• goli
    Äldre 7 Oct 13:27
    1418189 visningar
    3377 svar
    3377
    1418189

    Orientaliskt bröllop

    Hej!

    Tänkte att detta skulle bli en samlingsplats för alla med frågor samt erfarenheter av allt som har med orientaliska bröllop att göra: lokal, orientalisk buffé, sofreh aghd, vigsel mm mm.

    Välkomna!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-12-13 12:57
    Vi som planerar bröllop i denna tråd är:

    Pagnie (13 juli 2013)
    Kitkät (27 september 2013)
    TS (3 augusti 2013)

    Men vi välkomnar fler så joina oss gärna!

  • Svar på tråden Orientaliskt bröllop
  • Äldre 7 Oct 13:28
    #1
  • Äldre 7 Oct 13:32
    #2

    Och så ignorerar vi det första inlägget, blev lite fel där, sorry! Skrattande

    Tänkte börja med att fråga om någon har funderat på hår och make-up inför stora dagen? Ska ni fixa själva eller gå till någon salong?

  • Äldre 7 Oct 13:33
    #3

    Hallå hallå! :) Jag är den första att haka på här! Bra initiativ av dig, goli. Hoppas Pagnie också hakar på! 

  • Äldre 7 Oct 13:36
    #4

    Hår ska jag fixa på salong och makeup hos någon makeupartist, ev. makeupstore! Du då? 

    PS. Ikväll åker jag och fästmannen min till Stockholm. Imorgon blir det festlokal-jakt! På schemat står: Olles Krog, Hallundas festvåning och Panorama! Vi har också hittat en kyrka som vi vill vigas i, så på tisdag ska vi ringa och boka kyrkan också, då har vi förhoppningsvis bestämt festlokal också! Jag kan uppdatera dig/er imorgon! :)  

  • Äldre 7 Oct 13:37
    #5
    kitkät skrev 2012-10-07 13:33:02 följande:
    Hallå hallå! :) Jag är den första att haka på här! Bra initiativ av dig, goli. Hoppas Pagnie också hakar på! 
    Välkommen! Och tack för att du joinar! Skrattande

    Hur går det med allt? Var det imorgon ni skulle titta på lokaler?
  • Äldre 7 Oct 13:42
    #6
    kitkät skrev 2012-10-07 13:36:44 följande:
    Hår ska jag fixa på salong och makeup hos någon makeupartist, ev. makeupstore! Du då? 

    PS. Ikväll åker jag och fästmannen min till Stockholm. Imorgon blir det festlokal-jakt! På schemat står: Olles Krog, Hallundas festvåning och Panorama! Vi har också hittat en kyrka som vi vill vigas i, så på tisdag ska vi ringa och boka kyrkan också, då har vi förhoppningsvis bestämt festlokal också! Jag kan uppdatera dig/er imorgon! :)  
    Hahaha! Lite telepati där? Hann skriva mitt förra inlägg innan jag läste ditt!

    Låter spännande, hoppas det går bra! Ett tips: kom ihåg att vara bestämd och då går det alltid att pruta lite på priset... Skrattande

    Kommer ni enbart gifta er i kyrkan eller har ni funderat på moské också? Jag är inte religiös egentligen men jag o min blivande kanske tänkte åka till Iran någon gång på besök och då vill vi gärna vara lagligt gifta där också för att undvika problem. Men vet inte riktigt hur det går till, har du någon erfarenhet?

    Ja, jag funderade också på make-up store. Vet du vad det kostar? Och vet du om man kan be dem komma till salongen där man ska fixa håret och göra allt på samma plats? Lite smidigare så kanske...
  • Äldre 7 Oct 13:43
    #7

    Haha, vi skriver om varandra! Se mitt inlägg ovan. 

  • Äldre 7 Oct 13:44
    #8
    kitkät skrev 2012-10-07 13:43:16 följande:
    Haha, vi skriver om varandra! Se mitt inlägg ovan. 
    Haha, blir väl så när man har bråttom och är otålig! Glad Jag är sån med allt..!
  • Äldre 7 Oct 15:46
    #9

    det är väl klart jag följer med tjejer. :D

    Jag kommer också köra en make-up artist och frisör. Dock har jag inte hittat någon än men det ska väl inte vara så svårt i stora stockholm. dock funderar jag på om man kanske ska ta det här hemma istället då vi ändå sover hemma på kvällen. Får se vad man hittar,

    Vad det gäller att komma in i iran så behöver man som jag förstår det inte gifta sig i en moske men man måste bli vigda av en imam. eller ja inte ens det egentligen. räcker att man går till ambassaden och får ett papper påskrivet att man är gifta egentligen. det gjorde våra kompisar.
    Vi vill ju också kunna åka till iran. men om jag inte har missuppfattat det helt så måste jag ha hans efternamn plus ett persiskt förnamn för att kunna komma ut och in.

  • Äldre 7 Oct 17:28
    #10
    Pagnie skrev 2012-10-07 15:46:25 följande:
    det är väl klart jag följer med tjejer. :D

    Jag kommer också köra en make-up artist och frisör. Dock har jag inte hittat någon än men det ska väl inte vara så svårt i stora stockholm. dock funderar jag på om man kanske ska ta det här hemma istället då vi ändå sover hemma på kvällen. Får se vad man hittar,

    Vad det gäller att komma in i iran så behöver man som jag förstår det inte gifta sig i en moske men man måste bli vigda av en imam. eller ja inte ens det egentligen. räcker att man går till ambassaden och får ett papper påskrivet att man är gifta egentligen. det gjorde våra kompisar.
    Vi vill ju också kunna åka till iran. men om jag inte har missuppfattat det helt så måste jag ha hans efternamn plus ett persiskt förnamn för att kunna komma ut och in.
    Hej Pagnie! Tack för att du joinar oss!

    Ja, jag tänkte oxå att det inte borde vara svårt, problemet är bara att det är så FRUKTANSVÄRT DYRT! Hår och smink kommer kosta mer än min brudklänning gör, liksom. Flört Menmen, samtidigt är det en sak jag planerar att göra en gång och de bilderna kommer vi titta på resten av livet. Så då gäller det att hitta ngt bra.

    Ok, visste inte om det där med efternamnet, något att tänka på eftersom jag hade tänkt behålla mitt efternamn... får väl se hur det blir, får prata med fästmannen om det oxå. Men tack för tipsen! Har varit till stor hjälp!

    Hur går det själv med allt?
Svar på tråden Orientaliskt bröllop