• goli
    Äldre 7 Oct 13:27
    1423834 visningar
    3377 svar
    3377
    1423834

    Orientaliskt bröllop

    Hej!

    Tänkte att detta skulle bli en samlingsplats för alla med frågor samt erfarenheter av allt som har med orientaliska bröllop att göra: lokal, orientalisk buffé, sofreh aghd, vigsel mm mm.

    Välkomna!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-13 12:57
    Vi som planerar bröllop i denna tråd är:

    Pagnie (13 juli 2013)
    Kitkät (27 september 2013)
    TS (3 augusti 2013)

    Men vi välkomnar fler så joina oss gärna!

  • Svar på tråden Orientaliskt bröllop
  • Äldre 18 Nov 00:24
    Pagnie skrev 2012-11-18 00:17:31 följande:
    haha bättre att skaffa dom först så dom blir större för valpar och barn brukar inte vara bästa kombon direkt ;) men det funkar ju så klart. ;) dock är dom såååå krävande som valpar. usch ville slänga ut dom genom fönstret ibland faktiskt. haha.
    men vi ville också ha en husky förut men dom är för stora kom vi på och dom kräver såååååå mycket aktivering. Men orkar man så är dom ju underbara.
    Så nu ska jag med mina köra igång med lydnad och agility. ska bli så kul
    aktivering, ja. But I have a master plan muhahaha... det e ju där barnen kommmer in i bilden. Vilket bättre sätt finns det att få barn med en massa överskottsenergi att göra av med det? Medan barnen springer omkring med hundarna på gården sitter jag o mannen o pressar i oss chokladmuffins o chokladkakor... Smart va? O sen dör vi av ateroskleros eller komplikationer av diabetes...
  • Äldre 18 Nov 00:25

    Hahaha! Okej, förlåt Kitkät!!! Hahaha, ni tjejer e så roliga! Ha det så kul Pagnie!

  • Äldre 18 Nov 00:26
    kitkät skrev 2012-11-18 00:21:08 följande:
    Jodå, katter går också att kela med! 

    Om vi ska prata lite bröllop då.. Vilken låt ska ni dansa er första dans till?
    Vi funderar på "Sarah Dawn Finer  - Kärlekssången". Den är så otroligt fin! 
    Vi funderar på first time ever I saw your face men inte bestämt vilken version...
  • Äldre 18 Nov 00:26

    Ok goli, du skrev att Pagnie är seg... Du då? Du har inte ens svarat på min ytterst viktiga bröllopsrelaterade fråga än! 

  • Äldre 18 Nov 00:28

    Men funderar lite på hur tråkigt det måste vara för gästerna egentligen att bara titta på medan vi dansar själva till en hel låt. Ska man inte spexa till det lite som många ndra gör? Tänk så förväntar sig gästerna det o så gör man inget o då blir de bara besvikna...?

  • Äldre 18 Nov 00:28

    Oj, nu fick jag skämmas lite. Du hann svara precis innan jag postade mitt inlägg. Fan då! 

  • Äldre 18 Nov 00:29
    kitkät skrev 2012-11-18 00:26:48 följande:
    Ok goli, du skrev att Pagnie är seg... Du då? Du har inte ens svarat på min ytterst viktiga bröllopsrelaterade fråga än! 
    HAHAHA!!!! Jo, nu har jag det! o sluta, jag kommer kissa på mig snart o orkar inte gå bort till andra änden av korridoren till toan... Skrattande
  • Äldre 18 Nov 00:30
    kitkät skrev 2012-11-18 00:28:55 följande:
    Oj, nu fick jag skämmas lite. Du hann svara precis innan jag postade mitt inlägg. Fan då! 
    hahaha! sluta sluta sluta sluta sluta!!!!!!!!!!
  • Äldre 18 Nov 00:31

    det kom en liten droppe.... hahaha!

  • Äldre 18 Nov 00:36

    Goli, 
    Ja, det vore kul att spexa till det, men jag tror inte någon förväntar sig det - om du vill göra det av den anledningen. Så jag tror ingen blir besviken om ni inte gör det. Jag har aldrig varit på ett bröllop där dom spexat till bröllopsvalsen. Jag tycker också att det vore roligt att göra något annorlunda av det, men jag är nog lite för blyg för det, vet inte om jag skulle våga. Antagligen kommer jag vara riktigt nervös. 
    Men jag såg på Grease häromdagen och tänkte att det vore kul att typ göra om scenen med "You are the one that I want"-låten, med våra brudtärnor och bestmans. Förstår ni hur jag tänker då? Här har ni det: "

    ". Inte att man nödvändigtvis ska härma scenen, utan mer helheten! 

Svar på tråden Orientaliskt bröllop