• goli
    Äldre 7 Oct 13:27
    1426221 visningar
    3377 svar
    3377
    1426221

    Orientaliskt bröllop

    Hej!

    Tänkte att detta skulle bli en samlingsplats för alla med frågor samt erfarenheter av allt som har med orientaliska bröllop att göra: lokal, orientalisk buffé, sofreh aghd, vigsel mm mm.

    Välkomna!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-13 12:57
    Vi som planerar bröllop i denna tråd är:

    Pagnie (13 juli 2013)
    Kitkät (27 september 2013)
    TS (3 augusti 2013)

    Men vi välkomnar fler så joina oss gärna!

  • Svar på tråden Orientaliskt bröllop
  • Äldre 18 Nov 00:37

    Hahahahaha, jag kvävs av mitt skratt här! 

  • Äldre 18 Nov 00:41

    ja, jag vet inte riktigt varför jag vill egentligen. Jag vill ju att det ska vara en minnesvärd kväll med roliga händelser men rent praktiskt så vet jag inte om det kommer funka med min klänning o mina klackar osv. Kommer bli väldigt svettigt också. Kan ju inte direkt byta om innan dansen, då kommer folk att fatta. Kommer nog inte bli av i mitt fall.

    Haha, älskar den filmen! Ja varför inte? Hade ni tänkt klä upp er så oxå eller ha era klänningar o kostymer på er? för ingen lär ju märka om tärnorna o bestmans försvinner o sen hoppar in mitt i allt.

  • Äldre 18 Nov 00:42
    kitkät skrev 2012-11-18 00:37:10 följande:
    Hahahahaha, jag kvävs av mitt skratt här! 
    gör inte det... så... mycket... kvar... att... planera!!! Skrattande
  • Äldre 18 Nov 00:48

    Nej nej, i så fall skulle vi inte byta om, bara så att man, som i scenen, har brudtärnorna på min sida och bestmans på hans sida och så typ går jag fram till honom och sen vänder jag ryggen och går mot mina brudtärnor och så följer han efter... Ja, jag vet inte. Men det vore lite roligt! Fast jag skulle som sagt inte våga det. Är lite för blyg och feg. Men det vore ju kul! Vad gäller klackar, så kommer jag nog ha ballerinaskor på mig. Några tjusiga ballerinaskor. Jag är rätt lång (170 cm), så jag behöver inte oroa mig för att bli för kort! Känns skönare att ha ballerinaskor och inte behöva tänka på skavsår och fotvärk. 

  • Äldre 18 Nov 00:55

    det låter som en kul idé! om ni dricker lite champagne i bilen på väg till festen så kanske det kan hjälpa dig lite med nerverna? Det är once in a lifetime opportunity, du gifter dig bara en gång o om du verkligen vill göra det så tycker jag absolut du ska göra det! Tänk om du inte gör det fast du ville o sen sitter du o tänker på det i efterhand o ångrar det...?

    Låter bra med ballerinaskor, funderar också på det, det e ju ändå ingen som kommer se skorna under den klänningen. Kan lika gärna gå omkring i tofflor eller raggsockor, hahaha!

    Nej, försöker hålla jämna steg med er nattugglor men pga min höga ålder och allt plugg jag har framför mig imorgon måste jag nog gå o lägga mig nu... Men innan vill jag bara säga till er båda TACK FÖR ALLA GODA SKRATT IKVÄLL! behövdes verkligen, speciellt nu när fästmannen är borta. Ni är underbara!! God natt, sov så gott o "ses" förhoppningsvis imorgon. Skrattande

  • Äldre 18 Nov 01:00
    kitkät skrev 2012-11-18 00:23:39 följande:
    NI FÅR STARTA EN EGEN "HUND OCH KATT"-TRÅD, HÄR SKA DET BANNE MIG PRATAS BRÖLLOP! Demon

    Hahaha.. Skrattar åt mig själv. 
    oj nu blev hon bitter. ;) tat lugnt va. hihi.
  • Äldre 18 Nov 01:01

    Nja, jag tror inte jag kommer ångra det. Det är inte något jag tänkt på eller velat göra länge. Fick bara en sån idé när jag såg videon. Men får se... vem vet?  

    Tack själv! Godnatt! Imorgon får ni ladda med nya bröllopsrelaterade ämnen! Nu är det slut på allt trams, imorgon går vi tillbaka till verkligheten och allvaret! Skrattande

  • Äldre 18 Nov 01:03
    goli skrev 2012-11-18 00:24:08 följande:
    aktivering, ja. But I have a master plan muhahaha... det e ju där barnen kommmer in i bilden. Vilket bättre sätt finns det att få barn med en massa överskottsenergi att göra av med det? Medan barnen springer omkring med hundarna på gården sitter jag o mannen o pressar i oss chokladmuffins o chokladkakor... Smart va? O sen dör vi av ateroskleros eller komplikationer av diabetes...
    haha låter som en sjuuuukt bra plan. moahahaha. annars är dom finska lapphundarna vääääldigt bra också. bara så du vet.
  • Äldre 18 Nov 01:07
    kitkät skrev 2012-11-18 00:48:59 följande:
    Nej nej, i så fall skulle vi inte byta om, bara så att man, som i scenen, har brudtärnorna på min sida och bestmans på hans sida och så typ går jag fram till honom och sen vänder jag ryggen och går mot mina brudtärnor och så följer han efter... Ja, jag vet inte. Men det vore lite roligt! Fast jag skulle som sagt inte våga det. Är lite för blyg och feg. Men det vore ju kul! Vad gäller klackar, så kommer jag nog ha ballerinaskor på mig. Några tjusiga ballerinaskor. Jag är rätt lång (170 cm), så jag behöver inte oroa mig för att bli för kort! Känns skönare att ha ballerinaskor och inte behöva tänka på skavsår och fotvärk. 
    har samma tänk där som dig. på tal om klackar. jag är 178 lång så jag kommer nog också ha ballerina på mig. känns som ett säkert kort. sen är min man ganska lång för att vara iranier men ändå inte jätte lång så jag vill inte bli längre än honom. hur fjantigt det än låter. ;)
    Men på tal om spex i brudvalsen så gjorde min syrra det förra sommaren när dom gifte sig. skit kul. dom hade klippt ihop en masssssssa låtar och dansade ascoolt till det.
  • Äldre 18 Nov 01:08

    på tal om bröllopssaker ska ni ha sådana här korgar på toaletten med nödvändiga saker i? tyckte det lät som en rolig idé faktiskt.

Svar på tråden Orientaliskt bröllop