• goli
    Äldre 7 Oct 13:27
    1426672 visningar
    3377 svar
    3377
    1426672

    Orientaliskt bröllop

    Hej!

    Tänkte att detta skulle bli en samlingsplats för alla med frågor samt erfarenheter av allt som har med orientaliska bröllop att göra: lokal, orientalisk buffé, sofreh aghd, vigsel mm mm.

    Välkomna!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-13 12:57
    Vi som planerar bröllop i denna tråd är:

    Pagnie (13 juli 2013)
    Kitkät (27 september 2013)
    TS (3 augusti 2013)

    Men vi välkomnar fler så joina oss gärna!

  • Svar på tråden Orientaliskt bröllop
  • Äldre 15 Dec 09:44

    Hej tjejer! Det var ett tag sen jag var inne och skrev. Skriver från mobilen nu så det blir inte ett långt inlägg. Men Viola, så roligt att läsa om din berättelse! Jättefina var ni!! Jag kände precis som du på vår bröllopsdag. Ren lycka och harmoni! Speciellt vid tillfället när mina svärföräldrar kom och hämtade mig osv. Kändes som om de va jag som skrev det. Trodde också jag skulle bryta ihop men icke ) hur känns de nu i efterhand??
    Våra planer ändrades något efter mitt senaste inlägg. Blev inget bröllop som nygifta för vår del. Min morbror som kämpat i 7,5 år mot ALS somnade in 2 veckor efter bröllopet. 45 år och lämnar efter sig 2 små barn. Det har varit allt annat än en smekmånadsperiod för oss. Det är bland det värsta jag gått igenom och följdes av ett besök på akuten med smärtor i revbenen och magen efter begravningen. Stress och kris = magkatarr enligt läkarn. Så har legat hemma ett tag från jobb. Detta gjorde att jag ändrade mig ang vår smekmånad. Jag vill ha sol och bad och relax utan kombinationen av New York, stress och familjebesök. Så den 4 feb åker vi till Curaçao och därifrån till Aruba. Och skippar New York. Ska bli otroligt skönt!
    hursomhelst tjejer, jag skriver mer senare. Välkommen hem Kitkät. Låter som ni haft det underbart!! Bilder tack Hur mår ni andra tjejer?? Kram


    V
  • Äldre 15 Dec 15:50

    Lavelii, beklagar verkligen sorgen! Så otroligt hemskt vad din morbror drabbades av! Kan inte ens föreställa mig hur det vore att leva med ALS. Vet att det är en klen tröst men din morbror har det bättre nu. Han lämnar efter sig alla er med en obeskrivlig sorg och jag hoppas att det blir bättre med tiden. Många kramar till dig!

  • Äldre 16 Dec 08:54

    Tack Goli!

    Kändes lite extra jobbigt att hans begravning blev precis exakt en månad efter bröllopet, i samma kyrka och lokal. Han kunde ju inte vara med på bröllopet. Men han fick en underbar begravningsceramoni och hans barndomsvänner hade ordnat det fint i hans minne med alla hans favorit maträtter, som han ju inte kunde äta de senaste 4-5 åren. Det var ett vackert avslut, och som du säger så har han det bättre nu. <3

    Något roligt är ju att vi fått bröllopsfotona... ska välja ut 400 av ca 2300 bilder som ska framkallas. Sedan ska 30-40 bilder väljas ut som ska användas i filmen och de fotona jag vill ha förstoringar av ska väljas ut. Phew! Blir ett projekt under julhelgen.
    Filmen har vi inte fått se ännu. Ska välja ut 3-4 introlåtar till den också.

    Ska lägga upp lite bilder vid ett senare tillfälle.

    Hur går allt för er? Fler bebisar här på tråden?

    Goli, hur går det med ATn?

  • Äldre 16 Dec 13:46
    Lavelii skrev 2013-12-15 09:44:25 följande:
    Hej tjejer! Det var ett tag sen jag var inne och skrev. Skriver från mobilen nu så det blir inte ett långt inlägg. Men Viola, så roligt att läsa om din berättelse! Jättefina var ni!! Jag kände precis som du på vår bröllopsdag. Ren lycka och harmoni! Speciellt vid tillfället när mina svärföräldrar kom och hämtade mig osv. Kändes som om de va jag som skrev det. Trodde också jag skulle bryta ihop men icke ) hur känns de nu i efterhand??
    Våra planer ändrades något efter mitt senaste inlägg. Blev inget bröllop som nygifta för vår del. Min morbror som kämpat i 7,5 år mot ALS somnade in 2 veckor efter bröllopet. 45 år och lämnar efter sig 2 små barn. Det har varit allt annat än en smekmånadsperiod för oss. Det är bland det värsta jag gått igenom och följdes av ett besök på akuten med smärtor i revbenen och magen efter begravningen. Stress och kris = magkatarr enligt läkarn. Så har legat hemma ett tag från jobb. Detta gjorde att jag ändrade mig ang vår smekmånad. Jag vill ha sol och bad och relax utan kombinationen av New York, stress och familjebesök. Så den 4 feb åker vi till Curaçao och därifrån till Aruba. Och skippar New York. Ska bli otroligt skönt!
    hursomhelst tjejer, jag skriver mer senare. Välkommen hem Kitkät. Låter som ni haft det underbart!! Bilder tack Hur mår ni andra tjejer?? Kram
    V
    beklagar sorgen. verkligen jätte tråkigt för er.
  • Äldre 16 Dec 13:49

