• goli
    Äldre 7 Oct 13:27
    1418327 visningar
    3377 svar
    3377
    1418327

    Orientaliskt bröllop

    Hej!

    Tänkte att detta skulle bli en samlingsplats för alla med frågor samt erfarenheter av allt som har med orientaliska bröllop att göra: lokal, orientalisk buffé, sofreh aghd, vigsel mm mm.

    Välkomna!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-13 12:57
    Vi som planerar bröllop i denna tråd är:

    Pagnie (13 juli 2013)
    Kitkät (27 september 2013)
    TS (3 augusti 2013)

    Men vi välkomnar fler så joina oss gärna!

  • Svar på tråden Orientaliskt bröllop
  • Äldre 18 Nov 22:00
    goli skrev 2012-11-18 21:51:29 följande:
    Och med drog hon sig ur, antar jag att du menar att hon drog sig ur bröllopet och att vara din brudtärna.

    Är hemskt ledsen för detta, jättetråkigt att höra. Jag tycker att du o din man gjorde helt rätt. Det är ju inte enbart för er egen skull. Ni tycker ju illa om honom för det han gör mot din vän och om inte hon förstår det så är det väldigt synd. Samtidigt kan jag se det ur hennes perspektiv också, hon måste vara väldigt kär i killen om hon inte ser det han gör mot henne. Och tyvärr kommer hon inte inse det heller förrän långt senare. Jag tror inte det finns mycket du kan göra just nu. Ge henne och dig själv lite tid att smälta detta. Om hon fortsätter att ta hans sida så är det uppenbarligen hennes förlust, tyvärr. Och jag vet hur svårt det är att bara släppa taget om en vän när man ser vilket misstag hon håller på att göra men jag har själv lärt mig av erfarenhet att ibland måste folk bara göra sina egna misstag. Det enda man kan göra som vän är att prata med dem och försöka få dem att förstå men om de vägrar så... Och du har verkligen försökt!

    Dum fråga säkert, men hur mår du just nu?
    ja hon är som hon är tyvärr. jag tror tyvärr att det är så att hon är desperat. alla runt om henne hade förhållande och var lyckliga och då var hon tvungen att hitta någon, snabbt. Så då blev det han. men han är en idiot. tror dom kommer försöka få barn snart också. hon vill det och han med uppenbarligen. han har inget jobb och vill inte ta något skitjobb. Kan inte tänka sig vården eller något och inte som telefonförsäljare som han var förut för då mår han psykiskt dåligt säger han. han vet inte heller vad han vill plugga till. han har bara pluggat kurser hittils.
    men barn vill han ha och då om dom får barn kan han tänka sig att vara telefonförsäljare. Öh hallå? ja det är inget som funkar där.
    Men inget jag kan göra. hon gör ju som hon vill. kan dessutom meddela att han har magsår och mitt i nätterna kan han börja skrika och springa upp ur sängen medan han sover. stabild om man har barn och så känner jag.

    Jo jag mår bra faktiskt. Känns ändå rätt skönt för då vet jag var hon står. som sagt vi gillar han inte och vill inte ha han där så nu behöver jag inte ha ångest över att behöva berätta det för henne heller. Är det fel att det känns bra?
    Har ju fortfarande min made of honor kvar. Och hon har ingen hemsk pojkvän. haha
  • Äldre 18 Nov 22:19

    Tycker inte alls att det är fel av dig att känna så. Uppenbarligen har du gått runt med detta ett tag och då känns det väl bara skönt att ha fått allt ur sig. Plus att hon har gjort sitt val. Usch, nej det där låter verkligen inte som ett stabilt förhållande och stackars stackars framtida barn!!!

    Tänk på allt det roliga du har framför dig och om hon en dag ångrar sig så kommer hon nog att söka upp dig men helt seriöst så är de ju faktikst två om det. Visst, han är en idiot, men hon verkar inte alls vara särskilt stabil som nöjer sig med ngn kille bara för att få ha någon.

