• Luckyp­unk
    Äldre 26 Sep 20:05
    14259 visningar
    55 svar
    55
    14259

    "Varning för Bröllopstorget"

    På bröllopstorget finns ett forum. Det kan ha haft sina ljusa stunder, men just nu är det bara hysteri och diktatur som råder därinne.
    En kollega har fått sitt företag och namn kört i botten på grund av ett inlägg i deras forum. Det värsta med allt, är att hon fått sitt svar i tråden borttaget eftersom man inte får identifiera sig som företagare när man bidrar med svar eller inlägg.


    Vi var många
    kollegor som var upprörda och mailade Bröllopstorget under dagen för att återskapa rättvisa.
    Hon fick rätt till slut och nu, har hon kunna försvara sig.

    Bröllopstorget känns varken seriöst eller företagarvänligt.
    Det händer alldeles för ofta att trådar startas i affekt och föröder småföretagares rykte, innan allt är klargjort mellan kund och företag. Det är tragiskt, eftersom det är ju dessa företag som också sponsrar bröllopstorget genom annonsering.

    Jag är väldig besviken på deras forum,etik och regler.

    Jag kommer själv att bojkotta bröllopstorget framöver och hänvisar hellre till vackra personliga bröllopsbloggar, om ni söker inspiration. Och förnuftiga inlägg.

     www.vintagehoneymoon.se till exempel.

     

  • Svar på tråden "Varning för Bröllopstorget"
  • Jojo51­8
    Äldre 26 Sep 20:13
    #1

    På tiden att det kommer fram hur Bröllopstorget själva sköter sina affärer och hur de behandlar företagare, när det gäller både annonsering och här på forumet! Att ett inlägg på ett forum, där inga uppgifter är verifierade ska kunna få sådana konsekvenser som i detta fall är helt horribelt. Bröllopstorget bör, om man nu ska anses som seriös, granska sådana inlägg som på detta sätt verkligen svartmålar en företagare för att ge denne en chans till upprättelse. Alla har rätt till sin åsikt och forum ska vara fria att få ha sin åsikt, det är inte där felet ligger, men som anklagad måste man också ha sin rätt att få föra fram sin version!!

    Ni brudpar som hänger här - googla, leta utanför detta torg. Det kan säkert vara lockande att hänga här, men om ni bara visste hur oseriösa de som står bakom denna sida är så skulle ni aldrig vara kvar!!

  • GogoDo­ll
    Äldre 26 Sep 20:21
    #2

    Vansinne att man som anonym ska kunna kommerntera, förstöra, sprida rykten utan att stå för det man skriver. Dags för BT att tvingad inlogg utan anonymitet!

  • Tokig
    Äldre 26 Sep 20:25
    #3

    Kan inte annat än att hålla med. Men jag är säker på att vi är många som tycker som ni. Jag har anmält tråden, som jag misstänker ni tänker på, för smutskastning. Jag hoppas den kommer plockas bort snart. Tyvärr är det inte alla som förstår vilket starkt vapen ett socialt forum är. Man måste tänka sig för innan man hänger ut folk på forum. Det kan få oanade konsekvenser annars.

  • Brudsl­öjan
    Äldre 26 Sep 20:32
    #4

    Varningen är befogad!
    Detta är en helt oseriös anrättning som har ett helt annat syfte än vad normalt funtade forumdeltagare är vana vid. diktatorisk ledning som styr ohämmat och sätter människor i klistret genom sitt agerande.

    Ni på bröllopstorget borde skämmas.
    Nu sprids detta som en löpeld på socialamedier bland alla kretsar och det är definitivt inte till Er fördel.

    Jag uppmanar också alla brudpar att söka andra vägar och googla samt se på hemsidor och ta personlig kontakt, både med fotografen samt dess kunder som referens.
    Lämna denna miserabla eländiga sida. 

  • kickan­w
    Äldre 26 Sep 20:38
    #5

    Jag förstår att bröllopstorget inte vill att företag ska göra gratisreklam i forumen, det vore ohållbart.

