• Äldre 2 Oct 12:10
    7456 visningar
    18 svar
    18
    7456

    Uppsalabrudar 2013

    Jag hittar ingen tråd för 2013 så jag tänkte att jag skulle starta en. Om det redan finns en så säg till så håller jag mig där istället. =)

    Så, vilka är det som gifter sig i Uppsala nästa år? Jag och min fästman kommer att gifta oss nästa sommar någon gång och har precis kommit igång med planerandet. Då jag pratar sönder släkt och vänner med prat om lokaler, klänningar, detaljer osv så tänkte jag att det kanske är bra att hålla sig här med människor i samma situation. ^^ 

    Ingenting är bokat för oss, men planen är vigsel på Fyrisbiografen, festlokaler tittar vi fortfarande på lite olika alternativ. Klänning och ring är bestämt, även om det inte är beställt ritkigt än. Resten är fortfarande väldigt luddigt. Hur ser det ut för er? Några som jag som har större bröllopspratbehov än sin omgivning? 

  • Svar på tråden Uppsalabrudar 2013
  • Bruden Susann­e
    Äldre 17 Jan 16:06
    #1

    Den här tråden har jag missat! 
    Jag och min fästman gifter oss i Uppsala nu i sommar! Eller egentligen Skokloster, men det hör ju till Uppsala, vi är själva uppsalabor.

    Hur långt har ni planerat nu? Vad är bokat?

    Vi har bokat kyrkan, fotograf, beställt min klänning & tiara, tid för att träffa guldsmeden, bokat mini-moon som vi åker på direkt efter vigseln i kyrkan och utsett tärnor och marsallker.

    Har fortfarande en del kvar, men just nu är jag på jakt efter en bra frisör som kan göra mitt hår för ett hyffsat pris. Men jag känner inte till så många, då vi är relativt nyinflyttade i Uppsala! Vet du någon? Har du bokat någon?  

  • Jojjsa­n
    Äldre 17 Jan 21:42
    #2

    Hej! Ska gifta mig i augusti! Planeringen är i full gång. Någon dom ska på bröllopsmässan i Stockholm den 26-27:e?

  • Äldre 18 Jan 17:37
    #3

    Hej på er! Vad kul med fler brudar i Uppsala! =)

    Vi ska på bröllopsmässan ja, det blir andra året. Ska ni dit?

    Jag kommer att göra mitt hår själv, får det finns helt enkelt inte med i budgeten. Men, jag klipper mig normalt på Crative zone, dom har en trainee (Josefin om jag inte minns fel), som är ritkgt bra! Och lite billigare iom att hon är trainee. Hon gör bruduppsättningar till ett bra pris. Kolla med henne vet jag. =)

    Än så länge är vigselplats och festlokal bokad, klänning beställd och inbjudningar skickade. RIng är bestämd men inte beställd. =) Vi håller på att planera en liten minimoon just nu.

    Hur stora blir era bröllop? Vi har bjudit 40 men räknar med 30 ungefär.  

  • Äldre 18 Jan 17:38
    #4

    *Creative Zone* såklart... Slant på tangenterna. =)

  • Äldre 18 Jan 19:21
    #5

    Hej!
    Önskar den här tråden kommit lite tidigare! Jag gifter mig 23e februari så idag är det exakt 36 dagar kvar :0)

    Håret är supersvårt! Kommer betala mer för mitt hår än min klänning, men ni som har lite mer tid kan alltid gå in på blocket och titta, där finns det ett par som verkar duktiga och gör det som hobby. Jag vågade inte chansa och har bara budget för en uppsättning.

    Funderar på bröllopsmässan men jobbar till 15.30 så vet inte om det blir sent. Men det skulle vara roligt eftersom min M2B-s kusin vann en tävling och ska gå modell då med brudklänning som hon fick designa tillsammans med Camilla Thulin!

    Trots att tiden börjar knappa in så har vi troligtvis en ganska stressig månad framför oss, rätt mycket detaljer kvar att fixa.........

