Lavelii skrev 2013-06-24 23:52:38 följande:
Mustikka,
vadå vet inte vad de kommer kosta?! Ni har betalt handpenning? Vet ni inte hur mkt det är kvar då? Det borde stå i kontraktet?! Han kan ju komma med vilken summa som helst då, 1 vecka innan bröllopet!!
Nej, jag tycker verkligen att du ska kräva att få träffa honom!!! Visst jag upplevde också att Afram blev lite mer slapp efter att handpenningen blev betald. Men han möter oss ändå alltid. Den period han inte gjorde det har han gett en väldigt bra förklaring för.
Ring dem!! Säg att du vill ses nu!! Säg att det inte känns bra med bara en vecka i förväg.
Jag ringde t ex Afram idag och sa att jag inte skulle vara anträffbar hela juli månad och om det var något som behövde fixas innan de så ville jag att han skulle säga de... då sa han att det inte fanns något i nuläget utan att vi ses i augusti. Tycker att du kontaktar honom det första du gör imorgon!
Sen vill jag dock säga att i slutändan så vet dem vad dem gör. Helt klart. Det är dåligt för dem att inte leverera när det väl gäller. Så det ligger lika mkt i hans intresse som i ditt att ert bröllop ska bli fantastiskt! Det är inte ekonomiskt vinstgivande om han inte levererar i slutändan! Men visst, det är viktigt att servicen är bra! och antalet pers räcker det väl att han får ca 2 veckor innan?
Altså ni kommer tyckaj ag är knäpp men vi skrev lixom inte på något. Fick en jätte enkelt "kontrakt" med vilka maträtter vi skulle ha och då visste vi inte det. Så det där med handpenningen var ju bara en betalning, han sa väl något ungefär pris men är inte alls säker på vad varje stol kostade per person. Vi tog bort en del saker så som limo och tog bara det som inkluderade i paketet. Men vad som är paketer har jag inten blekaste aning om, Allt gick så fort och det är lixom inget kontrakt utan han ville ha pengarna på plats och då var det bokat.
Handpenningen är en fastsumma på 10.000 som vi betalade för över ett år sedan. Sedan dess var allt bokat! Och priset för kalaset minns jag inte, han sa att det beror på personantal osv men över 100 lax var det iaf. Super skumt
Jag ringde filmteamet floristen/dekoratören och fick köpa min provtårta. Så antar att Rudi bara fixar så att maten och personalen är på plats och att allt rullar som det ska the big day.
Om två veckor går jag dit igen med fästmannen och ska ha svar på allt.