• goli
    Äldre 7 Oct 13:27
    1418602 visningar
    3377 svar
    3377
    1418602

    Orientaliskt bröllop

    Hej!

    Tänkte att detta skulle bli en samlingsplats för alla med frågor samt erfarenheter av allt som har med orientaliska bröllop att göra: lokal, orientalisk buffé, sofreh aghd, vigsel mm mm.

    Välkomna!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-13 12:57
    Vi som planerar bröllop i denna tråd är:

    Pagnie (13 juli 2013)
    Kitkät (27 september 2013)
    TS (3 augusti 2013)

    Men vi välkomnar fler så joina oss gärna!

  • Svar på tråden Orientaliskt bröllop
  • Äldre 26 Oct 16:33

    Ja, jag älskar överdelen på första bilden och underdelen på andra bilden! Så jag vill ha en kombination av dom båda Det kommer nog bli så att jag kommer sy upp en klänning för att få det exakt som jag vill ha det! Jag har inte bestämt något än, får se när det blir... 

  • Äldre 26 Oct 22:50
    goli skrev 2012-10-26 16:19:07 följande:
    Du kommer nog säkert få en provsminkning innan bröllopsdagen så då kan du ju be om att få testa olika sminkningar med olika färger! Ta med dig kameran oxå o fota lite så kan du titta på det efteråt och se hur det ser ut på bild. Man får ett annat perspektiv då plus att du bara kan visa upp den igen och få nästan exakt samma sminkning. Så tänkte jag göra... Skrattande
    jo men jag vet att det ingår provsminkning så det är inte ett problem. så det är skönt. :D men jag får nog göra som du säger. prova på helt enkelt.
  • Äldre 28 Oct 14:54

    Update: Nu har vi hittat fotograf som vi vill ska ta porträttfoton på oss efter vigseln! jnsvision heter dom, det är en manlig och en kvinnlig fotograf som fotar tillsammans! Jag älskar känslan man får av deras bilder, färgerna, stilen.. ja allt. 

    Sen kommer vi såklart ha filmkamera-team som fotar resten av bröllopet, men just porträttfotona är viktigast för oss och då litar vi inte på fotokamera-mannens fotostil, gillar inte riktigt den stilen som dom allra flesta "orientaliska" fotografer har, det ser väldigt stelt och uppgjort ut med konstiga poser. Ni vet vad jag menar tror jag. Brudgummen står lutad med ena foten mot ett träd och händerna i fickan medan bruden står bakom trädet med bara huvudet som tittar fram! Haha, snälla sig att ni förstår vad jag menar! ALLA från Mellanöstern har sådana bröllopsbilder. Jag tål inte det! Men jag accepterar att andra gillar det Drömmer

  • Äldre 28 Oct 15:00

    Ska ni filmas i samband med porträttfotograferingen? Många väljer att filmas och ha det som intro till bröllopsfilmen! 

  • Äldre 28 Oct 16:16

    bra fråga det vet jag faktiskt inte. har inte kommit så långt. men jag vet vad du menar med att inte lita på dom. därför jag tagit in två extra som följer oss hela dagen. en för mig och en för mannen. :D

  • Äldre 28 Oct 23:20

    Hahaha, seriöst??? Har aldrig sett såna foton men tack för varningen! Nä, ska vara fina klassiska foton! Hade tänkt fråga min kompis man att ta porträttfotona, helst utan brudar som poppar fram mellan träden och nonchalanta brudgummar Skrattande men har inte kommit så långt till att be honom än. Men håller tummarna för att han ska gå med på det.

    Det var faktisk en fin idé, hade inte alls tänkt så långt till att filma lite under porträttfotograferingen. Hm... shit vad många detaljer att tänka på egentligen, tur att jag har er tjejer!!! Skrattande

    Här kommer en annan fråga som jag själv tänkt på ett tag: ska ni ha en eller två ringar, alltså en förlovningsring och en vigselring eller bara en ring för båda tillfällena?

  • Äldre 28 Oct 23:29

    Men allt som rör filmning och fotografering kan ju filmkamera-teamet som ni kommer anlita, dom är ju vana vid bröllop och vet vad som ska filmas/fotas osv. Alla bröllopsfilmer jag har sett har börjat med intro där brudparet filmas i en park eller någon annan fin miljö. Har ni ordnat med filmkamera-team? Jag har ett tips: Oscarsfoto. Vi träffade han när vi var på Panorama. Han är en av fotograferna som dom samarbetar med! Han är jätte trevlig och duktig. Jag kan rekommendera honom då jag sett fler bröllopsfilmer som han har filmat/fotat, bland annat en av mina närmaste vänners bröllop. Så vi kommer nog välja honom! 

    Jag kommer ha två ringar. Min förlovningsring är en solitärring, och som vigselring ska jag ha en alliansring! Ni då?  

  • Äldre 29 Oct 09:33

    Jag hade faktiskt tänkt ha tre ringar en för varje vigsel men nu känns det mer som att det blir två.

  • Äldre 29 Oct 15:06

    Tack för tipset, Kitkät! Ska kolla in hemsidan! Vet du hur mkt de kostar?

    Jag hade tänkt att bara ha en ring, en allians, som är förlovningsringen också. Men tänkte kanske adda till fler stenar till bröllopet, eftersom min bara har en. Men nu blir jag lite sugen på en till... Fast samtidigt vore det kul att spara det till flera år senare, om vi bestämmer oss för att typ förnya äktenskapslöftena eller ngt. Får väl se...

    Har ni funderat något på smekmånad då? Jag och min fästman funderar på Maldiverna eller Hawaii. Men sen läste vi ngt om en tsunami-varning på Hawaii..? Rynkar på näsan

  • Äldre 29 Oct 20:43
    goli skrev 2012-10-29 15:06:01 följande:
    Tack för tipset, Kitkät! Ska kolla in hemsidan! Vet du hur mkt de kostar?

    Jag hade tänkt att bara ha en ring, en allians, som är förlovningsringen också. Men tänkte kanske adda till fler stenar till bröllopet, eftersom min bara har en. Men nu blir jag lite sugen på en till... Fast samtidigt vore det kul att spara det till flera år senare, om vi bestämmer oss för att typ förnya äktenskapslöftena eller ngt. Får väl se...

    Har ni funderat något på smekmånad då? Jag och min fästman funderar på Maldiverna eller Hawaii. Men sen läste vi ngt om en tsunami-varning på Hawaii..? Rynkar på näsan
    ja men det kan ju också vara fint. bara man hittar något man själv älskar. jag har som sagt bestämt mig för två nu och sen sa jag till sambon att om jag fortfarande känner för det så kan han ju ge mig en eternity-ring när vårt första barn föds. ;)
Svar på tråden Orientaliskt bröllop