• sommar­blommo­r
    Äldre 13 Sep 17:08
    2061 visningar
    8 svar
    8
    2061

    Nu börjar jag bli orolig

    Vi gifte oss för en dryg månad sedan och vi har haft kontakt med vår fotograf två gånger efter det. Han lovade att börja se ut kandidatbilder till tackkorten för 15 dagar sedan. Han sa också att han skulle höra av sig inom kort. Jag har mailat och undrat hur det går samt frågat om vi bara kan få några kort som är oredigerade så att vi kan välja ett kort snabbt som han kan koncentrera sig på. Min man har ringt fotografen två gånger och pratat in på telefonsvararen. Vi har fortfarande inte hört ett ljud från honom. Våra tackkort som jag arbetat flitigt med är klara och vi behöver bara kortet på plats nu. Vad ska gästerna säga när det tar så lång tid att få något kort? Vad ska man göra? Gästerna förväntar väl sig en bild som minne? Är det inte lite konstigt? Han verkar vara aktiv på nätet så det har nog inte hänt honom något i alla fall. Brukar det ta lång tid att få tackkorten? Han var med oss hela dagen så jag förstår att det är många bilder att gå igenom men vi behöver bara en bild till att börja med.

  • Svar på tråden Nu börjar jag bli orolig
  • Weddin­g Shoote­r
    Äldre 13 Sep 19:54
    #1

    Hej! Skrev ni något kontrakt med fotografen så ni har koll på vad ni kom överens om innan gällande leveranstid etc.? Det är lite underligt att han inte svarar alls, maila och ring hela tiden, tillslut borde ni få något resultat, våga stå på er! Är det en etablerad fotograf eller en amatör?

  • Grodpr­insens brud
    Äldre 13 Sep 20:52
    #2

    Vi har fått tackkort så sent som ett helt år efter ett bröllop som vi varit på =) 


  • sommar­blommo­r
    Äldre 13 Sep 21:22
    #3

    Nej vi skrev inget skriftligt kontrakt eftersom det är en etablerad fotograf. Ja, nu så här efteråt förstår jag att man skulle gjort det. Jag blev förtjust i bilderna på hans hemsida och de fina böckerna som han hade med sig på vår träff. Förmodligen har han tagit på sig för mycket uppdrag men att höra av sig med ett mail kan han ju göra i alla fall. Det blir ju pinsamt tillslut. Vi förlitar ju oss på honom eftersom hela vår dag ligger i hans alla minneskort. Vi har lite mobilbilder men det är inte samma sak.

  • Äldre 22 Sep 16:52
    #4

    Dålig stil av fotografen, man kan ju iallafall höra av sig! Kan ju inte vara så svårt att välja ut ett par bilder just för tackkorten och redigera dem. Det hade jag gjort, oavsett kontrakt, man vill ju ha en nöjd kund.

    Kanske nåt missförstånd, där fotografen tror att ni vill välja bland ALLA bilderna? Sen tror jag som Grodprinsens brud ovan att folk inte förväntar sig tackkorten direkt efter bröllopet, jag hade iallafall inte reagerat om de kom två månader efter.

  • Äldre 22 Sep 17:00
    #5

    Vi skickade tackkort utan bild, annars hade gästerna fått vänta hur länge som helst

    Vi gifte oss i början av juni, än har vi inte fått någta bilder

  • frida o björn
    Äldre 22 Sep 22:41
    #6

    De flesta bröllop jag varit på har varit på sommaren, och tackkort har alla skickat tidigast till jul.
    Så, det är verkligen ingen stress med att få ut dem! :)

  • timide
    Äldre 1 Oct 00:40
    #7

    Vänta ni skrev inget avtal för att han är etablerad? Låter inte så värst proffsigt enligt mig, avtalet är ju till för båda parter....

  • Äldre 1 Oct 17:16
    #8

    Jag skulle inte ta illa upp om tackkorten kom två månader efter bröllopet, så ta det lugnt med det. Glad

    Dock hoppas jag att er fotograf hör av sig snart!

Svar på tråden Nu börjar jag bli orolig