    Vet du, ser faktiskt många såna människor runtomkring mig, som nöjer sig med ngt bara för att ha ngn. Min ex ex roomie, min fd vän, var sån. När hon kom hit hade hon precis kommit ur ett förhållande som var väldigt struligt. Och min fästmans fd vän (hahaha blir krångligt nu) hade en grej för henne. Men hon sa nej till honom hela tiden för hon s att hon inte kände så för honom. Men så fort min fästman o jag blev tillsammans så blev hon oxå ihop med killen, mer specifikt två dagar efter! Och jag vet att det bara var för att hon inte ville bli lämnad ensam!

    Ett annat exempel är en gemensam kompis som vi har här. Han har en flickvän som, enligt mig, är en riktig riktig bitch! Har aldrig gillat henne och kommer aldrig att göra det heller. Fast iom att vi bjöd honom så bjöd vi henne oxå o det roliga e att vi inte ens hälsar när vi ser henne. Men iaf, försökte vara the bigger person o allt o nu ångra jag det. Men iaf, de två har "varit tillsammans# i typ 2 år nu och hon har fortfarande inte berättat för sina föräldrar. Inte bara det, de har aldrig riktigt gått ut som ett par officiellt. Folk bara vet att de e tillsammans för att de hänger ihop och man ser dem aldrig göra ngt kärleksfullt mot varandra heller. När de först blev tillsammans så sa jag rätt ut till honom att jag inte tycker att han får tillräckligt respekt av henne och att hon utnyttjar honom. Men först nu har jag insett att han är väl medveten om det och väljer henne för att inte vara ensam. Och jag ser hur han tittar på mig o min fästman ibland när vi gullar med varandra eller ngt o jag tycker bara synd om honom. Men han har valt det själv så...

    Alla kan ju inte ha samma tur som du, jag o Kitkät liksom!!! Eller hur? Skrattande

  • Äldre 18 Nov 22:44
    goli skrev 2012-11-18 22:19:43 följande:
    Tycker inte alls att det är fel av dig att känna så. Uppenbarligen har du gått runt med detta ett tag och då känns det väl bara skönt att ha fått allt ur sig. Plus att hon har gjort sitt val. Usch, nej det där låter verkligen inte som ett stabilt förhållande och stackars stackars framtida barn!!!

    Tänk på allt det roliga du har framför dig och om hon en dag ångrar sig så kommer hon nog att söka upp dig men helt seriöst så är de ju faktikst två om det. Visst, han är en idiot, men hon verkar inte alls vara särskilt stabil som nöjer sig med ngn kille bara för att få ha någon.

    Vet du, ser faktiskt många såna människor runtomkring mig, som nöjer sig med ngt bara för att ha ngn. Min ex ex roomie, min fd vän, var sån. När hon kom hit hade hon precis kommit ur ett förhållande som var väldigt struligt. Och min fästmans fd vän (hahaha blir krångligt nu) hade en grej för henne. Men hon sa nej till honom hela tiden för hon s att hon inte kände så för honom. Men så fort min fästman o jag blev tillsammans så blev hon oxå ihop med killen, mer specifikt två dagar efter! Och jag vet att det bara var för att hon inte ville bli lämnad ensam!

    Ett annat exempel är en gemensam kompis som vi har här. Han har en flickvän som, enligt mig, är en riktig riktig bitch! Har aldrig gillat henne och kommer aldrig att göra det heller. Fast iom att vi bjöd honom så bjöd vi henne oxå o det roliga e att vi inte ens hälsar när vi ser henne. Men iaf, försökte vara the bigger person o allt o nu ångra jag det. Men iaf, de två har "varit tillsammans# i typ 2 år nu och hon har fortfarande inte berättat för sina föräldrar. Inte bara det, de har aldrig riktigt gått ut som ett par officiellt. Folk bara vet att de e tillsammans för att de hänger ihop och man ser dem aldrig göra ngt kärleksfullt mot varandra heller. När de först blev tillsammans så sa jag rätt ut till honom att jag inte tycker att han får tillräckligt respekt av henne och att hon utnyttjar honom. Men först nu har jag insett att han är väl medveten om det och väljer henne för att inte vara ensam. Och jag ser hur han tittar på mig o min fästman ibland när vi gullar med varandra eller ngt o jag tycker bara synd om honom. Men han har valt det själv så...

