• goli
    Äldre 7 Oct 13:27
    1418276 visningar
    3377 svar
    3377
    1418276

    Orientaliskt bröllop

    Hej!

    Tänkte att detta skulle bli en samlingsplats för alla med frågor samt erfarenheter av allt som har med orientaliska bröllop att göra: lokal, orientalisk buffé, sofreh aghd, vigsel mm mm.

    Välkomna!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-13 12:57
    Vi som planerar bröllop i denna tråd är:

    Pagnie (13 juli 2013)
    Kitkät (27 september 2013)
    TS (3 augusti 2013)

    Men vi välkomnar fler så joina oss gärna!

  • Svar på tråden Orientaliskt bröllop
  • Äldre 18 Nov 01:09

    Vadå för korg, med vadå för saker? 

     

  • Äldre 18 Nov 01:15
    kitkät skrev 2012-11-18 01:09:14 följande:
    Vadå för korg, med vadå för saker? 

     
    haha oj vad nyfiken hon blev nu då. ;) jo men en kort som man ställer på toaletten som gästerna får ta av med saker som man kan behöva. plåster, alvedon, handkräm, tamponger, bindor, näsdukar, deo, hårspray, kam, hårnålar, hårsnoddar ja du förstår va?
  • Äldre 18 Nov 01:18

    Ja, men det var en bra och lite rolig idé faktiskt. Det kanske man ska ha! Har ni tänkt ha det? Men vad ska man ha på herrarnas då? 

  • Äldre 18 Nov 01:23
    kitkät skrev 2012-11-18 01:18:07 följande:
    Ja, men det var en bra och lite rolig idé faktiskt. Det kanske man ska ha! Har ni tänkt ha det? Men vad ska man ha på herrarnas då? 
    ja vi har tänkt ha det faktiskt. verkar som sagt roligt. Hum, handkräm, tandborste, tandkräm, tandtråd, deo och lite kondomer kanske? ;)
  • Äldre 18 Nov 01:25

    Hahaha... Tandkräm och EN tandborste? Är det först till kvarn som gäller då, eller är det tänkt att dom får använda samma tandborste? Skrattande

    Har du fler roliga och lite annorlunda idéer? 

  • Äldre 18 Nov 01:32
    kitkät skrev 2012-11-18 01:25:55 följande:
    Hahaha... Tandkräm och EN tandborste? Är det först till kvarn som gäller då, eller är det tänkt att dom får använda samma tandborste? Skrattande

    Har du fler roliga och lite annorlunda idéer? 
    haha japp dom får broderligt dela tycker jag allt. nej men några kanske då. fler roliga ideer. jadu nu står det ju still i huvudet bara därför. fan då. haha.
    Men konstiga ideer. göra en tidlinje i festhäftet från när vi träffades till nutid. vet inte om det är annorlunda men det är alltid något.
    Men bara för att du ber om det så kommer jag inte på något konstigt. ;) återkom i morgon då kanske jag kommit på något. ;)
  • Äldre 18 Nov 01:37

    Ok. Du får till imorgon att komma på något annorlunda så ska jag också göra det! Och så får goli känna sig utanför eftersom hon gick och la sig tidigt, som en gammal tant! Skrattande

    Men korg-idén var faktiskt lite rolig, den kanske jag snor! Ska ni ha festprogram? Det vore kul att ha det, men jag vet inte riktigt vad man ska skriva i dom i så fall. Men meny vill vi ha på varje bord. Kanske kan man ha ett festprogram med menyn i och sen lite annat skoj? 

  • Äldre 18 Nov 01:41
    kitkät skrev 2012-11-18 01:37:55 följande:
    Ok. Du får till imorgon att komma på något annorlunda så ska jag också göra det! Och så får goli känna sig utanför eftersom hon gick och la sig tidigt, som en gammal tant! Skrattande

    Men korg-idén var faktiskt lite rolig, den kanske jag snor! Ska ni ha festprogram? Det vore kul att ha det, men jag vet inte riktigt vad man ska skriva i dom i så fall. Men meny vill vi ha på varje bord. Kanske kan man ha ett festprogram med menyn i och sen lite annat skoj? 
    haha sno den du. alltid roligt att kunna komma med några ideer i alla fall. och ja goli är ju uppenbarligen lite gammal. vem lägger sig innan tre liksom? ;) nejdå nu ska vi vara snälla.

    ja meny ska inte vi ha då vi har buffe för då blir det en sån låååång lista. haha. Men festhäfte ska vi ha i alla fall. kommer sätta i lite smått och gott. en rolig grej min syster hade i sin var presentation av gästerna men det blir nog liiiiite mycket speciellt för dig å så många gäster. haha.
    men som sagt en tidslinje, lite visor kan man ha, dikter, tack till dom som hjälpt till lite extra, rolig fakta om brudparet, bingo, ja man kan ha mycket.

    kommer du kasta din bukett sen då?
  • Äldre 18 Nov 01:48

    Jag ska fundera lite på det där med festprogram. Jag såg att visa har typ roliga "regler" för kvällen! T ex "Om din mat tar slut, ta från tallriken till vänster", "Om rummet börjar snurra, uppsök närmaste stol och sätt dig". Det tycker jag är lite kul! Och som du säger, kanske lite roliga fakta om oss, lite fina kärlekscitat osv. 

    Vad gäller bukett så har jag faktiskt inte tänkt så långt - om jag ska kasta den eller inte! Jag vill ju behålla min blombukett som minne, så i så fall kastar jag en av brudtärnornas bukett! Men jag vet inte, jag tycker inte det är så viktigt att kasta bukett! Ska du göra det? 

  • Äldre 18 Nov 01:48

    Stavfel: vissa inte visa. 

Svar på tråden Orientaliskt bröllop