• goli
    Äldre 7 Oct 13:27
    1418343 visningar
    3377 svar
    3377
    1418343

    Orientaliskt bröllop

    Hej!

    Tänkte att detta skulle bli en samlingsplats för alla med frågor samt erfarenheter av allt som har med orientaliska bröllop att göra: lokal, orientalisk buffé, sofreh aghd, vigsel mm mm.

    Välkomna!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-13 12:57
    Vi som planerar bröllop i denna tråd är:

    Pagnie (13 juli 2013)
    Kitkät (27 september 2013)
    TS (3 augusti 2013)

    Men vi välkomnar fler så joina oss gärna!

  • Svar på tråden Orientaliskt bröllop
  • Äldre 25 Oct 13:26

    Pagnie, tycker det är en jättevacker frisyr och en fantastisk klänning! Ja, det e inte lätt att veta vad man vill ha för något förrän man har testat det. Det e ju tur att provuppsättning ingår i priset. Hoppas detsamma gäller med sminkningen!

    Jag har, som sagt, också tänkt mig lite lös håruppsättning och halvlockigt. Vill att det ska vara lite "vilt" eller hur man nu ska säga. Sen vill jag absolut ha en tiara men inget stort eller pråligt. Hittade faktiskt några som jag tyckte var ganska söta. Vad tycker ni om dessa?




  • Äldre 25 Oct 13:31

    Vet inte om ni har sett min brudklänning, lade upp den i en annan tråd, men kan lägga upp den här också, Men den e inte helt färdig. Beställde den från Kina och efter att jag fick den bestämde jag mig för att sätta på mer kristaller upptill så att den liknar originalet mer plus att jag vill ha breda axelband som hänger ner över axlarna av samma material som tyllet. Vad tycker ni?




    Sen måste jag hitta en underkjol också så att jag får "prinsess-effekten". Underkjol gör det faktiskt mycket lättare att gå i också!
  • Äldre 25 Oct 13:42
    goli skrev 2012-10-25 13:26:53 följande:
    Pagnie, tycker det är en jättevacker frisyr och en fantastisk klänning! Ja, det e inte lätt att veta vad man vill ha för något förrän man har testat det. Det e ju tur att provuppsättning ingår i priset. Hoppas detsamma gäller med sminkningen!

    Jag har, som sagt, också tänkt mig lite lös håruppsättning och halvlockigt. Vill att det ska vara lite "vilt" eller hur man nu ska säga. Sen vill jag absolut ha en tiara men inget stort eller pråligt. Hittade faktiskt några som jag tyckte var ganska söta. Vad tycker ni om dessa?
    Åh det var många fina tiaror det. ja någon sådan där tiara kan jag också tänka mig. blir lite roligare då jag tar av mig slöjan efter fotografering och vigsel. Jag tänkte faktiskt också ha uppsatt ett tag men jag gillar verkligen mitt hår när det hänger ner. Men en uppsatt frisyr håller ju mycket bättre. så jag måste verkligen fundera igenom det där.
    Men angående tiarorna så var alla jättefina och du är ju inne på samma modell i alla även om dom inte är helt lika. Men en sådan där måste jag nog hitta.
    Ja det ingår en provuppsättning OCH en provsminkning för mig. Hittade ett jättebra erbjudande där jag betalar 3500 och då ingår det uppsättning och provuppsättning samt sminkning och provsminkning och sen så har vi då tillgång till brudrummet där man är helt ensam och personalen finns till ens förfogande hela dagen och dom bjuder på frukt och små tilltugg. Så jag är helt klart nöjd med det. :D
  • Äldre 25 Oct 13:50
    Pagnie skrev 2012-10-25 13:42:18 följande:
    Åh det var många fina tiaror det. ja någon sådan där tiara kan jag också tänka mig. blir lite roligare då jag tar av mig slöjan efter fotografering och vigsel. Jag tänkte faktiskt också ha uppsatt ett tag men jag gillar verkligen mitt hår när det hänger ner. Men en uppsatt frisyr håller ju mycket bättre. så jag måste verkligen fundera igenom det där.
    Men angående tiarorna så var alla jättefina och du är ju inne på samma modell i alla även om dom inte är helt lika. Men en sådan där måste jag nog hitta.
    Ja det ingår en provuppsättning OCH en provsminkning för mig. Hittade ett jättebra erbjudande där jag betalar 3500 och då ingår det uppsättning och provuppsättning samt sminkning och provsminkning och sen så har vi då tillgång till brudrummet där man är helt ensam och personalen finns till ens förfogande hela dagen och dom bjuder på frukt och små tilltugg. Så jag är helt klart nöjd med det. :D
    Härligt! Är det i Stockholm du har hittat detta? Och hur hittade du det här erbjudandet?
  • Äldre 25 Oct 14:43
    goli skrev 2012-10-25 13:50:32 följande:
    Härligt! Är det i Stockholm du har hittat detta? Och hur hittade du det här erbjudandet?
    nope detta hittade jag på hemmaplan faktiskt. Eftersom vi ändå sover hemma dagen innan så kan jag lika gärna fixa håret här och åka dit sen lika väl som att åka dit och fixa där. billigare här ;)
  • Äldre 25 Oct 14:44