  • afture­lding
    Äldre 18 Jan 19:41
    #6

    Vi gifter oss i Dalby den 29/6. Det blir ingen mässa för oss, eftersom att jag fyller år och ska passa på att träffa en vän när vi ändå är nere i Stockholms-trakten. Vi bor i Gävle, men hela min släkt bor i Södertälje, så det är enklast att vi flyttar på oss.

    Lokal, vigselförättare och sambons kläder är helt klart. Min klänning är påbörjad, något ska man väll med 10+ års erfarenhet och utbildning till. Ringarna kommer om c.a 4 veckor och inbjudningarna skickas när vi kommer hem den 31a. 

  • Jojjsa­n
    Äldre 21 Jan 19:38
    #7

    Det där med hår är dyrt Jag har bara ringt till ett ställe..de skulle ha 3300 kr för smink och håruppsättning. Gulp!! Tärnans hår skulle kosta 700 + smink.

  • MoM130­713
    Äldre 21 Jan 23:59
    #8

    Hej hopp,


     


    Här kommer en till Uppsalabrud. Vi gifter oss 130713 i Uppsala-Näs. Vi har bokat kyrka och lokal men sen så är det massor kvar att göra...pust... Har ni några tips på en bra fotograf?

  • Äldre 22 Jan 00:05
    #9

    MoM130713, spana in emmawatsonphoto.blogg.se/ vettja!

  • Fru Kauko
    Äldre 22 Jan 00:42
    #10

    Jag & min sambo ska gifta oss i Dannemora kyrka 15 Juni.
    Har bokat kyrka, Lokal, Fixat klänning, sambon ska gifta sig i Försvarets Finuniform.
    Frisör bokad, Fotograf bokad, Mat bestämd, Inbjudningskort fixat och skall skickas ut.
    Alltså en hel del gjort :))


    --:2013-06-15 :--
  • Fru Kauko
    Äldre 22 Jan 00:48
    #11

    Toastmaster - Marsalker - Tärnor är fixade. Bil är fixad. Skulle åkt häst & vagn men har inte hittat någon för ett rimligt pris.


    --:2013-06-15 :--
  • MoM130­713
    Äldre 22 Jan 00:55
    #12

    Tack så mycket för tipset Glad


    Fotografemma skrev 2013-01-22 00:05:08 följande:
    MoM130713, spana in emmawatsonphoto.blogg.se/ vettja!
  • Jojjsa­n
    Äldre 22 Jan 19:40
    #13

    Gu va långt alla har kommit!! Jag känner mig redan stressad. Ska till Papper i helgen för att få inspiration till inbjudningskort. De erbjuder en timme gratis konsultation, super! Tar gärna emot tips på bra frisörer! :) Ni som söker hobbyfotograf till bröllop, får gärna höra av sig. Jag älskar att fotografera bröllop!

  • MoM130­713
    Äldre 1 Feb 00:16
    #14

    Hej tjejer, de rullar frammåt i lagom takt med vår plannering. Jag behöver lite hjälp med vart man kan beställa/köpa blommor både till min bukett samt till dekorationen av lokalen? Vart ska ni köpa era blommor?


    Tacksam för alla tips Skrattande

  • Kjörli­ng
    Äldre 1 Feb 23:25
    #15

    Hoppar in här hos er :) planerar bröllop eller förnyelse av bröllopslöften, vi har satt den 5/10 som datum bokat restaurang och kyrka :) gammal uppsala bo som dock inte bor kvar men ska ha vårt "bröllop" i Uppsala :)

  • Jojjsa­n
    Äldre 4 Feb 20:56
    #16

    Blomsterbutiken vid torbjörnstorg är jätteduktiga och väldigt serviceminded.Kommer inte på vad den hette nu...

  • Äldre 16 Feb 20:25
    #17

    Mom 130713 vi köper blommorna på "Fyra årstider" i Stabby. Kan rekomendera dom varmt!

  • Jojjsa­n
    Äldre 26 Jun 21:52
    #18

    Hur går det för alla?

Svar på tråden Uppsalabrudar 2013