• Milano
    Äldre 24 Sep 21:01
    13050 visningar
    43 svar
    43
    13050

    Öviksbrudar 2013!

    Finns det fler därute som också ska gifta sig i Övik under 2013?

  • Svar på tråden Öviksbrudar 2013!
  • Äldre 24 Sep 22:13
    #1

    Yes, här är en till.

  • Milano
    Äldre 25 Sep 20:59
    #2

    Vad kul!
    Hur långt har ni kommit i planeringen?


    Miss M skrev 2012-09-24 22:13:55 följande:
    Yes, här är en till.
  • Äldre 26 Sep 18:09
    #3

    Tja... kyrka och festlokal bokad, fotograf (iaf preliminärt) bokad. Annars har vi mest spånat på saker, inte beslutat så mycket. Catering är nästa stora grej att bocka av som måste bli klart tidigt. Jag har köpt skor, haha. Hittade ett par jag gillade massor, så jag slog till och tänkte att jag ska ha tid att gå in dem tills nästa sommar. ;)

    Kanske ska tillägga att vi inte bor i Övik, så det är lite pyssel med att planera på avstånd.

    Själva då? 

  • Milano
    Äldre 26 Sep 21:49
    #4

    Haha, vad sjukt! Vi har kommit nästan exakt lika långt.
    Vi har fixat kyrka, lokal, catering och fotograf, och jag har också hittat mina skor Resonerade som så att ifall jag hittar drömskorna NU, dessutom till ett löjligt lågt pris så är det bara att slå till!
    Bor inte heller i Övik längre (jag är därifrån, inte min M2B) så vi planerar också på avstånd

  • Äldre 26 Sep 21:59
    #5

    Hehe, ja det var lustigt! Det är samma här, sambon är inte från Övik. Nu får jag gifta mig i samma kyrka som jag är döpt och konfirmerad i. Jag har större släkt och äldre släktingar kvar i livet, så det var också en anledning till att det blev Övik. Nu ser hans familj/släkt fram emot att komma upp och se Höga kusten. :)

  • Milano
    Äldre 26 Sep 22:04
    #6

    Vad kul! Får man fråga vilket datum ni har valt? Eller du kanske bara vill säga om det är vår/sommar/höst eller vinterbröllop?

  • Äldre 26 Sep 22:23
    #7

    13-07-13 
    Sommarbröllop blir det för vår del!
    Och ni? 

  • Milano
    Äldre 26 Sep 22:26
    #8

    Samma här, fast veckan innan! 6/7

  • tesse2­08
    Äldre 27 Oct 20:17
    #9

    Här är en till som tänkt bli fru i Ö-viktrakten, vi har juni som arbetsdatum, och här det budjet som gäller, vi har väl satt ca 20.000:- som riktlinje. Vi tänkte ha ett enkelt bröllop men vill ändå ha något speciellt, eller unikt...


    Vi tänkte ha mingel efter själva akten på kyrkbacken, där vi bjuder på varmkorv och bubbel. Dels för att jag måste nog äta något då, dels för att göra något oväntat.


    Detta blir för flesta,de ur yttre bekantskapskretsen, arbetskamrater och dyl.


    Senare på em/kvällen ha ett mindre sällskap hemma, med middagsbuffé och bröllopsfest. Barnen är välkomna till kyrkan och minglet, men senare på kvällen blir det barnfritt.


    Vår temafärg blir röd och det blir rosor och hjärtan som röd tråd.


    Detta är klart/bestämt: Kyrkan är bokad den 15:e, kl 15, fast ska nog byta till kl 14 eftersom mingel-idén tillkom senare...


    Har inhandlat servetter, plastbestik, ljus, har samlat ljuskoppar till ljusen ( har varit fäskost i) Tänkte ha Unclebens sås-burkar till vaser, där det ska stå en röd ros, slarvit nerdstoppad i ev med lite stenar i


    Pussklockor som även används som bordsplacering är också inhandlade, här på forumet och favorspåsar hittades på tradera...


    Sedan har jag även inhandlat skor, röda, (på rean) men jag får nog köpa nya,lite mer realistiska, för dessa har värsta klackarna, men snygga!!... Handväskan, blir röd naturligtvis har jag klurat på men av en slump så hittade jag en på glitter härom dagen, den ska skyndsamt införskaffas i det närmaste..


    M2B's kädsel är stort sätt kla,r fattats bara en röd slips och röda strumpor. Det blir en Svart kavaj , svarta jeans vit skjorta.


    Klänningen är däremot inte spikad, men blir en enkel vit en, som inte ska släpa i backen.


    Ringen är utkikad men inte bestämd måste ha en ny förlovningsring oxå nämligen, Den gamla är på tok för stor eftersom jag gått ner kraftigt i vikt :)


    Brudbuketten blir också enkel, tänkte bara ha tre röda rosor, med liiite vitt.


     

  • Milano
    Äldre 28 Oct 14:33
    #10

    Vad kul att hör och vad långt du kommit i planeringen :) vilken kyrka blir det? Och bor du i övik eller planerar du som vi på avstånd?

Svar på tråden Öviksbrudar 2013!