    Men att som företag bli fråntagen rätten att förklara och försvara sig när man blir fullständigt påhoppad, dessutom på rätt svaga grunder och av en person som inte längre vill ha kontakt eller försöka reda ut vad som faktiskt hänt... Det är bara FEL och helt omöjligt att förstå!

    Jag kommer inte att rekommendera bröllopstorget till någon mer och hoppas att de antingen skärper sig eller att folk förstår att detta forum styrs på ett väldigt odemokratiskt sätt och att det finns så många bättre alternativ om man söker inspiration till sin bröllopsdag!

  • milton­2
    Äldre 26 Sep 20:45
    #6

    Hur både bröllopstorfet och familjeliv som drivs ifrån en och samma ledning agerat den senaste tiden är obegripligt de är en enda hetsjakt bakom detta. 

    Att de sedan finns personer som skriver utlägg i ett forum på bröllopstorget för att smutskasta ett företag oavsett vilket de än är, de är sandlåde nivå. Vi är vuxna människor för sjutton gubbar! Nä nu får de vara nog! Att små enskilda företag ska få smutskastas som en vante, hade företaget varit ett större hade redan jurister varit inkopplade gentemot bröllopstorget som accepterar sånt tjafs! Ett litet företag är sårbart på mer än ett sätt. 

  • PiaB
    Äldre 26 Sep 20:51
    #7

    Jag kan bara hålla med alla. Men jag tänker vara kvar här eftersom jag fått mycket hjälp i bröllopsplanerandet, och jag hoppas att jag hjälpt någon.


     


    Men självklart borde en påhoppad människa få ge sin sida även om det är en näringsidkare. Nu har ju det skett äntligen och jag kan bara hoppas att hon inte skadats alltför mycket.


     


    Som forumanvändare har man en oerhört stor skyldighet att tänka på vad man skriver. Både som trådstartare eller skrivandes i trådar. Dessutom måste man ju kunna tolka det man läser. Man kan inte bara tro blint på en sida, för man har bara just en sida. Inte för att man ska tro att alla ljuger. Men alla tolkar olika. Två personer kan läsa samma text och tolka den helt olika. Det kan bli missförstånd, man hör/ser inte allt. Det ligger mycket i uttrycket "man hör det man vill höra".


     


    Bröllopstorget bör defintivt se över hur de tillåter trådar att urarta och när det är dags att stoppa. Men vi användare måste också sålla i det vi läser. Vi kan inte sitta och oja och fya över innehållet i en trådstart som är så enkelriktad och tro på varenda ord och sprida ryktet vidare. Det finns två sidor.


     


    Alla har ett ansvar. Både Bröllopstorget och brukarna


     


     


  • milton­2
    Äldre 26 Sep 21:34
    #8

    Alla ska ha rätten att bemöta kritiken absolut, men som du säger Pia så har man en skyldighet som forumanvändare - men de är inte ovanligt att detta väldigt ofta glöms bort. Vi är vuxna människor och bör agera efter de. En konflikt som denna bör ha tagits med företaget. Det känns som ett väldigt överreagerande från kundens sida och tyvärr finns denna typer av människor överallt - vilket är väldigt tragiskt. 

    Tänk före du talar finns de ett talesätt. Väldigt bra och nyttigt.  

  • Äldre 26 Sep 22:20
    #9

    Det här med att nästan alla inlägg i denna tråd är skrivna av helt nyblivna medlemmar från dagens datum mellan 20.00 och 21.00, borde inte det ses som lite suspekt..?  

  • Kottha­re
    Äldre 26 Sep 22:23
    #10

    Jo. 


    Koloratur skrev 2012-09-26 22:20:22 följande:
    Det här med att nästan alla inlägg i denna tråd är skrivna av helt nyblivna medlemmar från dagens datum mellan 20.00 och 21.00, borde inte det ses som lite suspekt..?  
Svar på tråden "Varning för Bröllopstorget"