• lillap­ia
    Äldre 3 Oct 08:06
    15234 visningar
    90 svar
    90
    15234

    Någon som ska gifta 2013 sommar?

    Hej alla.
    Jag är bara nyfiken om det är någon som ska också gifta nästa år sommar, själv ska vi gifta oss den 15 juni 2013 på vårt 10 årsdag.

    Har ni planerat mycket eller lite, bokat lokal? Vi har bara bokat kyrkan och vi vet ungefär vad vi ska ha men har inte än ta kontakt med någon, det måste vi göra vet jag.
    Jag har tittat på brudklänningen men vill inte beställa nu när jag håller på att gå ner vikt, har ca 5 kg kvar.

    Det känns spännande att planera men samtidigt vet att det kan bli jobbigt men än så länge tycker jag att det är roligt :). 

    Nu helg ska vi kolla på lokal. 

    Skriv gärna och berätta hur er planering ser ut och om ni har bokat? =)
    / Pernilla.

     

  • Svar på tråden Någon som ska gifta 2013 sommar?
  • CoG
    Äldre 3 Oct 08:58
    #1

    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3935855.html

    Här inne finns ett gäng till som gifter sig nästa år :)

    Jag och min G gifter oss den 27 juli.


    Grönt och Vitt är vårat färgtema
    Vi vet hur vi vill ha dagen,
    vad vi ska äta och upplägget kring middan.

    Vi har ringar och klänning hemma.
    Kyrka, lokal och fotograf är bokad,
    inbjudningskorten håller jag på med.

    Sen har jag en del till som ska pysslas klart,
    men det är ju ingen brådis.
    :)

  • CoG
    Äldre 3 Oct 09:24
    #2
    www.brollopstorget.se/Forum-8-111/m4113188.html

    Här finns fler som gifter sig i juli
  • CoG
    Äldre 3 Oct 09:25
    #3
    CoG skrev 2012-10-03 09:24:49 följande:
    www.brollopstorget.se/Forum-8-111/m4113188.ht...

    Här finns fler som gifter sig i juli
    Blev ju knas, det var ju junitråden jag hade tänkt lägga in.
    Men du kanske kan hitta den själv?
  • lillap­ia
    Äldre 3 Oct 09:55
    #4
    CoG skrev 2012-10-03 08:58:15 följande:

    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3935855.html

    Här inne finns ett gäng till som gifter sig nästa år :)

    Jag och min G gifter oss den 27 juli.


    Grönt och Vitt är vårat färgtema
    Vi vet hur vi vill ha dagen,
    vad vi ska äta och upplägget kring middan.

    Vi har ringar och klänning hemma.
    Kyrka, lokal och fotograf är bokad,
    inbjudningskorten håller jag på med.

    Sen har jag en del till som ska pysslas klart,
    men det är ju ingen brådis.
    :)


    Å tack, ska kolla där.. :). 
    Vad härligt ni ska ha på er bröllop, och oj ni har redan planerat, det borde vi göra nu. :).  
  • Annamo­lly
    Äldre 3 Oct 10:17
    #5

    Vi gifter oss den 22:a Juni. 

    (Det finns en annan trad om detta, men den ar sa valdigt lang nu att det blir svart att hanga med i diskussionen...)

    - Vi har bokat bade kyrkan och tavernan dar vi ska ha festen
    - Vi har bestamt menyn med tavernan.
    - Vi har designat save-the-date kort men inte skickat ut dem annu.
    - Jag har provat ett antal brudklanningar, alla fran samma designer. (Jag har en kansla av att jag kommer valja en av dem, men jag vill prova lite flera forst).
    - Gastlistan borjar bli fardig.

    Det ar nog allt vi har gjort hittills!

     

  • johbeh
    Äldre 3 Oct 12:11
    #6

    Hej hej!