    Alla kan ju inte ha samma tur som du, jag o Kitkät liksom!!! Eller hur? Skrattande
    nej men det är så hemskt allt det där faktiskt. för det är ju inte bara ett par som du säger utan det är en massa par som är precis så där. och det där är ju dömt att misslyckas. hon tog honom så fort det tog slut med en annan kille. Okej jag blev tillsammans med min ganska snabbt också. Så jag ska väl inte säga så mycket. hade varit tillsammans med mitt ex 4 år. hade i och för sig haft ett uppehåll på ca 8 månader och gjort slut 13 gånger där emellan. han ville att jag inte skulle plugga utan stanna hemma och föda hans barn i princip. så jag sa att jag sökte skola och han fick flytta ut. jag är sååå stolt över mig själv för det. sen sa jag att jag ska inte ha någon pojkvän förän typ sista terminen. ja det gick ju så där lagom bra. Hittade honom första terminen då jag hade varit singel kanske 7 månader. men mitt förra förhållande hade ju varit dött länge så det här kändes som ja jag vet inte. något helt annat. och jag har aldrig varit kär i någon på riktigt innan. det känns man verkligen när man hittar rätt. och detta är rätt. efter 3 år så är vi fortfarande lika kära. ja visst vi har vardagen men det är ändå det där lilla extra ibland. dom där kramarna, och pussarna på morgonen och det där myset när man bara ligger i hans famn, och dom där promenaderna hand i hand vid hamnen. ja du förstår vad jag menar. man kan nästan ta på kärleken som ligger där. visst vi bråkar också precis som alla andra men det är väääldigt sällan och väldigt små bråk. Nyttigt med andra ord. haha.

    Men det dom har har jag aldrig sett eller ens hört en gnutta kärlek ifrån. Det är som en affärsuppgörelse, precis som min brors äktenskap. 2 barn, gifta, har varsin ekonomi och delar allt exakt rakt av. till och med blöjbyten. hallå?!
    vad är det med folk egentligen? Är det bara jag som tycker att många är rakt igenom knäppa och många är så desperata efter att skaffa barn att dom tar vem som helst? Ser så jävla många liksom. Dom vill bara ha barn och skiter i resten.
  • Äldre 18 Nov 22:56

    Oj, oj, oj. Jag ser att ni brytit mot min order ändå! Trots min varning om att det skulle göra mig väldigt rasande. Men det är ok, jag förlåter er för denna gång. 

    Jag ser att ni har en diskussion av lite allvarligare art. Tråkigt att det blev så med din brudtärna, Pagnie. Du har gjort ditt val och hon har gjort sitt! Det verkar som att ni inte kunde mötas i frågan och då finns det ju inte så många alternativ än att hon också får missa ditt bröllop. Det måste vara tungt, för om du har valt henne till brudtärna så antar jag att ni står varandra väldigt nära och då måste det kännas väldigt tråkigt om hon inte ens vill komma på ditt bröllop. Men samtidigt så förstår jag henne också. Oavsett vad andra tycker om ens partner så har ju man valt just honom och då skulle jag bli ledsen om min närmaste vän uttryckte så starka åsikter om honom och inte ens ville ha med honom på sitt bröllop. 
    Med det sagt så menar jag inte att du har gjort fel, för du gjorde det som kändes rätt utifrån ditt perspektiv. Men jag förstår att hon blir ledsen också. Hon förstår kanske någonstans att han är ett svin, men hon förmår kanske inte att lämna honom pga. känslor eller beroende och då blir det ännu jobbigare när någon talar om för henne vilket svin han är. Kanske vågar hon inte tala om för honom att han inte får komma på bröllopet av rädsla? Och då väljer hon istället att ta smällen att missa ditt bröllop än att ta skit från honom. 