    fick tips om denna salong av en arbetskollega faktiskt.

  • Äldre 25 Oct 17:53

    Ja, kan tänka mig att det säkert e mkt billigare än Sthlm.  usch, förstår inte varför det måste vara så mkt dyrare med allt bara för att det e Sthlm. Det e visserligen ännu billigare i Polen. Kanske kan hitta en bra salong här, fixa håret sista dagen jag e här o hålla det i 2 månader tills det e dags, hahaha!

  • Äldre 25 Oct 18:16

    just det, tänkte fråga om ni vet var man kan hitta bra och billiga underkjolar?

  • Äldre 25 Oct 18:18
    goli skrev 2012-10-25 17:53:03 följande:
    Ja, kan tänka mig att det säkert e mkt billigare än Sthlm.  usch, förstår inte varför det måste vara så mkt dyrare med allt bara för att det e Sthlm. Det e visserligen ännu billigare i Polen. Kanske kan hitta en bra salong här, fixa håret sista dagen jag e här o hålla det i 2 månader tills det e dags, hahaha!
    haha ja men det är ju så konstigt nog. men man får göra det bästa utav det. jag kommer även sätta i löshår någon månad innan och så kommer jag några veckor innan sätta dit lösögonfransar på en jättebra salong hemma i dalarna. mamma hade gjort det nu och det blev jättebra. :D Och nu i november ska jag göra en kemisk peeling och sedan göra ansiktsbehandling en gång i månaden bara för att hålla huden fin och glowing ;)
    Och naglar så klart.
    ska ni göra något sådant? eller är jag jätte utseendefixerad?
  • Äldre 25 Oct 20:08

    Jag har ingen klänning än! Har inte varit i butik och letat än, men jag har kikat lite på nätet för att känna efter vad jag gillar för modeller. Men det får bli att jag åker till Stockholm och letar snart! Jag berättade ju för er att jag kontaktade Drottninggatan Brud och fest, dom sa att dom kan sy upp brudklänningar efter eget önskemål. Så det vart jag sugen på, för dom klänningar jag har sett på nätet har alltid haft något fel enligt mig. Dom stämmer liksom inte helt överens med hur min drömklänning ser ut! Så det låter som ett bra alternativ, att få brudklänningen uppsydd efter önskemål! 
    Era klänningar är jättefina, verkligen. Jag gillar att det inte är massa krimskrams, jag gillar inte sånt! Dom är inte allför enkla, men ändå stilrena... 

    Vad gäller hår och smink, så tror jag att det alltid ingår provsminkning/håruppsättning.
    Min väninna som gifte sig för två år sedan sminkade sig på Make-up Store, och det blev jättebra! Hon var jättenöjd. Jag kan fråga henne vad hon fick betala så återkommer jag med svaret!

    Jag tror att jag vill ha korta naglar med någon fin nagellack, kanske aprikos? (samma färg som vårt färgtema, haha). Jag älskar verkligen färgen aprikos! Jag har alltid korta naglar vanligtvis, jag tycker det är snygg med typ nagelförlängning med fransk manikyr, men jag får se... Det finns tydligen en ny nagelteknologi, där man målar naglarna med typ akryl eller gele, det är i alla fall något material som ser ut som nagelack, fast det håller läääänge. Det är som att bygga på färg på nageln, det ser ut som nagellack, fast  det går inte att tvätta bort vad jag förstått. Så det kanske vore något för mig, om jag väljer att inte ha fransk manikyr.

    Goli, underkjolar, borde det inte finnas i Kina, typ samma sida som du beställde klänningen ifrån?  

Svar på tråden Orientaliskt bröllop