     


    Vi ska också gifta oss den 15 juni! Vi har bokat kyrka och restaurang. Klänning är beställd och skor har jag. Sedan har vi inte gjort så mycket mera :).. Lite stiltje just nu även i juni tråden tyvärr.

  • CoG
    Äldre 3 Oct 12:11
    #7
    lillapia skrev 2012-10-03 09:55:36 följande:
    Å tack, ska kolla där.. :).
    Vad härligt ni ska ha på er bröllop, och oj ni har redan planerat, det borde vi göra nu. :).
    Både ni och vi har ju gott om tid.
    Vi har bara gjort saker för att jag vill känna att det är på riktigt och att det inte ska stå stilla,
    inte för att det är bråttom.
    :)

    Klänning och ringar kan bli större kostnader, därför ville jag få klart dom i tid så att vi vet ungeär hur mycket vi kommer att lägga ut.
    Nu kostade ringarna och klänningen 7000 sammanlagt för oss så det känns lungt.
    Annars är det ju bra att kunna sprida ut kostnaderna över året om man inte har ett särskilt konto med pengar särskilt för bröllopet.
  • lillap­ia
    Äldre 3 Oct 14:28
    #8
    johbeh skrev 2012-10-03 12:11:02 följande:

    Hej hej!


     


    Vi ska också gifta oss den 15 juni! Vi har bokat kyrka och restaurang. Klänning är beställd och skor har jag. Sedan har vi inte gjort så mycket mera :).. Lite stiltje just nu även i juni tråden tyvärr.


    Å vad roligt, vilken tid har ni bokat kyrka? Vi bokade kl ett. :). 
    Ja vi har inte gjort så mycket men nu har jag tittat mycket på klänningen, få se. :).  Vi ska ta kontakt med catering för vi ska ha buffe har vi tänkt, hyr tallrikar och o.s.v så slipper vi gör nåt. 
    Ska du ha stor bröllop eller liten? :) 
  • lillap­ia
    Äldre 3 Oct 14:33
    #9

    Jag har svårt att bestämma mig hur jag ska göra för jag fick tips av en att det är bäst om jag fixa brudklänning redan nu trots jag håller på att gå ner vikt, har ca 5 kg kvar men enligt dem att min vikt kan stannar och att beställa klänningen kan ta flera månader, beror på var man beställa. 
    Jag har hittat en hemsidan som jag gillar mycket och det känns inte riktigt tryggt för det är alltid bäst att gå till butik men jag tror jag vill ändå beställa hos dem för det är billigare och om jag går ner vikt så kanske blir klänningen stor så undrar jag om det kan möjligt att lämna hos nån som kan sy mindre till rätt storlek.

    Fick även tips att bättre ta knytkorsett men den klänningen som jag är förtjust i har inte knytkorsett så det kanske är svårt att gör mindre om jag lyckas gå ner vikt??
    Visa några exempel bilder som jag gillar.
     

  • lillap­ia
    Äldre 3 Oct 14:34
    #10
    lillapia skrev 2012-10-03 14:33:16 följande:
    Jag har svårt att bestämma mig hur jag ska göra för jag fick tips av en att det är bäst om jag fixa brudklänning redan nu trots jag håller på att gå ner vikt, har ca 5 kg kvar men enligt dem att min vikt kan stannar och att beställa klänningen kan ta flera månader, beror på var man beställa. 
    Jag har hittat en hemsidan som jag gillar mycket och det känns inte riktigt tryggt för det är alltid bäst att gå till butik men jag tror jag vill ändå beställa hos dem för det är billigare och om jag går ner vikt så kanske blir klänningen stor så undrar jag om det kan möjligt att lämna hos nån som kan sy mindre till rätt storlek.

    Fick även tips att bättre ta knytkorsett men den klänningen som jag är förtjust i har inte knytkorsett så det kanske är svårt att gör mindre om jag lyckas gå ner vikt??
    Visa några exempel bilder som jag gillar.



Svar på tråden Någon som ska gifta 2013 sommar?