopiorna. bilderna fick vi också men har faktiskt inte gjort så mycket med dom. har alla framkallade i vanliga format och sedan dom vår privata fotograf tog också. så jag tänkte göra ett album sen när jag får tid. jag är aningens lat. tänkte göra det med japanresan också.
  • Äldre 22 Jan 21:12

    Så tjejer nu har vi varit på vårt stora ultraljud och vad fel vi hade. både jag och R var ju helt säkra på en pojke men tji fick vi. Det är en liten prinsessa vi väntar. den första i hans familj sedan svärmor föddes för över 50 år sedan. behöver jag säga att svärmor är lyrisk?

    Här är prinsessan



    bild på ansiktet framifrån. ser ut som en dödskalle om ni kollar.



     


    tjockisen blir sakta men säkert tjockare ;)

     


Svar på tråden Orientaliskt bröllop