    Var på kubtest idag tjejer. första gången för R att se den lilla krabaten. han hade växt jätte mycket sedan sist och han var riktigt livlig. hade gymnastik och sen hicka. stoppade in handen i munnen. så söt liten en. resultatet var jättebra så vi är inte alls oroliga. nu får vi vackert vänta till januari dock för rutinen. då får vi äntligen veta vad det är för sort.

    Bjuder på en bild till er. Första bilden ser ni nog vad det är, haha.



    Andra bilden är handen. 5 små fingrar som är på väg mot munnen

  • Äldre 16 Dec 21:06

    Lavelii, låter som att det var en vacker ceremoni. Jag hade önskat att min mormor hade kunnat vara med på vårt bröllop men hon var för sjuk. Hade inte träffat henne på väldigt många år pga massa oenigheter mellan henne, min mamma och andra släktingar. Men iaf, de löste det till slut men hon klarade inte av att komma till bröllopet. Sista tiden var hon svårt sjuk och ville inte vara en börda för andra. För ca 1 månad sedan gick min kära mormor bort och vi åkte ner till begravningen. Var väldigt blandade känslor kan jag säga. Fanns en obeskrivlig sorg över att aldrig mer få träffa henne men samtidigt en lättnad att hon slipper lida mer. Sånt är livet, en riktig berg och dalbana mellan lycka och sorg! Hur blev bilderna då. Är ni nöjda? Vi satt också riktigt länge med dem, vart tvungna att dela upp allt i mappar och gå igenom en i taget. Men det är kul att återuppleva kvällen igen! Livet som AT flyter på. Fördelen med ett litet sjukhus är att man får se så mycket och lära sig ännu mer! Hur går det för er med jobb och bostad?

  • Äldre 16 Dec 21:09

    Pagnie, vilken sötnos! Spelar ingen roll om det är en tjej eller kille, kommer att bli en heartbreaker oavsett, hahaha! Och i januari får ni äntligen veta könet. Jag tror att det kommer att bli en liten flicka. En mini-Pagnie!

  • Äldre 16 Dec 23:45
    goli skrev 2013-12-16 21:09:29 följande:
    Pagnie, vilken sötnos! Spelar ingen roll om det är en tjej eller kille, kommer att bli en heartbreaker oavsett, hahaha! Och i januari får ni äntligen veta könet. Jag tror att det kommer att bli en liten flicka. En mini-Pagnie!
    haha du tror det alltså? ja då får vi allt se för vi blir vääääldigt förvånade om det visar sig vara en flicka. men som sagt lika välkommen ändå.
    Men känner i hela kroppen att det är en pojke. sorterade babykläder idag och jäklar vad mycket man har. måste dock köpa lite mer i storlek 50 tror jag allt. det jag har minst av. väldigt mycket i storlek 62 och 68.
  • Äldre 20 Dec 12:21

    ja, flickor. snart e det jul! vad ska ni göra över julhelgen då? jag o mannen åker hem o hälsar på våra familjer så det ska bli jätteroligt, ser vi fram emot!

    Ville bara passa på att önska er alla nygifta och den gravida en god jul och ett gott nytt år! Hoppas att ni får en härlig julhelg! kramar

  • Äldre 20 Dec 12:48
    goli skrev 2013-12-20 12:21:04 följande:
    ja, flickor. snart e det jul! vad ska ni göra över julhelgen då? jag o mannen åker hem o hälsar på våra familjer så det ska bli jätteroligt, ser vi fram emot!

    Ville bara passa på att önska er alla nygifta och den gravida en god jul och ett gott nytt år! Hoppas att ni får en härlig julhelg! kramar
    härligt att åka hem. vi åker till dalarna idag för att fira jul i morgon med min familj. sen firar vi på julafton med hans familj. så nu ska vi ÄNTLIGEN  få berätta för våra familjer om vårt lilla mirakel i magen. :D
Svar på tråden Orientaliskt bröllop