    Tror du inte att han skulle kunna uppföra sig på ert bröllop, och tror du inte att ni skulle kunna blunda för att han är där och delar er dag, trots att ni ogillar honom, så att du åtminstone kunde ha med henne vid din sida? Nu kanske det är försent, men det kan vara bra att ibland få se saker och ting ur andra perspektiv. Det är lätt att fastna i ett visst tankesätt, när man själv befinner sig i en viss situation. 

     

  • Äldre 18 Nov 23:19

    Försvann ni nu när jag kom?

  • Äldre 18 Nov 23:22
    kitkät skrev 2012-11-18 22:56:52 följande:
    Oj, oj, oj. Jag ser att ni brytit mot min order ändå! Trots min varning om att det skulle göra mig väldigt rasande. Men det är ok, jag förlåter er för denna gång. 

    Jag ser att ni har en diskussion av lite allvarligare art. Tråkigt att det blev så med din brudtärna, Pagnie. Du har gjort ditt val och hon har gjort sitt! Det verkar som att ni inte kunde mötas i frågan och då finns det ju inte så många alternativ än att hon också får missa ditt bröllop. Det måste vara tungt, för om du har valt henne till brudtärna så antar jag att ni står varandra väldigt nära och då måste det kännas väldigt tråkigt om hon inte ens vill komma på ditt bröllop. Men samtidigt så förstår jag henne också. Oavsett vad andra tycker om ens partner så har ju man valt just honom och då skulle jag bli ledsen om min närmaste vän uttryckte så starka åsikter om honom och inte ens ville ha med honom på sitt bröllop. 
    Med det sagt så menar jag inte att du har gjort fel, för du gjorde det som kändes rätt utifrån ditt perspektiv. Men jag förstår att hon blir ledsen också. Hon förstår kanske någonstans att han är ett svin, men hon förmår kanske inte att lämna honom pga. känslor eller beroende och då blir det ännu jobbigare när någon talar om för henne vilket svin han är. Kanske vågar hon inte tala om för honom att han inte får komma på bröllopet av rädsla? Och då väljer hon istället att ta smällen att missa ditt bröllop än att ta skit från honom. 

    Tror du inte att han skulle kunna uppföra sig på ert bröllop, och tror du inte att ni skulle kunna blunda för att han är där och delar er dag, trots att ni ogillar honom, så att du åtminstone kunde ha med henne vid din sida? Nu kanske det är försent, men det kan vara bra att ibland få se saker och ting ur andra perspektiv. Det är lätt att fastna i ett visst tankesätt, när man själv befinner sig i en viss situation. 

     
    ja men det känns faktiskt ändå rätt bra för hon blev utnämnd till tärna redan i sommras och sen har det bara gått utför så att säga. har bara blivit värre och värre. och jag vill verkligen inte vara en del i det där för han är verkligen ett rikspucko och ett jävla svin på det också. så nej det känns mest skönt tycker jag just nu.
    Om hon vill gå den vägen så får hon det.
    hoppas bara hon tar sitt förnuft till fånga. och jag har fortfarande 3 tärnor kvar så ja. jag blir ju inte utan så att säga.

    Ja vi lydde inte dina order men vi höll oss mest till ett ämne i alla fall så det var väl relativt lätt att svara på. ;) alltid något. Hade du det trevligt ikväll?
  • Äldre 18 Nov 23:23
    kitkät skrev 2012-11-18 23:19:36 följande:
    Försvann ni nu när jag kom?
    haha chilla jag är kvar en stund till. sov lite för länge i morse så kommer nog inte kunna sova än och jag ska upp kl 05. fan vad nice det känns
  • Äldre 18 Nov 23:30

    Haha oj då. Oroa dig inte. Jag kan hålla dig vaken!  

  • Äldre 18 Nov 23:36
    kitkät skrev 2012-11-18 23:30:53 följande:
    Haha oj då. Oroa dig inte. Jag kan hålla dig vaken!  
    det är väl klart du kan. du och den persiska texten om haren och sköldpaddan. haha
  • Äldre 18 Nov 23:41

    Ja, det är bra. Vad gjorde du av goli? 

Svar på tråden Orientaliskt bröllop